Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاریخ و جغرافی و تفکر و همه چیز در آمریکا به سه موضوع اصلی و محوری؛ «دموکراسی»، «حقوق بشر» و «آزادی» باز می‌گردد که در این کتاب، این سه موضوع به زبان طنز و در قالب کاریکاتور، به خوبی تبیین گردیده است.

خبرگزاری میزان - نگارش «تاریخ مستطاب آمریکا» متن طنز به قلم دکتر محمدصادق کوشکی و طراحی کاریکاتورها را نیز مازیار بیژنی انجام شده این پروژه سه فصل کلی دارد: تشکیل آمریکا، آمریکا در جهان و آمریکا و ایران

تاریخ ایالات متحدۀ آمریکا خیلی جدّی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن قدر جدّی که حتی بخش ها و قسمت های شوخی آن را هم باید جدی دانست و طبیعی است شوخی کردن با این تاریخ بسیار جدّی، کار ساده ای نیست، چون آمریکایی ها برخلاف ظاهرشان بیش از حدِ مجاز جدی اند.

کتاب تاریخ مستطاب آمریکا از پس این مهم برآمده است. آن هم در حالتی که تاریخ و جغرافی و تفکر و همه چیز دیگر در آمریکا به سه موضوع اصلی و محوری باز می گردد:«دموکراسی»، «حقوق بشر» و «آزادی». اصولاً هیچ چیز در آمریکا نیست که به این امور مربوط نباشد.

تاریخ و جغرافی و تفکر و همه چیز در آمریکا به سه موضوع اصلی و محوری؛ «دموکراسی»، «حقوق بشر» و «آزادی» باز می‌گردد که در این کتاب، این سه موضوع به زبان طنز و در قالب کاریکاتور، به خوبی تبیین گردیده است.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

برشی از کتاب:

تاریخ ایالات متحده آمریکا خیلی جدی است! آن قدر جدی که حتی بخش‌ها و قسمت‌های شوخی آن هم جدی است! (تعجب نکنید! آن‌هایی که تاریخ را می‌شناسند، می‌دانند قسمت‌هایی از تاریخِ هر جایی شوخی است! یعنی همه جای یک تاریخ نمی‌تواند جدی باشد! مثلا ساختن مناره با کله‌ی مردم کرمان توسط آقامحمدخان قاجار به نظر شما شوخی نیست؟) و طبیعی است شوخی کردن با این تاریخ بسیار جدی، کار ساده‌ای نیست! آمریکایی‌ها بر خلاف ظاهرشان بیش از حدِ مجاز جدی‌اند! هدف کتاب، آموزش تاریخ نیست؛ بلکه روایت آن است! به همین دلیل هرچه در این کتاب می‌خوانید "مستند" است! یعنی منابع و اسنادش موجود است! هیچ مطلبی بدون سند نیامده! اما راست و دروغش گردن ما نیست! گردن نویسندگان محترم مطالبی است که نشانی آنها در انتهای هر مطلب آمده! آنهایی که حال و حوصله تحقیق دارند به منابع مراجعه کنند و آنهایی که بی حال و حوصله‌اند به ما اعتماد کنند!»

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات بازار نشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر سه موضوع حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوخی روی کین با هالند: حالا به سطح چمپیونشیپ رسید!

به گزارش "ورزش سه"، ستاره نروژی خط حمله منچستر سیتی امروز از مصدومیت بازگشت و موفق شد گل دوم تیمش مقابل ناتینگهام فارست را به ثمر برساند.

چند هفته پیش روی کین، ستاره سابق منچستر یونایتد و کارشناس فعلی شبکه اسکای اسپورت، پس از تساوی سیتی مقابل آرسنال از عملکرد هالند انتقاد کرد و در مورد او گفت: «عملکرد کلی هالند بسیار ضعیف است. نه فقط ‏امروز. در همه بازی‌ها. از ضربه‌های سر تا ضربه‌های پا تا جاگیری و حرکت بدون توپ، او ‏در همه چیز ضعیف است. هالند جلوی دروازه بهترین بازیکن دنیاست ولی فقط همین. ‏وقتی بخواهد عقب‌تر بیاید و در جریان بازی باشد فوق‌العاده ضعیف است. او باید بهتر ‏بشود. نظر من این است ولی معتقدم او در سال‌های آینده از این نظر بهتر خواهد شد. مهاجم فوق‌العاده‌ای است اما از جنبه‌ای که گفتم در سطح باشگاه‌های لیگ دو است.»

کین امشب پس از گل فوق‌العاده‌ای که هالند زد نظرش را درباره او تغییر داد و ابتدا به شوخی گفت: «او پیشرفت زیادی کرده و اکنون در سطح باشگاه‌های چمپیونشیپ است.»

با این حال پس از ثانیه‌هایی صدای خنده در استودیوی اسکای، کین نظر واقعی‌اش درباره هالند را گفت: «از گلی که زد واقعاً لذت بردم. او با چند لمس توپ خود را در موقعیتی عالی قرار داد. وقتی او در زمین بازی قرار می‌گیرد برای تاثیرگذاری بر نتیجه تلاش می‌کند و درنهایت موفق می‌شود. وقتی بازیکنی مانند کوین دی‌بروینه داری، می‌شود بازیکنی مثل هالند را در خط حمله تغذیه کنی و این‌گونه به پیروزی برسی. امروز هم دی‌بروینه خوب بازی کرد و هم هالند. چند بازی به پایان لیگ باقی مانده و قرار گرفتن این دو در فرم خوب به تیم پپ گواردیولا کمک زیادی می‌کند.»

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • شوخی روی کین با هالند: حالا به سطح چمپیونشیپ رسید!
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟