Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه رؤسای کمیته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، با اشاره به گزارش‌های ارائه در جلسه درباره جایگاه نخست واگیری کرونا در دورهمی ها و تجمعات فامیلی و خانوادگی، از کمیته‌های بهداشتی و درمانی و اطلاع رسانی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواست در خصوص مناسبت‌هایی نظیر شب یلدا و ایام عزاداری صدیقه کبرا (س) و دهه‌های فاطمیه، اطلاع رسانی و مراقبت‌های ضروری را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور همچنین در پی گزارش‌های کمیته بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی از طرح جامع مقابله با کرونا و تبدیل وضعیت بسیاری از شهرها از قرمز به نارنجی و یا از نارنجی به زرد و همچنین اعمال جرایم و میزان همراهی کسب و کارها در رعایت دستورالعمل‌ها، به کمیته‌های تبلیغات و بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی دستور داد نسبت به بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در خصوص ضرورت مراعات دستورالعمل‌ها با همان جدیت و قاطعیت دوران اوج کرونا اقدام کنند.

همچنین مقرر شد کمیته بهداشتی و درمانی با اهتمام ویژه به توسعه طرح غربالگری‌ها و کنترل هوشمند، ادامه دهد و قرارگاه عملیاتی همچنان در حوزه رصد روند اجرای وضع محدودیت‌ها و شرایط شهرها در پی اعمال این محدودیت‌ها و ورود به شرایط مختلف فعال عمل کند.

در این جلسه براساس پیشنهاد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و بررسی‌های انجام شده، برای پیشگیری از رفت ها و آمدها و تجمعات شب یلدا مقرر شد روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه، اصناف از ساعت ۱۸ تعطیل و تردد خودروهای شخصی نیز در این دو روز، از ساعت ۲۰ ممنوع شود.

مسؤول کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص ساخت واکسن کرونا در داخل و تأمین آن از خارج کشور ارائه کرد.

رئیس جمهور پس از ارائه این گزارش ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام در مسیر ساخت واکسن داخلی، بر تسریع در فرایندهای اجرایی تأمین مالی خرید واکسن از خارج از کشور و تأمین اعتبارات لازم برای آن نیز دستورات لازم را صادر کرد و از دستگاه‌های دخیل خواست هر چه سریع‌تر با هماهنگی یکدیگر اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین با توجه به درخواست سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص امکان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و بررسی‌های کمیته بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی، مقرر شد این آزمون با بهره گیری از تجربیات برگزاری آزمون‌های مختلف کنکور در سال جاری و با توجه به شرایطی که متعاقباً از طریق مراکز مسؤول اعلام خواهد شد، برگزار شود.

رئیس جمهور تاکید کرد که اجرای سایر برنامه‌های مرتبط با قطع زنجیره کرونا با قدرت ادامه یابد و فقط به ایجاد محدودیت‌ها و منع ترددها بسنده نشود.

روحانی همچنین گفت: انجام تست‌های فراوان و هدفمند، ایزوله کردن بیماران، آموزش و اطلاع‌رسانی، تقویت درمان سرپایی، مراقبت از افراد سالمند و آسیب‌پذیر از جمله برنامه‌های مؤثری است که باید با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084465 برچسب‌ها حسن روحانی هیات دولت ستاد ملی مبارزه با کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا کرونا حسن روحانی هیات دولت ستاد ملی مبارزه با کرونا کمیته بهداشتی و درمانی بهداشتی و درمانی قرارگاه عملیاتی اطلاع رسانی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است

ایسنا/اردبیل فرماندار اردبیل گفت: توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل اولویت بوده و در دست اقدام است.

سیدمحمد اعتماد اعجازی ۶ اردیبهشت در جلسه با کادر مراکز بهداشت به مناسبت هفته سلامت ضمن قدردانی از تلاش های کادر درمان و پرستاران اظهار کرد: توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اولویت اساسی است.

وی با اشاره به سرانه پایین تخت بیمارستان و فضاهای درمانی شهرستان اردبیل گفت: برای توسعه فضاهای درمانی و بهداشتی شهرستان اردبیل چندین پروژه در دست اجرا است.

مشاور استاندار از پیشرفت خوب عملیات اجرایی ییمارستان نجف زاده خبر داد و بیان کرد: با راه اندازی این پروژه گام بزرگی در توسعه فضاهای بهداشتی در شهرستان برداشته می شود.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: در حال حاضر خیلی از حوزه ها به مساُئل اقتصادی رقم خورده است و این امر با ورود بخش خصوصی و توسعه اشتغال رقم می خورد.

وی گفت: حمایت های لازم برای سرمایه گذاری درشهرستان انجام می شود و در این راستا روند سرمایه گذاری در شهرستان تسهیل شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان