Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@08:27:58 GMT

ترکیه: از خرید اس-۴۰۰ منصرف نمی‌شویم

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۲۸۵۷

ترکیه: از خرید اس-۴۰۰ منصرف نمی‌شویم

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه می‌گوید این کشور از تصمیم خود مبنی بر خرید سامانه اس -۴۰۰ روسی منصرف نخواهد شد و بعد از ارزیابی تحریم‌های آمریکا، اقدامی متقابل اتخاذ خواهد کرد.

به گفته چاووش اوغلو، قانون تحریمی آمریکا موسوم به «کاتسا» نباید شامل حال ترکیه شود چرا که آنکارا پیش از وضع این قانون، اقدام به خرید اس -۴۰۰ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصمیم آمریکا به تحریم ترکیه را مغایر با قوانین بین‌الملل و دیپلماسی عنوان کرد و گفت: چنین اقدامی به لحاظ حقوقی و سیاسی اشتباه است.

به گفته چاووش اوغلو، آمریکا با این اقدام، در پی تضعیف حق حاکمیت ترکیه است. وی افزود: اگر قصد انصراف از خرید داشتیم؛ تا الان این کار را انجام داده بودیم.

به گزارش مهر، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ۲۴ آذرماه از تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه اس ۴۰۰ روسی خبر داد.

به ادعای واشنگتن، خرید سیستم دفاع موشکی اس -۴۰۰ روسی، با موازین ناتو که هم واشنگتن و هم آنکارا عضو آن هستند منافات دارد و تهدید امنیتی برای اعضای این پیمان محسوب می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر خارجه ترکیه چاووش اوغلو خرید اس 400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولوف -۹۵» با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی، ۱۱ ساعت بر فراز آب‌های نزدیک آلاسکا و مرز آمریکا پرواز کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: که دو بمب افکن راهبردی روسیه بر فراز آبهای بی طرف در دریای برینگ در نزدیکی ساحل غربی آلاسکا اقدام به گشت زنی هوایی کردند.

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده سوخو نیز این بمب افکن ها را همراهی کرد.

کد خبر 6095778

دیگر خبرها

  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • بایرن مونیخ در حال بررسی شرایط خولن لوپتگی!
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • مانور بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا ! | تصاویر
  • فیلم/پرواز بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم