Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته نظارت بر دولت در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با اشاره به افزایش تعداد معافیان خدمت سربازی در ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل بیماری‌های روحی-روانی، گفت: ارتش مقابل چشمان‌مان در حال فروپاشی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، عوفر شیلح، رئیس این کمیته اظهار کرد: اطلاعات و گزارش‌هایی که امروز در کمیته مطرح شدند و میزان بخشودگی‌ها و معافیت از خدمت نظامی در ارتش "اسرائیل" ترسناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش مقابل چشمان ما در حال فروپاشی است، میزان معافیت‌ها به دلیل بیماری‌های روانی در حال نزدیک شدن به تعداد معافیت‌ها در میان حریدی‌ها (گروهی از یهودی‌ها) است.

شیلح افزود: به همین آسانی یک سوم مردان واجد شرایط برای خدمت به ارتش نمی‌پیوندند، دولت کجاست؟ هیچ کاری نمی‌کند.

رئیس کمیته نظارت بر دولت در پارلمان رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: در سال ۲۰۲۰ از هر هشت واجد شرایط خدمت یک نفر بر اساس بند مربوط به شرایط فیزیکی و بیشتر به دلیل مشکلات روانی به ارتش ملحق نمی‌شوند واین تعداد همواره روبه‌فزونی است، دو سال قبل تعداد معاف‌شدگان ارتش بر اساس همین بندها تقریبا ۵۰ درصد بود. به اینها، ۱۶ درصد حریدی‌ها و میزان کمتری هم به دلایل دیگر اضافه کنید، به این ترتیب یک سوم جمعیت می‌رسیم، علاوه بر اینها، ۱۱ درصد از آنهایی که سرباز می‌شوند دوره خدمت خود را به شکل کامل انجام نمی‌دهند و در طول خدمت شامل معافیت می‌شوند.

او در ادامه اظهارات اخیر امیر دمنی، رئیس تیپ برنامه‌ریزی در مرکز نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی را که گفته بود، "افرادی هستند که در راستای اعطای معافیت از خدمت به دلیل مشکلات روانی فعالیت دارند، ۱۵۰۰ شکِل پرداخت کن و از ارتش آزاد شو" بسیار روشن توصیف کرد و گفت: مشروعیت اجتماعی به ویژه برای حضور در ماموریت‌های جنگی رو به افزایش است.

شیلح در پایان با اشاره به اینکه از ۲۰ سال قبل در حوزه معافیت‌ها فعالیت داشته و اتفاقات امروز را در کتابی که سال ۲۰۰۳ چاپ کرده بود، پیش‌بینی کرده، گفت: باید قانونی در رابطه با خدمت سربازی به طور کلی و به صورت مشخص درباره حضور در ماموریت‌های جنگی تصویب شده و ارتش مطابق با شرایط جدید تغییر کند.

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص نیز در گزارشی به نوشته عاموس هرئیل، کارشناس اسرائیلی تاکید کرد، سال ۲۰۲۰ در زمینه ثبت معافیت‌های خدمت سربازی به دلیل بیماری‌های روانی رکورد زد.

ارتش رژیم صهیونیستی علت افزایش بیماری‌های روانی میان سربازان را ترس و اضطراب گسترش یافته در جامعه این رژیم می‌داند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی معافیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر دولت کنونی که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

این مساله در راستای ادامه شکست اقتصادی رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است. با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات و صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری، این ادعا که اقتصاد این رژیم در برابر تأثیرات جنگ مصون است، فروپاشیده است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در تفلیس
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت رژیم اسرائیل در تفلیس
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • پلیس اسرائیل عضو کنست را مضروب کرد