Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با همراهی بابایی رئیس هیات مدیره، پوراسفندیاری نائب رئیس هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و سرگرد رنجبری فرمانده سپاه ناحیه شهرستان پارسیان از بندر این منطقه بازدید کرد.

سردار محمد در این بازدید با اشاره به  اینکه بیش از 80 درصد از پست اسکله‌هایی که امروز در کشور فعال است به دست قرارگاه خاتم ساخته شده است، اظهارداشت: با تکیه بر توان داخل تحریم‌ها را در بسیاری حوزه‌ها خنثی کردیم و با وجود تمام تحریم‌ها و فشارهایی که هست، می بینید که کماکان با بهره گیری از نیروهای متخصص وطن‌مان  و استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های پیمانکاری در کشور را ایجاد کرده‌  و علاوه بر پیمانکاری، ما امروز در بسیاری از حوزه ها تبدیل به سرمایه گذار شده ایم و به دولت در سرمایه گذاری در پروژه ها و ایجاد اشتغال و کارآفرینی کمک می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بندر پارسیان واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، به عنوان دروازه اصلی واردات مواد خام و صادرات محصولات تولیدی عمل خواهد کرد و اولین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری در ایران خواهد بود که نیازهای تخلیه و بارگیری چهار صنعت عمده انرژی‏ بر شامل پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و سیمان واقع در مناطق ویژه جنوب کشور را پاسخگو خواهد بود لذا بسیار مهم و استراتژیک بوده و باید هر چه زودتر وارد مدار شود چرا که فقط صادرات میتواند در شکستن بحران تحریم نقش‌آفرین بوده و برای  کشور ارزآوری داشته و به نوعی تحریم ها را بی اثر کند.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ادامه داد: ساخت بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان محصول مشترک قرارگاه خاتم و سازمان ایمیدرو  زیر مجموعه وزارت صمت است که عملیات اجرایی فاز راه‌اندازی آن  شامل ۱۵۰۰متر موج شکن اصلی، ۴ پست اسکله با امکان تخلیه و بارگیری حدود ۹میلیون تن انواع کالا در سال دیده شده که ظرفیت پهلودهی به شناورهای تا 100 هزار تن با حداکثر عمق آبخور 17 متر در طراحی ‌ها لحاظ گردیده است  و البته اسکله شماره پنج آن تکمیل شده و همانگونه که هم اکنون نیز شاهد هستید عملیات بارگیری کشتی های بزرگ در آن  در حال انجام است.

 

سردار محمد خاطرنشان کرد: اگر ما اراده، نگاه جهادی و همدلی و انسجام داشته باشیم به نظر من مشکلی لاینحل باقی نمی‌ماند.

بابایی رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی پارسیان  ضمن تقدیر از خدمات ارزنده مجموعه قرارگاه خاتم  در کشور به ویژه در منطقه ویژه تصریح کرد: اقداماتی که در حوزه اقتصادی شهرستان پارسیان به ویژه در زمینه فعالیت‌های بندری انجام شده است، دارای تاثیرات فرا استانی بوده و این بنادر نقشی مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می کند و قطعا رونق منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و افتتاح پست‌های اسکله آن، برای مردم کشور و جوامع محلی مثمرثمر بوده و بزودی با راه اندازی سایر صنایع شاهد شکوفایی شهرستان پارسیان و رفع مشکل بیکاری باشیم.

 

پور اسفندیاری نایب رئیس هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل این منطقه نیز در گفتگو با سردار محمد با اشاره به طرح‌های در دست اجرا و روشن توصیف کردن چشم انداز این منطقه بیان داشت: در سال جهش تولید یکی از اهداف مدیر عامل و هیات مدیره راه اندازی اسکله‌ها و در مدار سرویس دهی قرار گرفتن آنها است تا این منطقه بیش از پیش در توسعه صنعتی جنوب کشور نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: منطقه ویژه پارسیان هرمزگان بندرعباس سردار سعید محمد اسکله بندر پارسیان بندر پارسیان توسعه و سازندگی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان رئیس هیات مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن

نفت و گاز از ارکان اقتصادی کشورهایی مانند ایران که از منابع عظیم برخوردارند، به شمار می رود. طی سالیان گذشته، درآمدهای نفتی تأمین کننده بخش مهمی از بودجه کشور بوده اند. طی سال های اخیر اقداماتی در راستای کاستن از وابستگی کشور به درآمدهای نفت و گاز صورت گرفته، اما همچنان این منابع مهم ترین تأمین کننده ارز مورد نیاز کشور به شمار می روند.

تحریم کنندگان با علم به اهمیت درآمدهای نفت و گاز برای کشور، به تحریم این صنایع اقدام کردند. در وهله اول، دسترسی ما به اقلام راهبردی در این صنایع مسدود شد و در مرحله بعد فروش نفت و گاز را تحریم کردند. هدف این بود که از دسترسی ما به درآمدهای نفتی جلوگیری شود، تا جائیکه تحت فشار قرار بگیریم و تسلیم شویم.

دولت سیزدهم تصمیم جدی خود را در راستای خنثی سازی تحریم ها در ابتدای روی کار آمدنش اعلام کرد. در این راستا، سیاست هایی به اجرا گذاشته شد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به ، استفاده حداکثری از توان دانش بنیانی و داخلی کشور، تمرکز بر توسعه زنجیره ارزش محصولات و افزایش بهره وری در تولید گاز و کاهش هدررفت گاز اشاره کرد. در نهایت تمامی این سیاست ها نتیجه داد. به نحوی که طی سال گذشته میلادی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی دست یافتیم.

 شهباز حسن پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این موضوع که وزارت نفت عملکرد موفقی در زمینه فروش نفت و گاز در شرایط تحریم داشته است، تصریح کرد: مسئولان کشور در وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت امور خارجه و وزارت نفت در زمینه یافتن راه هایی برای فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریم تلاش های بسیاری کردند. این تلاش ها در نهایت ما را به رکوردزنی در فروش نفت طی چند سال گذشته رساند.

حسن پور ادامه داد: سیاست هایی به منظور عبور از شرایط تحریم طی سال های گذشته توسط دولت سیزدهم به اجرا گذاشته شد. یکی از این سیاست ها، توسعه زنجیره ارزش محصولات است. این سیاست مزیت های بیشماری برای کشور دارد و به درستی توسط دولت در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه در سطوح مختلف در کشور درگیر خام فروشی هستیم. به این ویژه این موضوع را در صنایع نفت و گاز مشاهده می کنیم. هر چقدر بتوانیم به توسعه زنجیره ارزش محصولات بپردازیم، نفع بیشتری نصیب کشور می شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی بخش نفت و گاز در شرایط تحریم بسیار مهم بوده است. طی سالیان گذشته تلاش کرده ایم به انحای مختلف با تحریم ها برخورد کنیم. دولت سیزدهم سیاست اتکای به خود، تمرکز بر توسعه برداشت گاز به کمک توان داخلی که نمود آن در فاز 11 پارس جنوبی اتفاق افتاد و در نتیجه تمرکز بر رشد بهره وری و دیپلماسی موفق منطقه ای در حوزه توسعه تجارت گاز توانسته است که رشد اقتصادی مطلوبی کسب کند و باید برای تداوم رشد اقتصادی پایدار در این بخش به تداوم اجرای سیاست هایی مانند استفاده حداکثری از توان داخلی و دانش بنیانی ادامه دهد.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور