Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمید ملانوری» روز پنجشنبه در همایش فرمانداران استان که با حضور معاونان استاندار برگزار شد، به شعار «خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش، توسعه» اشاره کرد و افزود: در قالب این مثلث، همه را به تحرک و تلاش وا می‌داریم و با به جوشش آوردن سرمایه‌های درون استانی و جذب سرمایه‌های بیرونی، در یک دوره زمانی دو یا سه ساله شاهد اتفاق‌های خوبی در استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که ستادهای متناظر شهرستانی هم باید در همین راستا شکل بگیرند گفت: ما در این ستاد، تسهیل کننده شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران هستیم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: سرمایه‌گذارانی اجازه فعالیت در استان را پیدا می‌کنند که بتوانند کار مفیدی در راستای بهره‌برداری از ذخایر و منابع موجود انجام دهند.

وی تصریح کرد: ما از ایجاد و شکل‌گیری واحدهای صنعتی و تولیدی که منافع را تحت الشعاع قرار می‌دهند و برای استان انتفاعی ندارند، جلوگیری می‌کنیم.

ملانوری گفت: دبیرخانه این ستاد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی تشکیل می‌شود و امیدواریم بتوانیم تحول و تحرک جدیدی را در استان رقم بزنیم.

وی ادامه داد: بنده به دنبال مدیرانی پرتحرک و با انگیزه هستم؛ افرادی که با خلاقیت، نوآوری و احساس مسئولیت در راستای توسعه استان کار می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر این که آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد گفت: مردم اگر احساس کنند کار و تلاشی در راستای رفع نیازهایشان صورت می‌گیرد، راضی و خشنود خواهند بود.

وی متذکر شد: اینکه فردی مشکلش را در استانداری پیگیری کند، نشان دهنده ضعف مدیریت در شهرستان است که زیبنده مدیران ما نیست.

وی گفت: مهمترین وظیفه فرمانداران، رصد عملکرد مدیران به منظور فعال‌تر شدن آنان و انجام درست کارهاست.

فرهنگ کار و تلاش باید در استان نهادینه شود

ملانوری تاکید کرد: فرهنگ کار و تلاش که نشأت گرفته از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ماست باید بین همه آحاد مردم به ویژه جوانان نهادینه شود و در همین راستا باید سرمایه‌های محلی با برنامه جامع در مسیر تولید قرار گیرند.

وی افزود: برای تحقق این موضوع و به منظور بهره‌برداری از منابع زرخیز استان از ظرفیت نخبگان و افرادی که کارهای خارق العاده انجام می‌دهند، استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که باید خدا را شاکر باشیم که توفیق خدمت به بهترین بندگانش را نصیب ما کرده است گفت: خراسان جنوبی به لحاظ داشتن مردم نجیب، آرام، شکرگزار و قدرشناس، بهترین استان کشور است.

وی با بیان این که مردم این دیار، ولی نعمتان ما هستند افزود: قدرشناسی از این نعمت مسئولیت در کار و تلاش برای مردم نمود پیدا می‌کند.

ملانوری تصریح کرد: مهمترین توصیه من به شما حُسن خُلق و مردم‌داری است و معتقدم کسی که مدیریت مجموعه‌ای را به عهده می‌گیرد، سرآمد است و دیگران از او الگو می‌گیرند.

وی گفت: واقعیت این است در جامعه‌ای که اخلاق نباشد، هیچ پیشرفتی وجود ندارد.

استاندار خراسان جنوبی آگاهی، دانش و تخصص را لازمه مدیریت دانست و گفت: مدیر باید در هر سطح و بخشی نسبت به حوزه مسئولیتی خود، شناخت کافی و کامل داشته باشد.

وی افزود: مدیر در هر رده فعالیتی با هر گرایش سیاسی، بومی یا غیر بومی، کارگزار نظام است و باید سیاست‌های دولت و نظام را با انگیزه کافی اجرا کند.

وی اظهار داشت: ما حتی اگر یک روز، مدیریت یک مجموعه را می‌پذیریم، در همان بازه کوتاه هم باید برنامه داشته باشیم.

ملانوری گفت: بنده اعتقاد دارم اگر تخصص، حسن خلق و انگیزه باشد، حتی در یک روز، می‌توانیم اثری ماندگار از خود به جا بگذاریم.

توسعه پایدار براساس نیازهای واقعی

وی با تاکید بر این که توسعه همه جانبه و پایدار براساس نیازهای واقعی شکل می‌گیرد گفت: فرصت‌ها و مزیت‌های مناطق را احصا کنید و برنامه‌ها را براساس نیازهای واقعی شهرستان‌ها اولویت‌بندی کنید.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: ضعفی که در کنار همه داشته‌های موجود در این استان حس می‌شود، این است که تفکر توسعه‌ای به معنای واقعی وجود ندارد.

وی گفت: با وجود سرمایه و ثروتی که برخی افراد در اختیار دارند و ظرفیت‌ها را هم به خوبی می‌شناسند اما جرأت و جسارت ریسک‌پذیری را ندارند و از اینکه یک کار صنعتی راه بیندازند، می‌ترسند.

ملانوری تصریح کرد: استان زمانی در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد که تفکر توسعه‌ای و قدرت ریسک مردم بالا برود.

وی بر انگیزه دادن به جوانان هم تاکید کرد و گفت: جوانان ما نباید به دنبال رسیدن به کار دولتی باشند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این موضوع اینقدر باید تکرار شود تا ملکه ذهن همه شده و به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه پذیرفته شود.

وی افزود: در همین راستا فرمانداران باید همه اقشار و گروه‌ها را به تعامل وادار کنند، به این ترتیب که برای آحاد افراد جامعه نقش و مسئولیتی تعریف کنیم و از آنها کار بخواهیم در این صورت کنار ما خواهند بود.

ملانوری گفت: از این طریق همه با هم به سمت جلو حرکت می‌کنیم و در یک راستا به توسعه همه جانبه استان می‌اندیشیم.

مدیران ابتکار و نوآوری داشته باشند

وی خلاقیت و نوآوری را از ویژگی‌های مدیران برشمرد و گفت: شهرداران، بخشداران، دهیاران و مدیران دستگاه‌ها را به ابتکار وادار کنید تا شاهد پیشرفت و ترقی در مجموعه باشید.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: معتقدم اگر قرار است رو به جلو برویم، باید در قالب دولت بومی و محلی اقدام کنیم، قوانین مجلس و بخشنامه‌های دولت برای همه کشور است اما شاخ و برگ دادن و متناسب سازی آنها با شرایط موجود، وظیفه ماست.

وی ادامه داد: اگر در زمینه توسعه بخش کشاورزی بخشنامه و دستورالعملی داریم، اینکه چطور آن را عملیاتی کنیم، چه میزان از ذخایر آبی منطقه برداشت کنیم تا محصول به ثمر برسد و منابع موجود آسیب نبیند و در چه مناطقی این مهم را اجرایی کنیم، از مواردی است که ما باید با توجه به بوم منطقه تصمیم‌گیری کنیم.

ملانوری گفت: اگر به خاطر غفلت ما و کوتاهی در مدیریت، یک نفر در جایی آسیب ببیند، ما باید جوابگو باشیم.

وی متذکر شد: در دولت بومی، ما قانون‌گریز نیستیم و از چارچوب‌ها و اصول خارج نمی‌شویم اما براساس اقتضائات محلی و منطقه‌ای مدیریت می‌کنیم و کار را به جلو می‌بریم.

استاندار خراسان جنوبی ایجاد شبکه اطلاع رسانی را نیز از ملزومات موفقیت در کارها عنوان کرد و گفت: مردم اگر بدانند شما چه می‌کنید و چه برنامه‌هایی دارید، مطمئناً پیشرفت کارها سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی افزود: بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لحاظ پیوست فرهنگی برای همه امور، اطلاع رسانی و کار فرهنگی کردن، لازمه موفقیت مدیران است.

شب یلدا را دریابید

ملانوری در بخش دیگری از سخنانش به شرایط کرونایی موجود اشاره کرد و گفت: با همه تلاش‌هایی که انجام شد و با همراهی و تعامل اقشار و گروه‌های مختلف و فرماندهی درست فرمانداران آمار ابتلا و فوتی‌های ما سیر نزولی پیدا کرده و با ادامه این روند، امیدواریم به حداقل ممکن برسد.

وی تاکید کرد: شب یلدا را دریابید و با استفاده از ظرفیت‌های اطلاع رسانی، رسانه‌ها، ائمه جماعات، تریبون داران و صاحبان نفوذ از مردم بخواهید دورهمی‌های این شب را به صورت مجازی برگزار کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در این نشست که با حضور معاونان استاندار و فرمانداران شهرستان‌های ۱۱ گانه استان برگزار شد، مسایل و مشکلات مناطق مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها حمید ملانوری توسعه ایران توسعه اقتصادی فرمانداران خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید ملانوری توسعه ایران توسعه اقتصادی فرمانداران خراسان جنوبی حمید ملانوری توسعه ایران توسعه اقتصادی فرمانداران خراسان جنوبی اخبار کنکور استاندار خراسان جنوبی کار و تلاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به گفته لطفی کارشناس هواشناسی، دمای هوا هم تا اواسط هفته افزایشی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا