Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:09:05 GMT

اعتبار 6 میلیاردی شهرداری قم برای بوستان جوان

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۴۲۳۵

اعتبار 6 میلیاردی شهرداری قم برای بوستان جوان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالله جلالی که امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با بیان این که اعضای شورای اسلامی شهر قم با حساسیت ویژه ای مسائل مناطق کمتربرخوردار و از جمله مناطق دو و 6 شهری را دنبال و پیگیری می کنند اظهار کرد: همین حساسیت سبب شد تا اعضای شورای اسلامی شهر تاکنون دو بار از پروژه بوستان جوان و اطراف آن بازدید داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به نظر می رسد فضاسازی نسبتا مناسبی در آن منطقه 50 هکتاری صورت گرفته است، اما عدم بهره برداری مطلوب از آن به دلیل وجود برخی مزاحم هاست.

رئیس شورای اسلامی شهر قم وجود برخی مرغداری ها و همچنین برخی قلعه ها را در این منطقه از همین مزاحم ها دانست و اظهار کرد: تردیدی نیست که برخی اصلاحات در آن محدوده و از جمله اصلاح ورودی آن بر اساس مصوّبه امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان، به توسعه گردشگری در آن منطقه کمک خواهد کرد.

جلالی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر قم در بودجه سال آینده، اعتبار ویژه ای برای بهره برداری مطلوب از بوستان جوان در نظر گرفته است.

وی همچنین بر ضرورت اجرای پروژه های شهری بر اساس در نظر گرفتن طرح مطالعاتی و همچنین یک نقشه راه جامع با رعایت همه جوانب امر تأکید کرد.

همچنین در این نشست معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به این که حدّ فاصل امامزاده شاه جمال قم تا منتهی إلیه اراضی جعفریه در طرح مطالعاتی قرار دارد اذعان کرد: 150 هکتار از 700 هکتار این محدوده در اختیار منابع طبیعی است و البته شهرداری قم نیز اقدام به کاشت نهال و درخت در 50 هکتار دیگر کرده است که بوستان جوان نیز در محدوده کاشت قرار دارد.

غلامرضا جانقربان اضافه کرد: شهرداری قم برای استفاده هرچه بهتر از بوستان جوان، اعتباری معادل 6 میلیارد تومان در سال 1400 در نظر گرفته است.

و اما مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این نشست با انتقاد از تعلّل 5 ساله مدیریت شهری درباره بهره برداری بهینه از بوستان جوان بیان کرد: مشخص نیست چرا این بهینه سازی به سال 1400 موکول شده است.

حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: بوستان جوان هم برای استفاده مردم قم و هم برای گردشگری مسافران و زائران یک فرصت مطلوب است، اما متأسفانه با تعلّل چند ساله مدیریت شهری مواجه شده است.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر مقدس قم بوستان جوان گردشگری مناطق کمتربرخوردار طرح مطالعاتی بهینه سازی مدیریت شهری شورای اسلامی شهر بوستان جوان شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است