Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در نخستین دوره آموزشی مجریان و دست اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ که از طریق ویدیو کنفرانس در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، با اشاره به مضمون آیه سوره شریفه احزاب که می فرماید «ای کسانی که ایمان آورده‏ اید از خدا پروا دارید و سخنی استوار گویید»، اظهار داشت: بدون هیچ اغراق و مبالغه ای، مسأله و نیاز اصلی کشور در شرایط کنونی، اتحاد و انسجام است و لازم است با تأسی از این آیه شریفه، دقت کنیم در شرایط حساس کنونی نباید حرفی زده شود که سبب انشقاق، توهین و افترا نسبت به فرد، گروه و یا دولت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح بعضی بحث ها و نقدها در فضای سیاسی کشور به خصوص در آستانه انتخابات ها عادی است اما به نظر می رسد شدت و حدّت برخی از سخنان در فضای سیاسی- انتخاباتی فعلی کشور، بیش از نقد، تخریب و تفتین است. 

معاون سیاسی وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به این نکته که این میزان هجمه علیه دولتی که در این شرایط خاص کشور دارد کار می کند، قابل درک نیست، اظهار داشت: هیچ کس ادعا ندارد دولت مستقر، دولتی کامل و بی نقص است اما این میزان دوگانگی ها و چندگانگی ها که در فضای سیاسی کشور ایجاد شده، واقعاً نگران کننده است.

وی افزود: ماه های پایانی فعالیت این دولت است اما کاری نکنیم که اساساً مردم از نهاد انتخابات، صندوق رأی، نهادهای منتج از آن دلزده و نومید بشوند. این به نفع کشور و نظام نیست. این میزان هجمه و حمله، در واقع لطماتی است که به کلیّت ساختار وارد می شود.

عرف تأکید کرد: این زنگ خطری است برای همه کسانی که دلسوز نظام هستند و دقت داشته باشیم که دشمنان و مغرضان چه سوءاستفاده هایی از این وضعیت ضد انسجام می‌کنند.

عرف افزود: آنچه که امروز متضمن ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان شده است، وحدت، انسجام و همبستگی در سطوح مختلف است که لازم است همه جریان‌ها و فعالان سیاسی و مسئولان کشور این انسجام را حفظ کنند. 

رییس ستاد انتخابات در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مجریان انتخابات اظهار داشت: این سخن را با تأکید مطرح می کنم که در ادوار انتخابات گذشته، همواره این رأی بی واسطه مردم بوده که تعیین کننده نتایج انتخابات شده است.

وی افزود: همه ما به عنوان مجریان انتخابات، رویکرد اساسی و دغدغه مان برگزاری انتخاباتی سالم، امن، قانونی و با مشارکت فراگیر است؛ بنابراین از همه گروه ها و جریان های سیاسی زیر چتر جمهوری اسلامی که دارای مجوز فعالیت هستند برای حضور و مشارکت فعالانه در فرایند انتخابات ۱۴۰۰ دعوت می کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به این که همه تلاش ما باید این باشد که تمامی علایق و سلایق موجود در درون خانواده انقلاب مجال رقابت داشته باشند؛ افزود: ما مطلقاً بدهکار و وامدار هیچ گروه و جریانی نیستیم. باید امانتدار اعتماد و توجهی باشیم که در این جایگاه حساس برگزاری انتخابات به ما به عنوان مجریان انتخابات شده است که این امانتداری هم جز به رعایت دو اصل بی طرفی و قانونمداری محقق نخواهد شد. 

عرف در پایان گفت: باید رعایت این دو اصل، که در انتخابات گذشته هم معیار عمل بود در انتخابات پیش رو نیز تداوم داشته باشد و سیاست های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و در واقع نقشه راه ما محسوب می شود، سرلوحه همه فعالیت ها و امور ما در اجرای قانون و برگزاری انتخابات قرار گیرد.

2727

کد خبر 1467148

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا  از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد