Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:42:28 GMT

ترامپ لایحه بودجه دفاعی را وتو می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۴۹۷۵

ترامپ لایحه بودجه دفاعی را وتو می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا، امروز (پنج شنبه) اعلام کرد قصد دارد لایحه بودجه دفاعی کشورش را به دلیل مخالفت با برخی مفاد آن وتو کند.

این لایحه بودجه‌ای بالغ بر ۷۴۰ میلیارد دلار برای تعیین و ترسیم سیاست‌های پنتاگون تخصیص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در پیامی توییتری در این باره گفت: «من این لایحه را وتو خواهم کرد که باعث ناخشنودی چین می‌شود. آن‌ها این لایحه را دوست دارند. ما باید از بناهایمان محافظت کرده و ارتشمان را از سرزمین‌های دور و بی‌ارزش خارج کنیم. متشکرم!»

روز جمعه هفته گذشته مجلس سنای آمریکا با رأی اکثریت «قانون مجوز دفاع ملی» را تصویب کرد.

کنگره آمریکا در همان زمان شرط کاهش بیشتر نیرو‌ها در افغانستان از سطح کنونی ۴۵۰۰ نفر را بر گزارش‌های پنتاگون سایر نهاد‌ها به کنگره و بررسی شرایط افغانستان گذاشت.

این لایحه در سال ۲۰۲۱ شرایط را فراهم می‌آورد تا اگر نیرو‌ها در افغانستان کاهش یابند، بودجه متوقف شود. این مسئله می‌تواند به منحل شدن دولت ترامپ منجر شود.

اکنون کنگره برای باطل کردن اقدامات ترامپ باید رأی‌گیری دوباره انجام دهد.

در واکنش به این خبر «کایلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید، در کنفرانسی خبری گفت: «تصمیم رئیس جمهور ترامپ به دلیل مخلفت با برخی مفاد این لایحه از جمله جلوگیری از کاهش نیرو‌های در افغانستان است.»

در ادامه این مقام کاخ سفید افزود: «او این تصمیم را گرفته و به آن عمل خواهد کرد، اما من از نظر زمانی از آن اطلاعای ندارم.»

ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیرو‌های آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز در واکنش به ان مسئله گفت: «موظف هستم تا ۱۶ ماه ژانویه ۲۰۲۱ (۲۵ دی ۱۳۹۹) سطح نیرو‌ها در افغانستان را کاهش دهم و روند کاهش این نیرو‌ها در حال انجام است.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا لایحه بودجه دفاعی وزارت دفاع آمریکا نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟

بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای سازمان اوج و سراج تعیین شده است.

 

به گزارش اعتماد، ردیف بودجه قرب بقیه‌الله یا همان قرارگاه فرهنگی-اجتماعی بقیه‌الله، از جمله ردیف‌هایی است که افزایش قابل توجهی دارد. بنا بر مصوبه سال ۱۴۰۲، این قرارگاه ۸۸۷ میلیارد تومان بودجه مصوب داشت. برای سال ۱۴۰۳، رقم بودجه این قرارگاه به یک هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان رسیده است؛ یعنی حدود ۳۵ درصد افزایش.

البته که در جدول ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ که مربوط به کمک‌ها به دستگاه‌ها و نهاد‌ها می‌شود، نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان برای کمک به موسسات فرهنگی و اجتماعی ذیل این قرارگاه آمده بود. در این ردیف بودجه تاکید شده بود که این ۲۰۰ میلیارد تومان باید به صورت مساوی میان سازمان «اوج» و سازمان «سراج» تقسیم شود.

دیگر خبرها

  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه