Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی شامگاه پنج‌شنبه در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های شهر جدید علوی، با بیان اینکه استقرار ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهر جدید پیش‌بینی و طراحی شده است، افزود: این شهر در موقعیت خوب منطقه ای ایجاد شده که نزدیک‌ترین نقطه به بنگاه‌های اقتصادی فعال در غرب شهر بندرعباس شامل پالایشگاه‌ها، صنایع بزرگ، منطقه ویژه، بنادر و گمرکات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام خبر تکمیل و بهره‌برداری از بلوار و تونل ارتباطی شهرجدید علوی به منطقه غرب بندرعباس تا پایان سال جاری، افزود: در قالب طرح اقدام ملی ساخت مسکن نیز از طرح‌های مسکن در این شهر جدید حمایت می‌شود.

استاندارهرمزگان ادامه داد: استقرار نیروی کار منطقه غرب بندرعباس در شهر جدید علوی موجب کاهش ترافیک شهر بندرعباس و همچنین سکونت این افراد در منطقه‌ای با کیفیت مناسب خواهد شد.

همتی گفت: امکانات زیرساختی خوبی همانند مدرسه، خانه بهداشت و درمان و زمین‌های ورزشی در شهر جدید علوی ایجاد شده و آب شرب این شهر جدید نیز به شکل مناسب از طریق آب شیرینکن بندرعباس تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: بلوار ارتباطی شهر جدید علوی به منطقه غرب بندرعباس به طول  ۱۱ کیلومتر در حال احداث است که تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

به گفته استاندار هرمزگان، بازگشایی تونل این شهر نیز در حال اجراست که تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و این شهر از این طریق به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی غرب بندرعباس متصل می‌شود.

 شهر جدید علوی در فاصله ۴۸ کیلومتری غرب بندرعباس سال ۱۳۹۲ به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است. واقع شده و از آب و هوای مناسبت تری نسبت به این شهر برخوردار بوده و میزان رطوبت در آن پایین تر است.

فاصله اندک این شهر با محل استقرار صنایع بزرگ در غرب بندرعباس که با تکمیل و بهره برداری از تونل و بزرگراه شهید رجایی به طول بیش از ۱۱ کیلومتر، به ۷ دقیقه کاهش خواهد یافت از دیگر عوامل مهم تشویق سکونت کارکنان صنایع در این شهر است.

طرح جامع شهر در دهه ۷۰ در هزار هکتار طراحی و در شورای شهرسازی و معماری مصوب و طرح تفصیلی آن تهیه و پس از طی مراحل نهایی در سال ۹۷ در کمیسیون ماده پنج استان هرمزگان تصویب و ابلاغ شد.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن استانداری هرمزگان  فریدون همتی هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن استانداری هرمزگان فریدون همتی هرمزگان بندرعباس طرح اقدام ملی مسکن استانداری هرمزگان فریدون همتی هرمزگان بندرعباس اخبار کنکور شهر جدید علوی غرب بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیر جهاد کشاورزی ساری از صدور ۵۸۹فقره سند نقل و انتقال زمینهای کشاورزی پارسال در این شهرستان خبر داد.

سید اسماعیل علوی با بیان اینکه انتقال رسمی سند مورد معامله، امنیت مالکیت را در پی دارد و برای اخذ سند اراضی کشاورزی نیاز به اقداماتی است، افزود: اجرای طرح شناسایی وضعیت کاربری اراضی کشاورزی برای تثبیت و صدور اسناد مالکیت گامی اساسی برای بهبود وضعیت اراضی زراعی و باغی است.

علوی در تریح جزئیات دریافت سند زمینهای کشاورزی گفت: مهم‌ترین مدارک اخذ سند برای زمین کشاورزی ؛ سند عادی مالکیت یا بنچاق مالکیت بنام مالک که مشخصات فرد فروشنده بعنوان مالک اولیه و خریدار بعنوان مالک اصلی ثبت شود، اصل و کپی کارت ملی، کپی و قولنامه های صادر شده برای ملک، نقشه هوایی و نقشه utm، فیش پرداختی هزینه اخذ سند کشاورزی، کپی اولین سندهای اراضی کشاورزی، کپی سند مالکیت ملک و در اراضی مشاعی با رعایت “قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاوری” است که در صورت حضور نداشتن مالک لازم است وکالتنامه نقل و انتقال بنام متقاضی ارائه شود. 

 

دیگر خبرها

  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟