Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا نوکار، عصر پنجشنبه در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان افزود: در سیل اخیر بسیاری از خسارت ها به سبب دخالت  انسان در طبیعت و نبود تدبیری برای هدایت و عبور سیلاب بود.

وی ادامه داد: بندهایی که ساخته شد قبل از وقوع سیلاب نظارت کافی نشد و یا ریل گذاری راه آهن بدون توجه به عبور سیل انجام شد که همه این عوامل سبب خسارت به ویژه در بخش گاریزات شهرستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای مدیریت بحران شهرستان تفت از دستگاه هایی اجرایی خواست در مواقع بارندگی با دقت و نظارت کافی وظایف خود را انجام دهند.

خسارت ۱۰۴ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی تفت 

همچنین رییس اداره جهاد کشاورزی تفت میانگین بارندگی هفته گذشته شهرستان را ۴۵ میلی متر ذکر کرد که به گفته محمدحسین فلاح نژاد به ۳۰۱ رشته قنات خسارت وارد شد.

وی افزود: سیل به راه های بین روستایی، تأسیسات کشاورزی و ۷۰۰ هکتار از باغ های پسته خسارت زد.

وی بر ضرورت مرمت راه های بین مزارع روستایی تأکید کرد و ادامه داد: راه دسترسی بسیاری از کشاورزان به زمین های کشاورزی از بین رفت ،می طلبد هرچه سریع تر راه های بین مزارع در روستاها مرمت شود.

وی مجموع خسارت وارده به بخش کشاورزی شهرستان را  ۱۰۴ میلیارد تومان ذکر کرد.

خسارت سیل به ۹۸ واحد مسکونی 

همچنین به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفت سیل اخیر به ۹۸ واحد مسکونی ۳۰ تا ۶۰ درصد خسارت وارد کرد که ۲۵ واحد بر اثر صاعقه در روستای چاهوک بخش نیر خسارت دید و ۲ واحد مسکونی خالی از سکنه نیز کاملا تخریب شد.

عباسعلی فرح بخش اضافه کرد: برای تمامی واحدهای خسارت دیده در بنیاد برای بررسی میزان خسارت پرونده تشکیل شد و به هر واحد علاوه بر ۱۵ میلیون تومان وام ، پنج میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

وی بازپرداخت وام  به خسارت دیدگان را هفت ساله و با کارمزد چهار درصد ذکر کرد.

خسارت چهار میلیار تومانی سیل به مراتع 

همچنین در ادامه نشست شورای یادشده رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفت گفت: سیل سبب تخریب جاده های بین مراتع، فرسایش خاک و تخریب پوشش گیاهی شد.

محمدجواد محمدی برآورد خسارت وارده را  چهار میلیارد تومان ذکر کرد.

وی تأکید کرد: مشکل جدی در تخریب های پس از سیل نبود وجود طرح مطالعاتی در این زمینه است که اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و قرار است به موازات آن کارهای اجرایی نیز آغاز شود.

خسارت ۳.۵ میلیارد تومانی به راه ها 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تفت هم گفت: بر اثر جاری شدن سیل ۲ دهنه پل در مناطق روستایی 

تخریب و سبب شکستگی یک دهنه پل دیگر شد که در مجموع ۳.۵ میلیارد تومان خسارت به بخش راه ها وارد شده است.

حمیدرضا عفت اظهار کرد: برای تردد در محل پل های تخریب شده مسیر جایگزین موقتی ایجاد شد تا با تأمین اعتبار نسبت به بازسازی و تعمیر پل ها اقدام شود.

بر اثر بارش های ۱۶ آذرماه در تفت و جاری شدن روان آب و سیلاب در نقاط روستایی ۱۵۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌ها، زمین‌های کشاورزی،قنات و منازل مسکونی مردم خسارت وارد شد.

بیشترین روستاهای یزد مربوط به شهرستان تفت است، مناطق خوش آب و هوایی که در دامنه و کوهپایه های شیرکوه قرار دارد و در روزهای تعطیل غیرکرونایی شاهد حضور جمعیت زیادی از مرکز استان یزد و شهرستان های مجاور آن است.

 مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

در استان یزد به دلیل فقر پوشش گیاهی و وجود عرصه های بیابانی و برخی فعالیت های معدنی و دخالت انسان در طبیعت بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب و روان آب خسارت هایی به تاسیسات زیربنایی وارد می‌شود .

در سال های اخیر با تمهیدات اتخاذ شده از سوی مدیریت بحران استانداری یزد و همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در ۱۰ شهرستان استان میزان خسارت ناشی از سیل در مقابسه با سال‌های گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته است و این اقدام در تقویت مهار سیلاب و منابع آب های زیرزمینی استان نقش موثری دارد. 

میزان بارش سالانه در استان یزد ۱۱۰ میلیمتر و میزان تبخیر آن حدود چهار هزار میلیمتر است

برچسب‌ها بارندگی یزد سیل تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی یزد سیل تفت بارندگی یزد سیل تفت اخبار کنکور میلیارد تومان خسارت وارد راه ها بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک

فرماندار آبیک از تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند و مجروح شدن دو چوپان در حادثه برخورد با قطار در حوالی آبیک خبر داد. - اخبار استانها -

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به تلف شدن 57 رأس گوسفند در حوالی شهرستان آبیک  اظهار داشت: در حادثه ی برخورد قطار با گله‌ گوسفند در حوالی شهرستان آبیک، 57 رأس گوسفند تلف شد.

وی ادامه داد: در این حادثه علاوه بر 57 گوسفند، دو چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند.

فرماندار آبیک در پایان سخنانش تأکید کرد: علی رغم وجود پل زیر گذر، چوبان گله از روی ریل عبور عبور داده که منجر به چنین اتفاقی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی