Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:50:16 GMT

تدوین طرح جامع برای برگزاری ایام فاطمیه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۵۵۳۷

تدوین طرح جامع برای برگزاری ایام فاطمیه

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر میرمحمدیان در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت مسجد علاوه بر فضائل معنوی و عبادی که دارد فضایی برای فعالیت‌های دیگر عرصه‌ها هم هست و سیره حکومت اهل بیت شاهد بر این مسئله است که ایشان مرکز حکومت و مدیریت جامعه خود را مساجد قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مساجد سنگرهای جامعه و و پایگاه مدیریتی اجتماعی هستند و امروز جوامع بشری در اقصی نقاط دنیا به کارکرد مسجد در حل مسائل محلات به خوبی پی بردند و مساجد کوچک محلی می‌توانند نقش مدیریت را در محلات داشته باشند.

مدیر عامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: هدف بنیاد هدایت، تعالی شبکه امامت در محلات است یعنی امامت باید در محله ارتقا پیدا کند. امام محله به درجه‌ای از ارتقا باید برسد که بتواند حل مسئله در محلات انجام دهد، مسائل کوچک و بزرگ و ظرفیت‌های محله را شناسایی کند و با کمک مردم از ظرفیت‌ها استفاده و مسائل را حل کند.

میر محمدیان اظهار کرد: این برنامه را الگویی دانست که می‌تواند باعث بهبود اوضاع مساجد در محلات شود و ادامه داد: با تقویت بنیاد هدایت ظرفیت محلات و آسیب‌ها شناسایی شده و به کمک مردم مشکلات برطرف و ظرفیت‌ها مورد بهره‌وری قرار گیرد. بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق برنامه‌های خود سه گام الگوسازی، گفتمان‌سازی و جریان سازی را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: در راستای اهمیت و نقش امام محله در حل مسائل اجتماعی و محلات ۴ هزار و ۸۵۰ امام محله در نقاط مختلف شهری و روستایی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در سطح روستایی، یک هزار نفر در شهری و ۳۵۰ نفر نیز در مناطق حاشیه‌ای مستقر شده‌اند.

قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح شهید سپهبد قاسم سلیمانی، مساجد به عنوان قرارگاه‌های سلامت درنظر گرفته شده‌اند و بیش از ۲۱۰۰ مسجد وارد میدان شدند که نمی‌توان نقش مؤثر آنها را نادیده گرفت. زمانیکه کارکرد مساجد چند بُعدی شود و روحانیون را علاوه بر انجام امور مذهبی، فرهنگی و مشاوره در نقش راهبر در جهت تسهیل‌گری وارد عمل کنیم در آن زمان است که شاهد ارتقا و پیشرفت در همه امور هستیم.

میر محمدیان با اشاره به اینکه از ۵ هزار مسجد مورد ارزیابی قرار گرفته یک هزار و ۸۰۰ مسجد در حال توزیع بسته‌های غذایی به شکل مستمر به نیازمندان هستند، گفت: در بیماری کرونا یک سری ظرفیت‌ها از طریق مساجد پای کار آمد که بخشی از کارکردهای مسجد را به جامعه نشان داد.

مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در ایام محرم یک اشتباه راهبردی انجام شد که مساجد را تعطیل کردیم، گفت: مساجد خیلی می‌توانند در مدیریت کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها مؤثر باشند و لذا برای برگزاری باشکوه ایام فاطمیه در حال تدوین طرحی جامع هستیم.

کد خبر 5098378

منبع: مهر

کلیدواژه: ایام فاطمیه اراک نشست خبری ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شب یلدا کرمانشاه شهرکرد شیوع کرونا گرگان قاسم سلیمانی شهرستان کرج آلودگی هوا قزوین هفته پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی بنیاد هدایت ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۵۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

به گزارش ایثار،  تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی  دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام  و المسلمین حامد قوام، سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر جهانگیری معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حامد قوام در  نشست امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه یکی اهداف کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه است، گفت:  این نگرش با تعامل و ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها در قالب تفاهم نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی جزء برنامه‌های اصلی  ما است.

دکتر جهانگیری، معاون پژوهشی دانشگاه انقلاب اسلامی با بیان گزارشی از روند تأسیس دانشگاه و برنامه‌های آن در طول دوسال گذشته، ضمن اعلام آمادگی همکاری دوجانبه با دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد گفت: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات فراوان عرصه ایثار و شهادت توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری  پژوهشی بین دانشگاه و دفتر مطالعات  گام بسیار مؤثری در تحقق اهداف علمی و فرهنگی نظام است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری علمی، تحقیقاتی بین طرفین به امضاء رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد