Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@07:23:27 GMT

پاک کردن لکه های چرب از آشپزخانه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۵۶۲۸

پاک کردن لکه های چرب از آشپزخانه

پاک کردن چربی کابینت و آشپزخانه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بیتوته ،جلوگیری از ایجاد لکه های روغنی بر روی اجاق گاز هنگام آشپزی کردن اجتناب ناپذیر است. با گذشت زمان، این لکه ها جلوه زشتی به آشپزخانه می ‎دهند. مناطقی که بیشتر تحت تاثیر این لکه های روغنی هستند عبارتند از: کابیت، هود و اجاق گاز.

 

تمیز کردن این لکه های روغنی از روی وسایل آشپزخانه به وسیله یک دستمال خشک و یا مرطوب، تنها منجر به اتلاف وقت و انرژی می ‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از پاک کننده های شیمیایی نیز در ترکیب با گرد و غبار موجود بر روی وسیله مورد نظر، کارآیی ندارند و علاوه بر این، پاک کننده های حاوی آمونیاک برای سلامتی مضر هستند.

 

در این مطلب شما را با روش های پاک کردن انواع لکه های چربی در آشپزخانه آشنا می کنیم.

پاک كردن چربی کابینت فلزی:

برای تمیز کردن چربی از روی کابینت فلزی می توان مقداری شامپو فرش را در آب حل کنید و با اسفنج بر روی کابینت بکشیم تا به خوبی تمیز شود. خیلی مواظب باشید که به هیچ وجه از اسکاچ فلزی بر روی کابینت استفاده نکنید. در مرحله آخر با دستمال خشک سطح آن را تمیز کنید تا رطوبت باقی مانده از بین برود.

 

پاک كردن چربی کابینت ام دی اف

همانند روش قبل می توان از شامپو فرش به همراه اسفنج، برای خلاصی از چربی کابینت ام دی اف استفاده کرد، اما نکته ای که در این جا وجود دارد این است که برای از بین بردن لکه چربی کابینت های ام دی اف از مواد شوینده ای مانند وایتکس، شیشه پاک کن و مواد شوینده الکل دار و ... به هیج وجه استفاده نشود.

 

لکه‌ ها را بلافاصله پاک کنید:

بهترین زمان برای از بین بردن لکه های روی دیوار زمانی است که تازه ایجاد شده باشند. در این زمان می توانید با استفاده از یک دستمال کاغذی روغن چکیده شده روی سطوح را به راحتی پاک کنید. این کار هم زحمت کمتری دارد و هم نیازی به استفاده از شوینده های مختلف نیست. توجه داشته باشید لکه هایی مثل لکه‌ گوجه فرنگی و آبلیمو خاصیت اسیدی دارند و می توانند سطوح فلزی را به مرور زمان نابود کنند. تا جایی که امکان دارد این گونه لکه ها را تا خشک نشده، از سطوحی که به آن چسبیدند، تمیز کنید.

 

تمیز کردن چربی هود با پودر لباسشویی

راه حل کارآمد دیگری که برای تمیز کردن لکه چربی از روی هود پیشنهاد می کنیم، استفاده از پودر ماشین لباسشویی است. پودر لباسشویی حاوی مقدار فراوانی مواد پاک کننده بسیار قوی برای تمیز کردن چربی از روی لباس ها است که برای از بین بردن لکه چربی از روی هود نیز کاربرد دارد. با توجه به اینکه پودر لباسشویی یک پاک کننده شیمیایی است، حتما از دستکش استفاده کنید تا پوست دستتان آسیب نبیند.

 

پاک كردن چربی هود با جوش شیرین

یکی از موثرترین روش های از بین بردن لکه چربی از روی هود، استفاده از خمیر جوش شیرین است. برای این کار باید مقداری آب و جوش شیرین را به نحوی با یکدیگر ترکیب کنید که خمیر نرمی بدست آید. حالا خمیر بدست آمده را روی یک مسواک تمیز قرار داده و روی لکه های چربی بکشید تا پاک شوند. در پایان با یک دستمال خیس یا تکه ای اسفنج، خمیرهای باقی مانده روی هود را پاک کنید. همچنین می توانید بجای تهیه خمیر، مقداری جوش شیرین را در آب گرم حل کنید و روی بدنه هود اسپری کنید و سپس با مسواک و پارچه لکه های چربی را تمیز نمایید.

 

پاک كردن چربی هود آشپزخانه با سرکه سفید

اگر پودر ماشین لباسشویی یا جوش شیرین در منزل ندارید، از سومین راه آسان برای از بین بردن لکه چربی از روی هود، استفاده کنید. در یک بطری آب پاش، به اندازه مساوی آب و سرکه سفید بریزید و محلول بدست آمده را روی چربی های بدنه هود اسپری کنید. حدود 5 دقیقه صبر کنید تا محلول آب و سرکه، همه چربی های سخت را پاک کند. اکنون برای پاک کردن لکه چربی از روی هود، از یک دستمال نرم استفاده کنید. خواهید دید که چربی ها به آسانی تمیز خواهند شد. سپس دستمالی را با آب مرطوب کنید و مجددا روی بدنه هود بکشید تا باقیمانده محلول سرکه و چربی ها نیز پاک شوند. سرکه سفید برای نظافت منزل و تمیزکاری های آشپزخانه یک محلول فوق العاده ایمن و تاثیر گذار است

 

توصیه: زمانی که چربی ها مدت زیادی روی هود و گاز و اطراف آن ها باقی مانده باشند، پاک کردن آن ها بسیار دشوارتر می شود. برای از بین بردن لکه چربی منتظر زمان مشخصی نباشید. اگر هر روز پس از پخت و پز روزانه با یک دستمال روی هود و گاز و اطراف آن را تمیز کنید، لکه های چربی سخت روی آن ایجاد نخواهد شد.

 

نکاتی برای تمیز کردن هود

 به هیچ عنوان برای تمیز کردن سطوح فلزی از برس های سخت و سیمی و حتی اسفنج های زبر استفاده نکنید. این کار باعث خراشیده شدن سطوح فلزی می شود. در این موارد استفاده از پارچه نرم بهترین راه حل است.

 

 توجه داشته باشید سطوحی را که با سرکه تمیز می کنید، ابتدا با یک پارچه نمدار تمیز کنید، بعد با استفاده از یک پارچه خشک سطوح فلزی را پاک کنید. استفاده از پارچه نمدار به خاطر آن است که سطوح فلزی از وجود سرکه به طور کامل پاک شود. موادی مثل سرکه می توانند سطوح فلزی را با گذشت زمان نابود کنند.

 

 هنگام آشپزی، بهتر است درپوش ظروف پخت و پز گذاشته شود.

 

 هود و اطراف آن را به طور مرتب، حداقل هر دو هفته یکبار تمیز کنید تا از جمع شدن چربی و گرد و خاک جلوگیری شود. در حالت ایده آل فیلتر هود باید در ماه یکبار تمیز شود. برای پاک کردن برخی فیلترها می توان از ماشین ظرفشویی استفاده کرد.

 

 با انگشتان چرب، به کابینت ها دست نزنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: زندگی چربی آشپزخانه کابینت برای از بین بردن لکه چربی برای تمیز کردن پاک کردن چربی لکه های چربی چربی کابینت کردن چربی جوش شیرین تمیز کنید یک دستمال پاک کننده سطوح فلزی پاک کنید پاک کردن چربی ها بر روی لکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هورمون رشد در طول شبانه روز به شکل ضربانی ترشح می‌شود و برخی محرک‌های فیزیولوژیک می‌توانند، ترشح هورمون رشد را تحریک کنند. دو تا از قوی‌ترین این محرک‌ها، ورزش و خواب هستند و هورمون رشد نقش‌های متفاوتی در طول زندگی دارد؛ از تاثیر روی رشد، بازیافت عضله، استخوان و کلاژن گرفته تا تنظیم جنبه‌های انتخابی عملکرد متابولیک شامل افزایش متابولیسم چربی و حفظ ترکیب بدنی سالم تر در آینده و ورزش های قدرتی و هوازی می‌توانند موجب افزایش قابل توجه ترشح هورمون رشد شوند و با افزایش شدت ورزش، ترشح بیشتر می شود.

اگر حجم ورزش بیش از توان فرد باشد، ابتدا دچار خستگی تمرینی می‌شود. متغیرهای تکرار، زمان و شدت، حجم ورزش را تعیین می‌کنند و در صورتی که حجم زیاد در طول زمان ادامه یابد، فرد وارد مرحله بیش‌تمرینی و تغییرات هورمونی ناشی از آن و تاخیر رشد شود.

از سوی دیگر در برخی ورزش‌ها به ویژه ورزش‌های دارای دسته‌بندی وزنی یا ورزش‌های استقامتی یا ورزش‌هایی که زیبایی حرکات و نظر داوران و شکل بدنی ممکن است در امتیازدهی موثر باشند، تمایل ورزشکاران به کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن بیش‌تر است. بدین ترتیب، ورزشکاران ممکن است دچار کمبود نسبی انرژی شوند. این وضعیت در ابتدا در بانوان ورزشکار با عنوان سه گانه بانوان ورزشکار (اختلالات خورد و خوراک- آمنوره- پوکی استخوان) معرفی و در مشاهدات و مطالعات بعدی مشخص شد که تاثیرات کمبود انرژی، خیلی فراتر از این مثلث بوده و تغییرات هورمونی و عوارض آن در پسران هم قابل رویت است. بنابراین، نام آن به سندروم کمبود نسبی انرژی تغییر یافت و بدیهی است در ورزشکارانی که دچار این مشکل می شوند، رشد و بلوغ دچار اختلال می‌شود.

چه غذاهایی موجب افزایش قد شما می‌شوند؟

بر اساس این مطلب که از سوی لاله حاکمی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: افرادی که بیش از اندازه ورزش می‌کنند و به اندازه ورزش مواد غذایی دریافت نمی‌کنند، غیر از بحث کمبود انرژی نسبی، دچار کمبود مواد مغذی می‌شوند و بدیهی است کمبود ریزمغذی ها و درشت مغذی ها می‌توانند در رشد اختلال ایجاد کنند.

در ورزشکاران در حال رشد که صفحات رشد باز و فعال هستند، وارد آمدن ضربات مکرر یا ضربه ناگهانی شدید ممکن است به این صفحات آسیب رسانده و متعاقب آن رشد طولی استخوان دچار مشکل شود. برخی فعالیت‌ها مثل پریدن از ارتفاع بالا روی سطوح سخت می‌تواند به صفحات رشد آسیب برساند و سطوح جاذب ضربه مثل تشک‌های فرود، ضربه وارد شده را به اندام بر نمی‌گردانند اما فرود روی سطوح غیرجاذب موجب بازگشت نیرو به مفاصل و آسیب صفحات رشد می‌شود.

در بلوغ جسمی، عمدتا تمرکز بر هورمون‌های جنسی و برای شروع عادت ماهیانه نیاز به سطح مشخصی از درصد چربی بدن است. چربی‌های بدن، حاوی آروماتاز هورمون‌های جنسی بوده و تبدیل استروئیدهای مردانه را تسریع می‌کنند. ورزش، موجب کنترل وزن و درصد چربی بدن شده و از بلوغ زودرس جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه صفحات رشد به دنبال بلوغ بسته می‌شوند، ممکن است در بلوغ زودرس ابتدا یک رشد جهشی نسبت به همسالان دیده شود اما در نهایت، قد این افراد کوتاه‌تر خواهد ماند. این مشکلی است که در مصرف استروئیدهای آنابولیک در سنین نوجوانی نیز اتفاق می افتد. همان طور که می‌دانید، استروئیدهای آنابولیک از دسته S۱ در لیست ممنوعه دوپینگ قرار دارند و علاوه بر تاثیرات گوناگون مخرب دیگر، این داروها موجب بلوغ زودرس و بسته شدن زودرس صفحات رشد در نوجوانان و کوتاه ماندن قد در بزرگسالی می شوند.

بدیهی است که برای بلوغ اجتماعی و روانی، ارتباطاتی که در ورزش تشکیل می شود از یک سو و احساس عزت و اعتماد به نفسی که فعالیت‌های ورزشی به ارمغان می‌آورد از سوی دیگر، بالندگی و بلوغ را تسهیل می‌کند و مراقبت سازمانی و خانوادگی، آموزش مهارت «نه گفتن» و هدایت ورزشکاران نوجوان به محیطی عاری از دارو و دوپینگ از اصول پیشگیری از صدمات اجتماعی در دوران بلوغ است و محیط های ورزشی از این مهم مستثنا نیست.

کد خبر 847392 برچسب‌ها سلامت کودکان

دیگر خبرها

  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟