Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@03:17:32 GMT

مراسم گرامیداشت مولانا در قونیه

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۶۴۳۳

مراسم گرامیداشت مولانا در قونیه

به گزارش حوزه سایر رسانه‌های خبرگزاری تقریب،‌ موضوع برنامه‌های امسال به مناسبت هفتصد و چهل و هفتمین سالگرد درگذشت عارف و شاعر برجسته فارسی‌زبان مولانا جلال الدین بلخی، «زمان احسان» است و بیت «این همه اوصافشان نیکو شود / بد نماند چونکه نیکو جو شود» به عنوان شعار مراسم امسال انتخاب شده است.

امسال که شیوع کرونا بر برنامه‌های بزرگداشت مولانا نیز سایه انداخته است، آیین سماع هم که جزو لاینفک این مراسم است با رعایت تدابیر بهداشتی برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه چند روز پیش ویدیوی معرفی برنامه‌های مراسم گرامیداشت هفتصد و چهل و هفتمین سالگرد وفات مولانا جلال الدین بلخی را منتشر کرد.

گفتنی است؛ این مجموعه برنامه‌ها به همت وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، استانداری و شهرداری قونیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، شهردار شهرکرد گفت: تدوین طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر شهرکرد از حدود سه سال پیش آغاز و از سال گذشته تقویت شد که در تلاش هستیم در سال جاری اجرا شود.
محمدحسین واحدیان در نشست کارگروه بوم‌گردی و گردشگری استان با بیان اینکه ۸۰ هکتار بافت تاریخی و فرسوده در هسته مرکزی شهر وجود دارد، افزود: بافت شهری از حد فاصل میدان ۱۲ محرم (فلکه آبی) دارای عناصر تاریخی و مذهبی است که اگر به مسیر گردشگری تبدیل شود، بسیار موثر است.
شهردار شهرکرد بیان کرد: اجرای مرحله نخست که زیرسازی است با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد، سپس جداره‌سازی و زیباسازی مسیر و در نهایت بافت نهایی اجرا می‌شود.
واحدیان با بیان اینکه پیوستگی ساختار گردشگری در شهر شهرکرد وجود ندارد، افزود: در این منطقه با رویکرد معرفی هویت فرهنگی و هنری مرکز استان، عرضه صنایع دستی و میراث ناملموس نظیر آیین‌ها پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • گرامیداشت روز معلم
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با ۱۵ برنامه در سپاه ساری
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  • آغاز گرامیداشت ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس