Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@15:30:54 GMT

معارف الهی نقش اساسی در زندگی بشریت دارند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۶۸۴۰

معارف الهی نقش اساسی در زندگی بشریت دارند

آیت الله حسینی گفت : نقش معارف الهی در جامعه و زندگی بشریت یک نقش اساسی بوده که اجرای این معارف و عمل به آنها، مورد تاکید انبیاء و اولیاء الهی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همزمان با چهارمین روز از هفته قرآن، نماز و عترت و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج از برگزیدگان مسابقات قرآن، نماز و عترت مرحله کشوری آموزش و پرورش استان تجلیل به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت الله «سید نصیر حسینی» در این آئین، گفت: خوشبختانه شاهد تحول عظیمی در حوزه قرآن و معارف دینی در سطح آموزش و پرورش استان هستیم که این برنامه تجلیل از دانش آموزانی که حائز رتبه های برتر کشوری در مسابقات قرآن و نماز و عترت شدند حاصل توجه و تلاش شبانه روزی مسئولین و دست اندرکاران آموزش و پرورش استان بوده و جای تقدیر و تشکر را دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بشر و جامعه بشری اگر خالی از معارف دینی و معنویت شود، خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آمد.

 

وی نقش معارف الهی در جامعه و زندگی بشریت را یک نقش اساسی دانست که اجرای این معارف و عمل به آنها مورد تاکید انبیاء و اولیاء الهی است.

 

آیت الله حسینی اضافه کرد: آموزش و پرورش و فرهنگیان با توجه به رسالت خطیری که بر عهده دارند اگر در حوزه قرآن، نماز و عترت عملکرد نداشته باشند طبیعتاً رسالت خود را از دست داده اند و جامعه متضرر خواهد شد.

 

امام جمعه یاسوج گفت: این رشد و بالندگی که محصول تلاش عزیزان در آموزش و پرورش بوده، به برکت قرآن و لطف الهی انجام گرفته و خوشبختانه شاهد کسب رتبه های برتر کشوری هستیم که این روند باعث امیدواری برای دانش آموزان، اولیاء آنها و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

وی با اشاره به موفقیت های سال های پس از انقلاب، ادامه داد: این امیدواری در دوران قبل از نظام جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته، به نوعی که احساس می‌کردیم انسان های کم ظرفیت و کم استعدادی هستیم و دچار سرکوب بودیم، ولی امروز می بینیم به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه قرآنی، استان ما در همه زمینه ها علمی، فرهنگی، قرآنی و دینی حرف برا گفتن دارند و در مسابقات مختلف در سطح ملی و بین المللی فرزندان ما همیشه خوب می‌درخشند.

 

آیت الله حسینی گفت: وقتی آموزش و پرورش استان ما در این عرصه زبانزد است و در رتبه های برتر قرار گرفته، نشان از ظرفیت، استعداد و انگیزه دانش آموزان ما و توجه ویژه مسئولین آموزش و پرورش به این امر می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها تقویت شوند و هر ساله شاهد شکوفایی استعدادهای درخشان در حوزه‌های قرآنی باشیم .

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه های برتر عترت دانش آموزان معارف دینی تجلیل قرآن نماز استان کهگیلویه و بویراحمد آموزش و پرورش استان نماز و عترت آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی تربیتی در جامعه هستند، گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های سند تحول بنیادین تحقق حیات طیبه است، آموزش و پرورش خوزستان با استفاده از ظرفیت‌های خود برنامه‌های گسترده‌ای برای اجرایی سازی این اصل مهم در دستور کار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان عبدالله حبیبی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با جمعی از فرهنگیان نواحی چهارگانه اهواز اظهار کرد: در راستای بزرگداشت مقام معلم برنامه‌ای با حضور معاون وزیر برای تکریم معلمان نمونه و سایر معلمانی که در یک سال گذشته در این زمینه تلاش کردند، برگزار می‌شود؛ همچنین در بازه زمانی ۱۲ الی ۱۸ اردیبهشت و در مناطق و نواحی آموزش و پرورش سراسر استان برنامه‌های متنوعی از جمله دیدار با خانواده شهدا و تقدیر از معلمان نمونه و همچنین تکریم معلمان پیشکسوت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در یکی از شب‌های این هفته، جشن میدانی برای همکاران به همراه خانواده‌شان برگزار می‌شود و امیدواریم این جشن موجب شود تا مردم، بیشتر متوجه ارزش و جایگاه معلم شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اظهار اینکه تحقق جامعه قرآنی منوط به نقش آفرینی معلمان است توضیح داد: یکی از مهمترین اولویت‌های سند تحول بنیادین تحقق حیات طیبه است و بر این اساس آموزش و پرورش خوزستان با استفاده از ظرفیت‌های خود برنامه‌های گسترده‌ای برای اجرایی سازی این اصل مهم در دستور کار قرار داده است. البته مهمترین پیش شرط رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه تحقق جامعه قرآنی است و امروز معلمان مهمترین نقش را در نیل به هدف ایفا می‌کنند.

حبیبی اضافه کرد: معلمان تحولی آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی تربیتی در جامعه امروزی هستند و تکریم این قشر می‌بایست به یک اولویت در سطح جامعه مبدل شود.

کد خبر 748491

دیگر خبرها

  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند