Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@21:40:54 GMT

فعالیت سامانه بارشی طی هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۷۲۱۱

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت. خبرگزاری میزان- صادق ضیائیان گفت: بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی جمعه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، شمال شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بوده و بارش باران و برف در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف، در مناطق جنوبی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در شمال غرب، غرب، شمال، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی کاهش دما رخ خواهد داد. شنبه به‌جز شمال غرب، غرب و جنوب شرق در سایر مناطق کشور بارش رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: یکشنبه در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. دوشنبه و سه‌شنبه جو پایداری در کشور حاکم خواهد بود.

بنا به گفته ضیائیان جمعه شمال خلیج فارس، از شنبه تا سه‌شنبه بخش‌های مرکزی شرقی خلیج فارس و روز‌های جمعه و شنبه نواحی مرکزی و غربی خزر مواج پیش بینی می‌شود.   بیشتر بخوانید:  در کدام مناطق کشور طی چند روز آینده باران می‌بارد؟
ضیائیان درخصوص شرایط آب و هوایی تهران هم گفت: آسمان تهران فردا  ابری و مه رقیق و در بعضی ساعات بارش باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتی‌گراد و یکشنبه قسمتی ابری و مه صبحگاهی، اواسط روز افزایش ابر، گاهی وزش باد، در اواخر وقت غبار محلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
انتهای پیام/ برچسب ها: هواشناسی باران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی باران پیش بینی می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بارش‌ها در شمال و شمال شرق کشور تا ۱۵ اردیبهشت

 

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در  گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  سامانه بارشی  تا پایان امشب  ادامه دارد گفت: بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی با بیان اینکه از فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت گفت: سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

ضیائیان تاکید کرد: فردا شنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریایی خزر، شمال شرق و برخی مناطق در جنوب و شرق کشور رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی افزود: یکشنبه آینده فقط در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

او اظهار کرد: دوشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در نیمه غربی و سه‌شنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب بارش‌ها آغاز می‌شود. طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها
  • سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • هشدار به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن ببرید
  • تشدید بارش‌ها در شمال و شمال شرق کشور تا ۱۵ اردیبهشت
  • هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود