Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@21:11:05 GMT

حوزویان و دانشگاهیان جهانی بیاندیشند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۷۲۳۵

حوزویان و دانشگاهیان جهانی بیاندیشند

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه باید منجر به نگاه عمیق و بلند شود، گفت: حوزوی و دانشگاهی باید جهانی بیاندیشند و خود را برای یک انقلاب جهانی آماده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در دیدار با رئیس بسیج دانشجویی و جمعی از دانشجویان لرستان که ۲۷ آذرماه، با بیان اینکه دانشجو، استاد و دانشگاه در پیشینه یک قرن اخیر جز ارکان مهم و تاریخ‌ساز کشور هستند، اظهارکرد: حفظ روحیه امیدواری و نشاط در میان دانشجویان در رویدادهای یک سال اخیر در سطح استان و کشور بسیار نمایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آرمان ‌خواهی و مسائلی که دانشجویان دنبال می‌کنند با تضارب آرا میسر است و باید به گونه‌ای باشد که به جدال و هدر رفتن نیروها منجر نشود چراکه تضارب‌آرا و اختلاف سلیقه‌ها در دانشگاه‌ها امری روشن و شفاف است اما این اختلاف سلیقه‌ها باید به گونه‌ای باشد که انرژی ما را در مقابل دشمن تضعیف نکند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه پیشرفت کشور باید از درون دانشگاه رقم بخورد، عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشند که اگر یک هفته دانشگاه‌ها تعطیل باشند آثار این تعطیلی در زندگی مردم آشکار باشد و نشان بدهد که دانشگاه‌ها با زندگی مردم گره خورده است.

شاهرخی با بیان اینکه با توجه به وجود مناطق حاشیه‌نشین در سطح استان دانشگاه‌ها می‌توانند با ورود به این مناطق آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و راهکار حل این مشکلات را پیدا کنند، اضافه کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری علی‌رغم نقص و کاستی‌هایی که در امور کشور وجود دارد ولی تعامل ایشان را با دستگاه دولت، قوه قضاییه و مجلس مشاهده می‌کنیم ما نیز موظف به‌دنبال کردن راه و روش ایشان هستیم.

وی ادامه داد: طی جلساتی با نمایندگان استان خواستار تغییر راه و روش‌های گذشته شده‌ایم و تذکر داده‌ایم اگر قرار است جابجایی‌هایی در استان باشد باید نسبت افراد با جمهوری اسلامی مدنظر باشد.

شاهرخی افزود: اخیرا در کانالی با عضویت استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی جهت انتقال مسائل و مشکلات بیان کرده‌ام سرکشی از روستاهای محروم، واحدهای تولیدی و همچنین سخنرانی در صحن علنی مجلس خوب است ولی هر کاری سر جای خودش پبگیری شود و خسارات سیل که دو بار در یک سال اتفاق افتاد و تعیین ردیف بودجه برای جبران این خسارات کار بسیار مهمی است. همچنین با توجه به صحبت‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی از صد درصد اعتباری که مقرر شد به خسارات ناشی از سیل در حوزه جهاد کشاورزی پرداخت شود تنها هفت درصد پرداخت شده، باید توجه کنید که این میزان اختلاف چه‌قدر است، یکی از علت‌های آن نداشتن ردیف بودجه است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: اگرچه ممکن است لحاظ ردیف بودجه برای سیل کار دشواری باشد ولی با کمک نمایندگان خوزستان و گلستان این امر امکان‌پذیر است حتی اگر موفق نشوید با اصرار و پیگیری می‌توان قول بیشتری از دولت برای بودجه‌های متمرکز و در اختیار وزارت‌خانه‌ها گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان که اکنون در سه نقطه محروم استان ورود کرده است و چندین میلیارد برای احداث پل در منطقه از استان هزینه کند مشروط بر اینکه استان سهمی نیز پرداخت کند ولی استان هیچ‌گونه اقدامی نمی‌کند و می‌گویند پول نداریم این در حالی‌است که عدم همکاری استان با بنیاد مستضعفان نشان‌دهنده این است که مدیران اجرایی و نمایندگان استان نیازمند پیگیری اولویت‌ها و انتقال آمار و اطلاعات بیشتری به یکدیگر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: در استان سعی کرده‌ایم بدون تعارف با مسئولان استان و کشور وارد گفت‌وگو شویم در همین راستا انتظار داریم دانشجویان با نوشتن مقاله و گفت‌وگو و تحلیل درست مسائل استان را تحلیل و نظرات خود را به نمایندگان انتقال بدهند.

شاهرخی با بیان این‌که ما موظف به حمایت از کارهای علمی دانشجویان هستیم، اظهارکرد: دانشجویان می‌توانند طرح‌های پژوهشی مورد نیاز خود را ارائه بدهند تا منجر به قرارداد شود و برای مزیت‌های استان طرح توجیهی نوشته شود.

وی همچنین در نشست وحدت حوزه و دانشگاه لرستان که به ‌صورت مجازی برگزار شد، در سخنانی با تبریک هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بوده و هست، شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» مردم نیز مبتنی‌بر مسائل فرهنگی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه شخصیت‌های فرهنگی ایران اسلامی و اینکه علما و روحانیون لرستان از نمادهای برجسته وحدت حوزه و دانشگاه محسوب می‌شوند، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی بر سه پایه مردم، دین و رهبری نهاده شده است، انقلاب اسلامی برخواسته از حوزه‌های علمیه است و نماد این امر نیز امام راحل بوده است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه تداوم و انسجام انقلاب اسلامی نیز بر پایه همین سه رکن مردم، دین و رهبری است و این امر نیز با همدلی و وحدت تحقق پیدا می‌کند، ادامه داد: استمرار و تداوم انقلاب اسلامی بر پایه وحدت اقشار مختلف مردم میسر است و سرآمد این اقشار مؤسسات دانشگاهی و حوزوی، روحانیون و اساتید دانشگاهی هستند.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت حوزه‌های علمیه و دانشگاه، روحانی و اساتید دانشگاهی و دانشجویان، اضافه کرد: این وحدت، به‌معنای وحدت در اهداف است.

شاهرخی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تشکیل یک جامعه الگو، بیان کرد: تحقق این امر نیز به دست حوزویان و دانشگاهیان است و در رسیدن به این اهداف همکاری متقابل این دو نهاد کارگشا خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر لزوم ارتباط با جامعه از سوی حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات مردم، ادامه داد: حوزه و دانشگاه می‌توانند همراه با هم باشند و با همکاری یکدیگر مشکلات مردم را حل کنند.

وی با بیان اینکه تحقق عدالت اجتماعی نیز با همکاری این دو نهاد میسر می‌شود و حوزه و دانشگاه، دانشجو و روحانی اصیل و آگاه خود را در مقابل جامعه مکلف می‌داند، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه باید منجر به نگاه عمیق و بلند شود، حوزوی و دانشگاهی باید جهانی بیاندیشند و خود را برای یک انقلاب جهانی آماده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انقلاب اسلامی ایران قوه قضاييه نماینده ولی فقیه در لرستان حوزه امام راحل انقلاب اسلامي ايران خوزستان مجلس شورای اسلامی لرستان انقلاب اسلامی دانشگاه لرستان گلستان انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی قوه قضاییه انقلاب فرهنگی مقام معظم رهبری بسيج دانشجويي قوه قضائیه سازمان جهاد کشاورزی نماینده ولی فقیه در لرستان وحدت حوزه و دانشگاه انقلاب اسلامی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم گرامیداشت روز معلم در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با تأکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست، اظهار کرد: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنان مشغول تحصیل هستند، به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند، ادامه داد: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها، بیان کرد: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی، محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق، مأموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

رحمتی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی، ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به‌دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاورد‌های خوبی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند و گفت: دستاورد‌های دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم برای مقابله با جنگ روانی دشمن استفاده کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

به گزارش آنا، مراسم روز معلم با حضور جمع کثیری از استادان و همچنین دانشجویان ورودی سال ۷۲ واحد تبریز در رشته علوم اجتماعی (۳۱ سال پیش) و دانشجویان و مسئولان کشوری و با حضور مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، محمدقربانی گلشن‌آباد، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

در پایان مراسم از استادان، مدیران گروه و رئیس دانشکده نمونه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • علل، انگیزه‌ها و نتایج خیزش دانشگاهیان آمریکا ضد اسرائیل
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد