Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:39:30 GMT

خرید تضمینی گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۷۳۵۰

خرید تضمینی گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

بهروز آل‌مومن روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده ۲۰ درصد از ۷۰۰ تن مرغ تولیدی استان، به منظور ذخیره‌سازی و تامین گوشت سفید روزهای پایانی سال جاری توسط پشتیبانی امور دام استان خریداری، منجمد و ذخیره‌سازی می‌شود.

به گفته وی، روند خرید و ذخیره‌سازی مرغ منجمد تا زمان به تعادل رسیدن و تثبیت قیمت مرغ زنده در بازار ادامه دارد و هیچ محدودیتی در انعقاد قرارداد تحویل مرغ منجمد تا یکهزار و  ۸۰۰ گرمی از سوی مرغ‌داران، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و زنجیره‌های تولید مرغ به شرکت پشتیبانی امور دام وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه برای جلوگیری از نوسانات غیرمتعارف قیمت گوشت مرغ و پیشگیری از ضرر و زیان مرغ‌داران استان ناشی از این کاهش قیمت، خرید تضمینی گوشت مرغ از  نیمه دوم امسال آغاز شده است، افزود: تولیدکنندگان گوشت مرغ می‌توانند برای انعقاد قرارداد مستقیم و یا از طریق اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و یا زنجیره‌های تولید مرغ به اداره کل پشتیبانی امور دام استان مراجعه کنند.

رییس شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری،میزان جوجه‌ریزی انجام شده در مرغ‌داری‌های استان در ماه‌های پایانی سال جاری در استان را بیش از ۲ میلیون قطعه پیش‌بینی کرد.

آل‌مومن همچنین با اشاره به تامین نهاده‌های دامی در این استان گفت: امسال بیش از ۸۶ هزار و ۷۵۶ تن نهاده دامی از جمله ذرت و سویا در تمام زیربخش‌های کشاورزی استان تامین و توزیع شده است.

وی افزود: امسال ۴۷ هزار و ۴۳۲ تن سویا و ۳۹ هزار و ۳۲۴ تن ذرت در تمام زیربخش‌های کشاورزی استان توزیع شد، که ذرت مورد نیاز سالانه مرغ‌داران بر اساس ظرفیت اسمی ۵۵ هزار تن است.

به گفته آل مومن ، میزان سویا مورد نیاز سالانه مرغداران استان بر اساس ظرفیت ۲۸ هزار تن است و میزان نهاده‌های تخصیص  به مرغ گوشتی در سالجاری در استان ۱۸ هزار تن ذرت و ۱۰ هزار تن سویا است.

رییس شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل مرغ‌داران در خصوص تامین نهاده دامی گفت: مشکل تامین نهاده‌ها به مرغداری‌های رفع و ۹۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغ‌داران به صورت دولتی تامین خواهد شد.

وی اظهار داشت: در چندماه گذشته مرغ‌داران برای تامین نهاده با مشکل مواجه بودند و در حال حاضر مرغ‌داران نسبت به خرید سهمیه خود از سامانه بازارگاه  اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی در ۲۱۳واحد مرغداری فعال استان ۳۰ هزار تن است و تولید گوشت سفید در این منطقه بیشتر از سرانه مصرف کشور گزارش شده است. 

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور کارآمدی دولت شهرکرد چهارمحال وبختیاری اختصاصی ایرنا مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور کارآمدی دولت اخبار کنکور پشتیبانی امور دام تامین نهاده مرغ داران گوشت مرغ نهاده ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای بیان کرد: از ابتدای فصل خرید گندم در خوزستان تاکنون بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده که از این میزان بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: روزانه ییش از ۶۰ هزار تن گندم توسط ۱۰۳ مرکز خرید در استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

جهان نژادیان یادآور شد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم از گندم کاران خوزستانی به صورت تضمینی خریداری شده است.

کد خبر 6093248

دیگر خبرها

  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران