Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دادگستری شهرستان راور درباره اقدامات غیرقانونی اینترنتی بعضی از افراد به بهانه دریافت نذورات و کمک به نیازمندان به هموطنان هشدار داد. خبرگزاری میزان – محمدرضا سنجری، رییس دادگستری شهرستان راور در شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان راور درباره اقدامات غیرقانونی اینترنتی بعضی از افراد به بهانه دریافت نذورات و کمک به نیازمندان به هموطنان هشدار داد و گفت: بعضی از افراد از احساسات پاک و انسان دوستانه شهروندان برای اهداف سودجویانه خود سوءاستفاده می‌کنند که باید با افزایش آگاهی‌های عمومی، زمینه‌های بروز این جرایم را از بین برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس دادگستری شهرستان راور خاطرنشان کرد: این افراد با سوء‌استفاده از شرایط موجود در کشور نسبت به انجام تبلیغات مختلف در بستر شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دریافت نذورات برای یاری رساندن به نیازمندان در حال فعالیت مجرمانه هستند.

وی درباره شیوه کار مجرمان سایبری گفت: آنان با طراحی سایت‌های جعلی و دروغین به عنوان مؤسسات و سازمان‌های شناخته شده و معتبر، با اعلام شماره حساب‌های شخصی، متقاضی واریز وجوهات به اینگونه حساب‌ها هستند.

سنجری به شگرد دیگر این افراد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مجرمان با راه‌اندازی صفحات شخصی در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و سوء‌استفاده از نام و اعتبار موسسات شناخته شده با انجام مهندسی اجتماعی نظیر تحریک احساسات هموطنان و تهیه کلیپ‌های تصویری شامل فیلم و عکس از نیازمندان، محرومان و خانواده‌های کم‌بضاعت مدعی دریافت وجوه نذورات به منظور کمک‌رسانی به افراد آسیب‌پذیر و نیازمند می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: با تجزیه و تحلیل اینگونه فرآیند‌های غیرقانونی و مجرمانه مشخص شد که این نوع فعالیت‌ها در فضای مجازی، عمدتاً با هدف سودجویی صورت می‌گیرد.   بیشتر بخوانید: هشدار دادستان استان اصفهان به دستگاه‌های منفعل در امر مقابله با آلودگی هوا رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور به هموطنان توصیه کرد که در صورت تمایل به پرداخت نذورات نقدی یا غیر نقدی خود، حتماً از طریق مؤسسات مجاز و شناخته شده که از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی و معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود، اقدام کنند.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور نیز عنوان کرد: برخی از افراد در شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری به نام مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه اقدام به اخذ پول از شهروندان می‌کنند.

ابوالفضل فرح بخش اظهار کرد: به تازگی افرادی با درج شماره حساب بانکی در شبکه‌های اجتماعی به نام مراکز خیریه، بدون مجوز رسمی از سازمان‌های مربوطه و مؤسسات مرتبط، اقدام به اخذ پول از شهروندان می‌کنند که این اقدام، غیرقانونی بوده و جرم محسوب می‌شود و قابل پیگیری انتظامی و قضایی است.

وی افزود: در این اقدام غیرقانونی، افراد از احساسات پاک و انسان‌دوستانه شهروندان سوء استفاده می‌کنند و با اعلام شماره حساب‌های شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی یا فضای سایبری به نام یک مؤسسه خیریه و عام‌المنفعه اقدام به اخذ مبالغی از شهروندان می‌کنند.

این مقام ارشد قضایی به کاربران فضای‌سایبری توصیه کرد: همان‌طور که در قانون مجازات اسلامی جعل عنوان جرم است، در فضای سایبری نیز سوءاستفاده از نام و عنوان افراد جرم بوده و در قانون جرایم رایانه‌ای برای مرتکبان هم مجازات تعیین شده است. از طرف دیگر شهروندان گرامی برای ارسال کمک‌های نقدی به افراد نیازمند به سوی ادارات دولتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی یا مؤسسات خیریه معتبر و احراز صلاحیت شده من جمله بنیاد نیکوکاری سیدالشهداء و... مراجعه کنند و با دیدن هر تبلیغ منتشر شده در فضای مجازی اقدام به واریز وجه نکنند و پیش از هر گونه پرداخت و کمک مردمی از صحت شماره حساب مرتبط با خیریه اطمینان حاصل کنند.

فرح بخش در پایان ازعموم شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد نیازمند، با اعلام و اطلاع به نهاد‌های متولی کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و... مراتب را گزارش کنند و از تهیه فیلم و ورود به حریم خصوصی افراد که موجبات سوءاستفاده‌های احتمالی بعدی برخی از افراد ناشناس می‌شود، اجتناب کنند.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری راور کلاهبرداری دریافت نذورات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری راور کلاهبرداری دریافت نذورات شبکه های اجتماعی شهرستان راور دریافت نذورات فضای سایبری شماره حساب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا

رییس کل دادگستری سمنان در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست این استان با بیان اینکه ورود دستگاه قضایی استان برای رفع مسائل مورد نیاز مردم جنبه عمومی دارد و در تقویت زیرساخت‌ها موثر است، گفت: حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری با اهتمام ویژه در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدهای رییس قوه قضائیه «پیگیری عوارض آلایندگی» است و دستگاه‌ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید طبق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت کنند و این عوارض در زمینه ارتقاء امور محیط زیستی سمنان صرف شود.

رییس کل دادگستری سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی این استان در موضوع‌های مختلف محیط زیستی همچنان ادامه دارد، افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی سمنان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسوولان استانی اهتمام به اجرای قانون محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • کفاشیان: زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد!
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور