Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:47:14 GMT

ایسپا؛ پلی بین جامعه با بدنه علمی و دانشگاهی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۷۶۲۷

ایسپا؛ پلی بین جامعه با بدنه علمی و دانشگاهی

ایسنا/گیلان مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) شعبه گیلان شنیده شدن صدای شهروندان و پل زدن بین جامعه و بدنه دانشگاهی و علمی کشور را رسالت اصلی ایسپا عنوان کرد و گفت: ایسپا تلاش می‌کند مسئولان و تصمیم‌گیران، دانشگاهیان و نخبگان را نسبت به افکار عمومی و تحولات جامعه مطلع نماید.

لیلا شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرارسیدن هفته پژوهش و جایگاه پژوهش در فعالیت‌های افکارسنجی، اظهار کرد: پژوهش‌های علوم انسانی و اجتماعی از حیث هدف، به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند که مهمترین آن‌ها «نظرسنجی»، «نیازسنجی»، «رضایت‌سنجی»، «اثربخشی» و «اثرسنجی» است و هر محقق با توجه به هدفی که در انجام پژوهش به دنبال دارد سعی می‌کند یکی از این موارد را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) شعبه گیلان با بیان اینکه تحقیقات اجتماعی شکل‌دهنده معرفت اجتماعی و دارای فرآیندی برنامه ریزی شده، هوشیارانه و دارای نگرش منظومه‌ای، همچنین قابل اعتماد برای درک حقایق و فهم مسائل اجتماعی می‌باشند، افزود: ماحصل این تحقیقات می‌تواند منجربه پیشرفت همه جانبه شود و کمک شایانی به درک افکار عمومی و سنجش شناخت‌ها، احساسات و نگرش مردم در زمینه‌های گوناگون کند و سیاستگذاری در حوزه‌های مختلف را رقم بزند.

وی با بیان اینکه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) که در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی تعریف شده، یکی از موسسات نام آشنای تحقیقاتی در زمینه علوم اجتماعی و متولی اجرای پژوهش‌های مختلف نظرسنجی و افکارسنجی است، گفت: این مرکز تلاش برای پیشرفت همه جانبه علمی کشور را جز رسالت‌های ذاتی خود می‌داند که تحقق این امر زمینه ساز دستیابی به پیشرفت همه جانبه و همراه عدالت، خواهد بود.

شعبانی تصریح کرد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) به منظور ترویج گفتمان نظرسنجی در جامعه و نیز توسعه تحقیقات افکار عمومی و طرح‌های نظرسنجی تشکیل شده و تلاش می‌کند ضمن اجرای طرح‌های نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی در سطوح مختلف ملی، منطقه‌ای و محلی، مسئولان و تصمیم‌گیران، دانشگاهیان و نخبگان را نسبت به افکار عمومی و تحولات جامعه مطلع نماید.

مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه گیلان ادامه داد: ایسپا دارای هفت گروه مطالعاتی بوده و در موضوعات و محورهای مختلف از جمله «مسائل و آسیب‌های اجتماعی»، «مطالعات فرهنگ دانشگاهی»، «مطالعات فرهنگ و دینداری»، «فضای مجازی و رسانه»، «بانوان و خانواده»، «بهزیستن، رفاه و کیفیت زندگی»، «مطالعات توسعه شهری»، «فرهنگ سیاسی و رفتار انتخاباتی»، «مطالعات و تحقیقات بازار»، «مطالعات ارزیابی و اثربخشی» و ... فعالیت می‌کند.

شعبانی، ارائه تصویر درست و واقعی از متن جامعه و شنیده شدن صدای شهروندان از طریق تولید و انتشار داده‌های واقعی با رعایت اصل امانتداری و بی‌طرفی و پل زدن بین جامعه و بدنه دانشگاهی و علمی کشور را رسالت اصلی ایسپا عنوان کرد.

وی با اشاره به تشکیل شورای مشورتی علمی به منظور تعامل با بدنه دانشگاهی در ایسپا، اضافه کرد: این شورا به منظور بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های متخصصان دانشگاهی در تمام مراحل نظرسنجی نظیر تدوین چارچوب مفهومی، طراحی پرسشنامه، شیوه‌های گردآوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل داده‌ها تشکیل شده است.

شعبانی با اشاره به دستاوردهای مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) شعبه گیلان، خاطرنشان کرد: ثمره دو دهه فعالیت جهادگران دانشگاهی در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) شعبه گیلان، اجرای حدود 140 طرح نظرسنجی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در سطوح مختلف محلی، منطقه‌ای و ملی است.

مدیر مرکز ایسپا شعبه گیلان آموزش و بهره مندی از پرسشگران جوان و دانشجو را از دیگر اقدامات ایسپای گیلان دانست و گفت: تاکنون طیف وسیعی از نهادها و سازمان‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در بخش دولتی و نیز شرکت‌های خصوصی از نتایج این طرح‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی اجرای طرح‌های پژوهشی، گردآوری اطلاعات، پردازش اطلاعات، خدمات مشاوره و نظارت را از اهم خدمات ایسپا عنوان و بیان کرد: در حال حاضر با گذشت ۱۹ سال از فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) شعبه گیلان در حوزه نظرسنجی و سنجش افکار عمومی، احتیاج به هم‌افزایی نیروهای پژوهشی بیش از پیش وجود دارد، از این رو جهت استفاده حداکثری از توان و ظرفیت پژوهشگران این حوزه، ایسپا از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و همچنین دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری در رشته‌های علوم اجتماعی(کلیه گرایش‌ها)، علوم سیاسی(جامعه شناسی سیاسی)، علوم ارتباطات، علوم رفتاری، علوم اقتصادی و مدیریت بازرگانی، آمار و روان‌سنجی به عنوان پژوهشگر مهمان دعوت به همکاری می‌نماید.

شعبانی ادامه داد: پژوهشگران مهمان حداقل در یکی از زمینه‌های پژوهش مورد نیاز ایسپا همانند طرح تحقیق نویسی یا گزارش نویسی همکاری خواهند داشت و از دوره‌های دانش‌افزایی و کسب مهارت و همچنین انتشار کارهای پژوهشی مورد تایید اعم از کتب، مقالات، ترجمه و یادداشت‌های کوتاه تخصصی در پایگاه اطلاع رسانی ایسپا بهره‌مند خواهند شد.

مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) شعبه گیلان تاکید کرد: پرسشگر به عنوان یکی از ارکان اصلی کار نظرسنجی ماحصل فعالیت‌های پژوهشی را در قالب پرسشنامه دریافت می‌کند، بر همین اساس جذب، آموزش و حفظ پرسشگر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) شعبه گیلان طی سال‌های فعالیت خود در حوزه نظرسنجی و سنجش افکار عمومی بیش از ۵۰ پرسشگر را پرورش داده است.

وی در خصوص عضویت در باشگاه پرسشگران ایسپا گفت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دارای تحصیلات دانشگاهی حداقل دانشجو در مقطع کاردانی و علاقمند به فعالیت‌های پرسشگری می‌توانند با ثبت‌نام و حضور موفق حداقل در پنج طرح نظرسنجی به عضویت باشگاه پرسشگران ایسپا در آیند و ضمن حضور در مراحل پرسشگری طرح‌های پژوهشی از دوره‌های آموزشی و تسهیلات و تخفیفات ارائه خدمات واحدهای جهاددانشگاهی برخوردار شوند.

شعبانی تصریح کرد: علاقمندان جهت عضویت در کانون پژوهشگران مهمان و باشگاه پرسشگران ایسپا شعبه گیلان، می‌توانند رزومه خود را به پست الکترونیکی  Gilan.farhangi@gmail.com ارسال کنند یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۱۳۳۳۳۶۲۴۶۱ داخلی ۱۵۱ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی نظرسنجي هفته پژوهش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا افکار عمومی شعبه گیلان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

با حکم رییس جهاددانشگاهی اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران منصوب شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ،به نقل از جهاددانشگاهی، حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی طی حکمی اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران را منصوب کرد.

مطابق این احکام، علیرضا کلانتر مهرجردی،  مهدی باصولی،  منوچهر جهانیان، علی منتظری،  محمدمحسن غفوریان، ابوالقاسم رئیسی،  مصطفی سمیعی نسب، صادق زینالی،  ثریا احمدی، زاهد شفیعی، مرضیه ابراهیمی،  محمدجواد امیری،  رشید جعفرپور، حسن خجسته، محمد خوش چهره، سجاد ستاری،  احمد نادری، مهدی نوری،  محمدجواد شفیعی فر،  مجید عباسی، حجت الاسلام و المسلمین سعید کرمی،  سیدمحمدهاشمی،  محمدمهدی خیرجو،  حسین طالبی و لیلا سنگی به عنوان اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران منصوب شدند.

دیگر خبرها

  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • جوان‌ها باعث پیشرفت‌های علمی بزرگ ایران هستند
  • چگونه «وعده صادق» جَو اعتراضات دانشگاهی آمریکا برای غزه را تغییر داد؟
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • انتصاب اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران
  • نامه سرپرست دانشگاه گیلان به ۳۸ نفر از روسای دانشگاه های آمریکا
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان