Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، در پی ابتلای «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به ویروس کرونا  6 رهبر اروپایی قرنطینه شدند.

برخی از این مسئولان در جریان نشست سران اروپا که یک هفته پیش به شکل حضوری برگزار شد با ماکرون از نزدیک تماس داشتند.

این رهبران اروپایی عبارتند از:

1- شارل میشل رئیس پارلمان اروپا

2- پدرو سانچر نخست وزیر اسپانیا

3- آنتونیو کوچا نخست وزیر پرتغال

4- الکسندر دی کرو نخست وزیر بلژیک

5- کزاویه بیتل نخست وزیر لوکزامبورگ 

6- مایکل مارتن نخست وزی رایرلند

همچنین «آنخل گوریا»( 70 ساله) دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی و توسعه که روز دوشنبه هفته با ماکرون دست داد و بعدا کاخ الیزه آن را «اشتباه تأسف بار» توصیف کرد نیز قرنطینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، رئیس دفتر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز گفت که تست کرونای مرکل چند روز بعد نشست سران اروپایی منفی از آب درآمد.

این درحالی  است در حالی که تنها چند روز دیگر تا آغاز واکسیناسیون کرونا در فرانسه زمان باقی است، کاخ الیزه امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای از مثبت شدن تست کرونا امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور و ابتلای وی به بیماری کووید-۱۹ خبر داد.

در بیانیه کاخ الیزه آمده است: مطابق با پروتکل های بهداشتی لازم الاجرا، امانوئل ماکرون ۷ روز خود را قرنطینه می کند. وی در طول قرنطینه به کار خود ادامه می دهد و فعالیت های خود را از راه دور انجام می دهد.

رسانه فرانسوی لوفیگارو هم نوشت: ماکرون پیش از این چندین بار آزمایش کرونا داده بود اما این نخستین بار است که جواب تست او مثبت شده است.

چند تن از مقامات عالی فرانسه از جمله «ژان کاستکس» نخست وزیر این کشور، «ریچارد فراند» رئیس مجلس نمایندگان هم به دلیل تماس با ماکرون به قرنطینه رفتند.

بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی وب سایت ورد میترز؛ فرانسه با بیش از دو میلیون و ۴۰۹  هزار مبتلایان به کووید ۱۹ و بیش از ۵۹ هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه پنجم کشورهای جهان و رتبه دوم اروپا قرار دارد.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه از انجام واکسیناسیون کرونا در فرانسه در پنج مرحله زمانی و از دریافت نزدیک به  ۱.۱۶ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ قبل از پایان سال و نزدیک به ۷۰۰ هزار دوز مازاد در ژانویه خبر داده است؛ فرانسه حدود ۲۰۰ میلیون دوز را برای واکسیناسیون ۱۰۰ میلیون نفر (واکسیناسیون در دوره به فاصله 21 روز)سفارش داده است.

فرانسه قرار است از هفته پایانی ماه جاری میلادی(دسامبر) و در آستانه سال نو میلادی، واکسیناسیون کرونا در این کشور را آغاز کند.

 در همین حال، خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد سفر برنامه ریزی شده امانوئل ماکرون به لبنان که قرار بود روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده(2 و 3 دی ماه) انجام شود، به دلیل ابتلای او به بیماری کووید-19 لغو شد.

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 امانوئل ماكرون کرونا در اروپا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند

بازدید 8 بی‌احترامی و دست ندادن رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با مارک روته نخست وزیر هلند که به ترکیه سفر کرده باعث خشم مردم هلند شده است. ترکیه به دنبال بازگرداندن شماری از مخالفان اردوغان به ترکیه است و هلند به این خواسته همراهی نکرده است. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل