Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس پیشنهاد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد، روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده اصناف از ساعت ۱۸ تعطیل و تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۰ ممنوع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، با ابراز خرسندی و تقدیر از همکاری و همراهی مردم در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، تاکید کرد که تداوم رعایت دقیق این دستورالمعل‌ها بویژه در مناسبت‌های پیش رو، برای عبور از وضعیت شکننده کنونی و رسیدن به یک وضعیت پایدار در فرایند مهار کرونا ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با اشاره به گزارش‌های ارائه در جلسه درباره جایگاه نخست واگیری کرونا در دورهمی‌ها و تجمعات فامیلی و خانوادگی، از کمیته‌های بهداشتی و درمانی و اطلاع رسانی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواست در خصوص مناسبت‌هایی نظیر شب یلدا و ایام عزاداری صدیقه کبرا (س) و دهه‌های فاطمیه، اطلاع رسانی و مراقبت‌های ضروری را انجام دهند.

رئیس جمهور همچنین در پی گزارش‌های کمیته بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی از طرح جامع مقابله با کرونا و تبدیل وضعیت بسیاری از شهر‌ها از قرمز به نارنجی و یا از نارنجی به زرد و همچنین اعمال جرائم و میزان همراهی کسب و کار‌ها در رعایت دستورالعمل ها، به کمیته‌های تبلیغات و بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی دستور داد نسبت به بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در خصوص ضرورت مراعات دستورالعمل‌ها با همان جدیت و قاطعیت دوران اوج کرونا اقدام کنند.

همچنین مقرر شد کمیته بهداشتی و درمانی با اهتمام ویژه به توسعه طرح غربالگری‌ها و کنترل هوشمند، ادامه دهد و قرارگاه عملیاتی همچنان در حوزه رصد روند اجرای وضع محدودیت‌ها و شرایط شهر‌ها در پی اعمال این محدودیت‌ها و ورود به شرایط مختلف فعال عمل کند.

در این جلسه براساس پیشنهاد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و بررسی‌های انجام شده، برای پیشگیری از رفت‌ها و آمد‌ها و تجمعات شب یلدا مقرر شد روز‌های شنبه و یکشنبه 29 و 30 آذرماه، اصناف از ساعت 18 تعطیل و تردد خودرو‌های شخصی نیز در این دو روز، از ساعت 20 ممنوع شود.

مسوول کمیته بهداشتی و درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص ساخت واکسن کرونا در داخل و تامین آن از خارج کشور ارائه کرد.

دستور رئیس جمهور برای تسریع در تامین مالی خرید واکسن از خارج
 

رئیس جمهور پس از ارائه این گزارش ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام در مسیر ساخت واکسن داخلی، بر تسریع در فرایند‌های اجرایی تامین مالی خرید واکسن از خارج از کشور و تامین اعتبارات لازم برای آن نیز دستورات لازم را صادر کرد و از دستگاه‌های دخیل خواست هر چه سریعتر با هماهنگی یکدیگر اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین با توجه به درخواست سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص امکان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و بررسی‌های کمیته بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی، مقرر شد این آزمون با بهره گیری از تجربیات برگزاری آزمون‌های مختلف کنکور در سال جاری و با توجه به شرایطی که متعاقبا از طریق مراکز مسوول اعلام خواهد شد، برگزار شود.

رئیس جمهور تاکید کرد که اجرای سایر برنامه‌های مرتبط با قطع زنجیره کرونا با قدرت ادامه یابد و فقط به ایجاد محدودیت‌ها و منع تردد‌ها بسنده نشود.

روحانی همچنین گفت: انجام تست‌های فراوان و هدفمند، ایزوله کردن بیماران، آموزش و اطلاع‌رسانی، تقویت درمان سرپایی، مراقبت از افراد سالمند و آسیب‌پذیر از جمله برنامه‌های موثری است که باید با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته بهداشتی و درمانی بهداشتی و درمانی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا اطلاع رسانی رئیس جمهور ستاد ملی مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت

سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای تعدادی از استان‌های کشور را برای امروز، چهارم اردیبهشت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان هواشناسی وضعیت هوای تعدادی از استان‌های کشور را در ۲۴ ساعت آینده به شرح زیر اعلام کرد:

اصفهان: آسمان قسمتی ابری به تدریج ابری گاهی وزش باد شدید / ‏‏ بیشینه دما: ۲۱ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۱۳ درجه سانتی‌گراد

اردبیل: آسمان نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده / بیشینه دما: ۱۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۳ درجه سانتی‌گراد

اهواز: آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد / بیشینه دما: ۳۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۱ درجه سانتی‌گراد

بوشهر: آسمان صاف همراه با غبار محلی در بعضی ساعات وزش باد / بیشینه دما: ۳۴ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۳ درجه سانتی‌گراد

تبریز: آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد / بیشینه دما: ۲۲ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۹ درجه سانتی‌گراد

تهران: آسمان ابری و بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق / بیشینه دما: ۱۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۲ درجه سانتی‌گراد

رشت: آسمان ابری و مه آلود در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق / بیشینه دما: ۲۲ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۵ درجه سانتی‌گراد

شیراز: آسمان کمی ابری به تدریج افزایش ابر و بارش پراکنده / بیشینه دما: ۲۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۰ درجه سانتی‌گراد

کیش: آسمان صاف همراه با غبار محلی در بعدازظهر افزایش ابر / بیشینه دما: ۳۴ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۵ درجه سانتی‌گراد

مشهد: آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری به تدریج افزایش باد / بیشینه دما: ۲۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۳ درجه سانتی‌گراد

ساری: آسمان ابری و کاهش زیاد دما همراه با بارش باران / بیشینه دما: ۱۹ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۴ درجه سانتی‌گراد

یزد: آسمان نیمه ابری تا ابری رگبار و رعدوبرق / بیشینه دما: ۲۴ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۲ درجه سانتی‌گراد

کد خبر 747249

دیگر خبرها

  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • این جاده اصفهان هم سیلابی شد | وضعیت تردد خودروها را ببینید | تصاویر
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • تردد در محور قدیم کرج- قزوین محدود می‌شود
  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟