Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-05@15:55:29 GMT

پیشنهاد عجیب وزارت بهداشت برای روز پرستار

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۸۰۳۵

صراط: «خواهشمند است در راستای قدردانی از پرستاران و مدافعان سلامت این مرز و بوم، در تاریخ شنبه ۲۹/۰۹/۱۳۹۹ در اقدامی نمادین راس ساعت ۲۰، سوت قطار‌ها و کشتی‌ها و زنگ کارخانجات و صنایع به صدا درآید»؛ کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت تصور می‌کرد این اقدام نمادین و به صدا درآمدن بوق‌ها و زنگ‌ها به احترام پرستاران مورد استقبال جامعه پرستاری قرار می‌گیرد، اما برعکس، موجی از انتقاد‌ها به سوی او روانه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش همشهری، هرچند مطمئنا این بوق‌ها و زنگ‌ها، تنها برنامه وزارت بهداشت در گرامیداشت روز پرستار نیست و فقط یک پیشنهاد و اقدام نمادین همچون دیگر نقاط دنیاست، اما پرستاران آن‌چنان دل پری از مسئولان وزارت بهداشت دارند که با این‌گونه تجلیل‌های ظاهری، داغ‌شان تازه می‌شود و دردشان بیشتر.

واکنش‌هایی با طعم تلخ طنز

نامه دکتر جهانپور در صفحه اینستاگرامی خانه پرستار بازنشر شد و کامنت‌های گلایه‌آمیز بسیاری به همراه داشت:

* میخوان برای پرستاران سوت بزنن، دستشون درد نکنه. پرستاران هم برای امرار معاش، پیش بقال و صاحب‌خونه و قصاب سوت میزنن.

* شما همسان‌سازی حقوق پرستاران شرکتی رو انجام بدین، ما شب و روز سوت بلبلی می‌زنیم.

* کارانه‌ها رو پرداخت کنید ما خودمون از خوشحالی سوت می‌زنیم.

۲ مطالبه اصلی پرستاران

پرستاران کشور از مدافعان سلامت خط‌مقدم مبارزه با کرونا بوده‌اند که در کنار پزشکان و دیگر اعضای کادر درمان، از جان خود برای مراقبت از مبتلایان به کووید ۱۹ مایه گذاشته‌اند. ۵۰ هزار پرستار مبتلا به کرونا و جان‌باختن ۹۶ پرستار بر اثر این بیماری، آماری است که دبیرکل خانه پرستار اعلام می‌کند و می‌گوید: «شرایط فعلی تاب و توان کار را از همکاران ما گرفته است و به جای شنیدن صدای سوت و زنگ، درخواست‌شان این است که به مطالبات‌شان رسیدگی شود».

پاسخ معاون وزیر درباره مطالبات پرستاران

چرایی بی‌پاسخ‌ماندن دو مطالبه پرستاران را از معاون پرستاری وزیر بهداشت پیگیری می‌کنم. «مریم حضرتی» معاون پرستاری وزارت بهداشت، مطالبات و گلایه‌های پرستاران را به‌حق می‌داند و این پاسخ‌ها را به سوالات ما می‌دهد:

* کمبود نیروی پرستاری فقط مربوط به کشور ما نیست و بسیاری از کشور‌های دیگر هم این مشکل را دارند. خوشبختانه سال گذشته ۱۰ هزار پرستار جذب شدند و امسال هم مجوز استخدام ۳۰ هزار نیروی جدید اخذ شده است که تلاش می‌کنیم درصد بالایی از این تعداد، سهمیه استخدام پرستاران باشد.

* قانون ارتقای بهره‌وری در بیمارستان‌های دولتی در حال اجراست، اما شاید به دلیل کمبود نیروی پرستاری، به شکل دقیق و کامل اجرا نمی‌شود که امیدواریم با استخدام‌های جدید، مشکل کمبود نیرو و اجرای قانون ارتقای بهره‌وری هم رفع شود.

* اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در حال پیگیری است و بسته‌های خدمت و تعرفه‌های آن تدوین شده است. اما درباره این قانون اختلاف‌نظر وجود دارد، برخی می‌گویند اجرای آن باعث کاهش حقوق پرستاران می‌شود و برخی دیگر می‌گویند چنین اتفاقی نمی‌افتد. به هر حال ما در معاونت پرستاری وزارت بهداشت اجرای آن را پیگیری می‌کنیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پرستار روز پرستار وزارت بهداشت معاون وزیر بهداشت دکتر جهانپور صراط وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید:
قیمت جدید مسکن در غرب تهران جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229456 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • عکس| پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • پیشنهاد عجیب به ستاره چلسی: به یونایتد برو!
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر