Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:43:11 GMT

نگرانی‌ها از موج دوم کرونا در قاره آفریقا

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۸۰۷۸

نگرانی‌ها از موج دوم کرونا در قاره آفریقا

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با مواجهه کشورهای آفریقایی با موج دوم کرونا، برخی کشورهایی این قاره که نسبت به بقیه آسیب بیشتری از شیوع این ویروس دیده اند مجبورند تا قبل از دریافت واکسن به فکر تدابیر بهداشتی و ایمنی عمومی شدیدتر باشند.

در آفریقای جنوبی سابق بر این در زمان آغاز تابستان ترافیک سنگینی در جاده های منتهی به سواحل این کشور ایجاد می شد اما در سال جاری این شلوغی ها دیده نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقاصد معروف گردشگری، شیوع کرونا در یک سرعت هشداردهنده ای رو به گسترش بوده به همین دلیل مقامات دستور تعطیلی موقت آنها را در جهان داده اند و همچنین محدودیت هایی در گردهمایی افراد در کشورهای مختلف اعمال شده است.

آفریقای جنوبی  با نزدیک به ۹۰۰ هزار مورد ابتلا و ۲۴ هزار فوتی بالاترین آمار قاره آفریقا را دارد و به همین دلیل مقامات این کشور در حال تشدید محدودیت های کرونایی در سراسر این کشور هستند.

براساس اطلاعات رسمی اعلام شده، در حالیکه موارد جدید ابتلا به کرونا در شرق، شمال و جنوب قاره آفریقا گزارش شده اما اوضاع در غرب آفریقا روند کاهشی داشته است.

در کشور اوگاندا تقریبا همه مناطق اش موارد ابتلا به کرونا وجود داشته است. در روآندا نیز تقریبا موارد ابتلا ماه دسامبر(آذر) نزدیک به اولین ماه آغاز همه‌گیری در این کشور بوده است.

کنیا نیز در سپتامبر با موج دوم کرونا مواجه شد که منجر به تعطیلی مدارس و افزایش منع رفت و آمدها شده است.

چند هفته ای است که مقامات بهداشت جهانی و امور بهداشتی در آفریقا از دولتهای قاره آفریقا خواسته اند تا تدابیر لازم را برای مواجهه احتمالی با موج دوم کرونا که اجتناب ناپذیر بوده، افزایش دهند.

سازمان جهانی بهداشت نیز با افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در آفریقا خواستار اقدامات شدیدتری برای مقابله با این همه گیری در این قاره شده است.

با این حال همه‌گیری کرونا که اولین مواردش ۹ ماه پیش در آفریقا گزارش شده بود به اندازه ای که کارشناسان هراس داشتند، در این قاره ویران‌گر نبوده است.

براساس آمارهای رسمی اعلام شده حدود ۲.۴ میلیون مورد ابتلا در سراسر آفریقا تاکنون گزارش شده است که ۳.۶ درصد از کل آمار جهانی می باشد. شمار کل فوتی‌ها در سراسر آفریقا نیز حدود ۵۷ هزار نفر است که برای نمونه از مرگ و میرها کشور فرانسه کمتر است.

کارشناسان همچنان تلاش می کنند تا به این مسئله پی ببرند که چرا قاره آفریقا تاکنون با شدت شیوع کرونا همانند دیگر قاره جهان روبرو نشده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا قاره آفریقا آفریقای جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قاره آفریقا آفریقای جنوبی ویروس کرونا قاره آفریقا آفریقای جنوبی اخبار کنکور موج دوم کرونا قاره آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است

وزیر امور خارجه گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در شبکه اجتماعی  ایکس با اشاره به برگزاری دومین اجلاس بین المللی  ایران و آفریقا  در تهران نوشت: « روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

آسیا و آفریقا با برخورداری از ظرفیت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف می‌توانند روندهای کلان سیاسی و اقتصادی جهان را رقم زنند و به موتور توسعه و پیشرفت پایدار مبتنی بر عدالت و برابری مبدل شوند؛ ایران در قلب منطقه غرب آسیا، از نقش و جایگاه ویژه‌ای در این تحول راهبردی برخوردار است.

دو رویداد مهم دومین اجلاس ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اکسپو۲۰۲۴ تهران، فرصتی ارزشمند برای تحقق این اهداف مهم است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است