Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله جلالی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با تشکر از اهتمام دستگاه های اجرایی و سازمان های دولتی استان به طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: این اهتمام سبب بازگشت حدود 11 هزار و 975 متقاضی قمی مسکن از امیرکبیر اراک به قم شده است.

وی افزود: آمار و وضعیت امروز استان نشان می دهد زمین های مختلفی می تواند برای طرح اقدام ملی مسکن در قم مورد توجه قرار گیرد که از آن جمله می توان به زمین 22 هکتاری پردیسان اشاره کرد که کاربری آموزشی، ورزشی و فضای سبز داشت و با رأی کمیسیون ماده 5 برای تأمین مسکن متقاضیان تغییر کاربری داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در کنار این 22 هکتار، زمینی 50 هکتاری هم وجود دارد که در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان است و البته زمین 48 هکتاری دیگری هم در پردیسان که پیش از این برای ساماندهی اطراف حرم حضرت معصومه (س) در نظر گرفته شده بود، امروز برای خانه دار شدن هم استانی ها مورد توجه است.

جلالی اضافه کرد: در عین حال شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم، تخصیص زمینی 63 هکتاری را نیز به عنوان ضرورت تأمین نیاز متقاضیان مسکن ملی مصوّب کرده است که این زمین هم از دیگر امکانات موجود است و همه این زمین ها می توانند در کنار هم، تأمین کننده نیاز متقاضیان واقعی طرح اقدام ملی مسکن در استان قم باشند.

وی با اشاره به اینکه اقدام جدی و عملی برای حل مشکل مسکن در قم تنها نیاز به برنامه زمان بندی مشخص و اجرای همه جانبه بر اساس این برنامه زمان بندی شده دارد خاطر نشان کرد: مشکلی برای تأمین زمین نداریم و همین زمین ها برای حل این مشکل کافی است و از این رو ضرورتی برای الحاق 560 هکتار از اراضی خارج از محدوده به پردیسان وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین اذعان کرد: البته باید توجه داشت که در سیاست های کلان دولت، 100 هزار از 400 هزار واحد در نظر گرفته شده برای طرح اقدام ملی مسکن باید در بافت فرسوده اجرایی شود و این در حالی است که سهم قم از این 100 هزار واحد با وجود داشتن 4 هزار هکتار بافت فرسوده مشخص نیست.

وی یادآور شد: در نظر داشته باشیم که بسیاری از شهرهای کشور، وسعت 560 هکتاری ندارند و از این رو الحاق 560 هکتار جدید به قم و اضافه شدن جمعیتی حدود 120 هزار نفر به جمعیت شهر که همه در یک منطقه تمرکز خواهند داشت، نیاز به مطالعه و تحلیل بیشتر و دقیق تر دارد.

جلالی تصریح کرد: تردیدی نیست که مشکل مردم در زمینه مسکن در استان قم باید حل شود، اما در عین حال این مسئله باید مطالعه و تحلیل لازم و کافی را نیز داشته باشد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم پردیسان قم رئیس شورای اسلامی شهر تمرکز جمعیت اقدام ملی مسکن بافت فرسوده طرح اقدام ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار شهرستان خاش گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و ارگان‌های مختلف ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در نقطه استراتژیک شهر خاش تامین شد.
صاحب گل صالحی افزود: این زمین به همت شهرداری خاش در حال قطعه بندی، زیرسازی و آماده سازی است.
وی ادامه داد: متقاضیان برای دریافت زمین می‌توانند به سامانه‌های اقدام ملی مسکن مراجعه و ثبت نام خود را نهایی کنند.

دیگر خبرها

  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت