Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@18:15:19 GMT

مفیدترین خوراکی شب یلدا را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۸۵۰۸

مفیدترین خوراکی شب یلدا را بشناسید

به گزارش «تابناک به نقل از فارس، وی افزود: علم«هومئوپاتی» یا همسان درمانی یکی از راه‌های تقویت و درمان بیمار است یعنی اگر فرد بیماری دارد از جنس همان بیماری ماده‌ای تهیه و به فرد بخورانید تا درمان شود پس این دیدگاه قابل توجیه است که در فصل سرد میوه سرد نیز میل شود.

شیرمردی ادامه داد: به قول ابوعلی‌سینا قوت فرد به عین و درمان به ضد است و ازآنجایی که ما هدف قوت‌بخشی داریم پس خوردن میوه سرد همچون هندوانه در شب و فصل سرد مانعی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طب سنتی به خوردنی‌های موجود انتقاد شدید دارد و اعتقاد داریم باید به همان اصلی که جنبه تقویتی و خواص بسیاری دارند رجوع شود زیراکه مواد صنعتی امروز نه تنها خاصیت ندارند بلکه عوارض بالایی نیز دارند و بهتر است شیربادام، انجیر، کدو، کلم، ماش، نخود، غذاهای بخار پز، میوه‌جات و سبزیجات جایگزین چیپس و پفک شود.

این کارشناس طب سنتی اظهار کرد: طب سنتی در هر بخش خوراکی برای شب یلدا توصیه‌هایی دارد به طور مثال در میوه‌ها هندوانه، انار، کدو، سیب قرمز و لبو در غذاها پلو و چلو کشمش، پلو عدس و پلوماش و انواع آش از جمله آش اوماج، آش آبغوره و آش جو را توصیه کرده است.

شیرمردی توضیح داد: همچنین در بخش دمنوش نیز چای ناخنک یا اکلیل‌الملک و چای عناب و در خوراکی نیز فندق، بادام،گردو، سنجد، گندم و نخود برشته، برنجک، شاه‌دانه، مویز، کشمش و انجیر توصیه شده که در این استان بادام و گردو در اولویت هستند.

وی در پایان گفت: امیدواریم که در این شب یلدا که بزرگترین شب است و بعد از آن روزها بلند و شب‌ها کوتاه می‌شود به همین نسبت هم مشکلات مردم کم شود و روزگار خوش‌تر و شادی‌هایشان زیاد شود و شاهد رخت بستن کرونا بعد از یلدا باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 لوایح FATF هفته پژوهش اولسان هیوندای قانون انتخابات ریاست جمهوری شب یلدا خوراکی هندوانه طبع سرد لایحه بودجه 1400 لوایح FATF هفته پژوهش اولسان هیوندای قانون انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی

دکتر فرزام بیدارپور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ نفر در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی در شهرستان های بیجار، سقز و مریوان دچار مسمومیت شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

بیدار پور با بیان اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولا غیرقابل شناسایی هستند، بیان کرد: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

دکتر بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید