Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی پیرامون تاکید رهبر انقلاب بر وحدت در دیدار مسئولین ستاد بزرگداشت سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: بحث وحدت و انسجام ملی مقوله‌ای هست که خود تولید قدرت می‌کند و از آن طرف عدم انسجام و نوعی تشتّت و پراکندگی در جامعه یا بین مسئولان منجر به تضعیف و فشل شدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مسئله در شرایطی اهمیتش خیلی بیشتر می شود که ما در یک مقابله و مواجهه با دشمن قرار داشته باشیم؛ حال این مواجهه نظامی و یا یک جنگ اقتصادی باشد و در این شرایط اهمیت این اتحاد و انسجام مضاعف می‌شود.

فضائلی ادامه داد: لذا چیزی که حضرت آقا متذکر شدند، از طرفی باید در هر شرایطی به عنوان یک اصل به آن توجه شود و در این شرایط هم به صورت جدی‌تر و با اهمیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در شرایطی که ما از نظر اقتصادی در یک مواجهه کامل و صد درصدی با دشمن هستیم و آثارش در جامعه نمایان هست و مردم تحت فشار اقتصادی هستند، وقتی که این منازعات بین مسئولان کشور بروز و ظهور پیدا می‌کند، منجر می‌شود که از طرفی نگرانی مردم افزایش پیدا کند و از طرفی ظرفیت و توان داخلی به جای اینکه صرف حل مشکلات کشور شود مصروف یک منازعات مخرب شده و از طرفی هم منجر به امیدوار شدن دشمن می‌شود و دشمن احساس می‌کند فشارهایش موثر واقع شده و یک تشتت و پراکندگی بین مسئولان به وجود آمده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به برخی اختلافات در سطح سران قوا خاطر نشان کرد: وقتی این اختلافات بروز پیدا می‌کند و مثلاً مجلس مصوبه‌ای دارد که مراحلش را طی می کند و تبدیل به قانون می شود، رئیس‌جمهور از ابلاغ آن استنکاف می‌کند و این نگرانی به وجود می‌آید که وقتی رئیس‌جمهور قانون را ابلاغ نمی‌کند ممکن است در اجرا هم مسامحه ای داشته باشند.

وی افزود: برای مثال باید جلساتی مثل شورای عالی هماهنگی اقتصادی و شورای عالی فضای مجازی تشکیل شود ولی می‌بینیم که این جلسات با فاصله تشکیل می شود و طبیعتاً تصمیم‌گیری در این جلسات با تأخیر مواجه می‌شود و چنین مسائلی موجب می‌شود که به جامعه تسری پیدا کرده و باعث نگرانی جامعه شود.

فضائلی با بیان اینکه اختلافات و منازعات بین قوا باعث می شود که تصمیمات گرفته نشده و یا درست پیگیری و اجرا نشوند، تصریح کرد: در مجموع توان و فرصت کشور هدر می‌رود و صرف اولویت‌ها و مسائل اصلی نمی‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: وقتی این اختلافات در این سطح مطرح می‌شود برای دشمن ایجاد امیدواری می‌کند و آنها به طور جدی‌تری احساس می‌کنند که بخشی از این اختلافات محصول فشارهای آنهاست و موجب امیدواری و فشار بیشتر آنها می‌شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: اختلاف نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز آینده جامعه ما نسل جوان پرجسارت و متعهد است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیروس کهوری نژاد بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با ستاد جایزه جوانی جمعیت در صحبت هایی گفت: سرمایه های هر ملتی به جز خاک پهناور و منابعش که خوشبختانه ما از این جهت چیزی کم نداریم، نیروی انسانی آن است. این نیروی انسانی ایده پرداز، با غیرت، متعهد و مسئولیت پذیر باید نسبت به زندگی خود باشند. اگر بحث وطن و هویت ملی را هم کنار بگذاریم این فرد باید نسبت به آینده و حال خود متعهد باشد و قطعا چنین فردی نسبت به جامعه خود هم متعهد می شود.

وی با اشاره به اینکه خودش سه فرزند پسر دارد، گفت: ما جنوبی ها رسمی داریم که می گوییم کمتر از سه فرزند اصلا در شانمان نیست، الان هم می بینم که خوشبختانه سه پسر در خانواده، محله، اقوام و تا جامعه موثر و مایه سربلندی ما هستند، بهرحال همین ها وقتی پدر و مادر به سن پیری و کهنسالی برسند، دستگیرش می شوند.

کهوری نژاد اظهار داشت: جامعه وقتی که کهنسال باشد جسارتش را از دست می دهد و وقتی جسارت این فرد از دست برود، جسارت جامعه از دست می رود و کم کم دیگر پتانسیل اجتماعی پایین می آید و ای خطرناک است.

وی با اشاره به خطرات آمار کمتر مردان نسبت به زنان گفت: خوشبختانه جامعه زنان ما هم بسیار فعال و البته باهوش هم هستند و جامعه هم نباید بترسد که این افراد وارد اجتماع شده و کارکرد داشته باشند منتها باید اعتماد به نفس مردان هم نسبت به زنان بالا برود چرا که همین باعث آمادگی آنها به زندگی و به وجود آوردن نسل های بعدی و پرورششان می شود.

کهوری نژاد با تأکید براینکه نسل جوان باید زمانی فرزنددار شوند که حوصله پرورش کودکان را داشته باشند، گفت: سیاست های تشویقی دولت باید طوری باشد که زمینه اعتماد اجتماعی را نسبت به آینده ایجاد کند من حتی با همین شصت سال سنی هم که دارم باز هم تمایل دارم که یک فرزند بگیرم و بزرگ کنم.

وی در پایان اظهار داشت: ما نیاز به نسل جوان پرجسارت داریم، هنوز هم نسل ما پرجسارت هستند منتها برای نسل های آتی هم باید چنین جوانانی را پرورش بدهیم.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده،رسانه،سازمان های مردم نهاد ، دستگاهای اجرایی،شرکت ها و موسسات خصوصی ،مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • نیاز آینده جامعه ما نسل جوان پرجسارت و متعهد است
  • جلوگیری از هدررفت آب در بوستان‌ها
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است