Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@09:36:22 GMT

عبور از شرایط حاد کرونا همت عمومی را می طلبد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۶۹۸۴۷

عبور از شرایط حاد کرونا همت عمومی را می طلبد

حجت الاسلام باقری ارومی به وضعیت حاد شهرستان تالش از لحاظ بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: عبور از این وضعیت و رسیدن به وضعیت پایدار همت عمومی را می طلبد و باید مردم بیشتر رعایت کنند تا کسبه به خاطر تعطیلی مشاغل خود دچار زیان و خسارت نشوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام«محمدجواد باقری ارومی» در چهارمین هفته متوالی تعطیلی نماز جمعه پس از محدودیت های کرونایی از طریق برنامه پیام جمعه با مردم سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه اسالم در این برنامه اظهارکرد: هر چند نماز جمعه تعطیل است اما روز جمعه برای ائمه جمعه تعطیل نیست و با حضور در دفتر کار به مشکلات مردم رسیدگی می کنند.

 

وی افزود: در هفته گذشته از طریق نظرسنجی در فضای مجازی برخی مشکلات شهر را احصا کردیم که به مسئولان مربوطه انتقال داده می شود.

 

حجت الاسلام باقری ارومی به اشاره به وضعیت حاد شهرستان تالش در بیماری کرونا گفت: عبور از این وضعیت و رسیدن به وضعیت پایدار همت عمومی را می طلبد و باید مردم بیشتر رعایت کنند تا کسبه به خاطر تعطیلی مشاغل خود دچار زیان و خسارت نشوند و هر چه زودتر شرایط به حالت عادی خود برگردد.

 

امام جمعه اسالم با تبریک پنجم جمادی الاول سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار از زحمات کادر درمان بیمارستان ها و مراکز بهداشتی به خصوص پرستاران زحمتکش تقدیر و تشکر کرد و از مردم خواست تا با رعایت هر چه بیشتر نکات بهداشتی به ویژه سه نکته اصلی؛ ماسک زدن، رعایت فاصله و شستشوی دست ها از سلامتی خود مراقبت کنند تا کمتر موجب زحمت کادر درمان شوند.

 

این پژوهشگر اجتماعی به فرا رسیدن آخرین شب پاییز و شب یلدا هم اشاره کرد و گفت: اگر چه دیدار اقوام و صله ارحام در این شب از سنت های قدیمی ما ایرانیان است اما مردم خوب ما، امسال هم به جهت جلوگیری از انتشار ویروس کووید ۱۹ و هم به خاطر مشکلات معیشتی بسیاری از هموطنان عزیز از این سنت دیرینه صرف نظر کنند و از خانه های خود جویای احوال خویشاوندان شوند.

 

وی اضافه کرد: در شرایطی که برخی از مردم در تامین مایحتاج اولیه خود ناتوان هستند عده ای که به ظاهر خود را میهن دوست و وطن پرست معرفی می کنند با تشکیل سایت ها و شبکه های گسترده و پیچیده شرط بندی و قمار پول مردم را با کلاهبرداری به جیب می زنند.

 

امام جمعه اسالم ادامه داد: این ها که از پول های حرام شکم خود را پر کرده اند متاسفانه از افراد سرشناس همچون خواننده و بازیگر و حتی آقازاده های مسئولان هستند که با سبک زندگی غلط و پر از اسراف و تبذیر ادای قماربازان معروف دنیا را در می آورند و با خودنمایی و به رخ کشیدن زندگی به اصطلاح لاکچری خود جوانان را فریب می دهند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی در بخش پایانی صحبت های خود به بیانات رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی) در جمع اعضاد ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و خانواده معظم آن شهید بزرگوار اشاره و خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «تنها راه عبور از مشکلات قوی شدن در همه زمینه ها، اعتماد نکردن به دشمن، حفظ اتحاد ملی و خنثی کردن تحریم هاست».

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: همت عمومی شرایط کرونا اسالم روز پرستار خطبه نماز جمعه حجت الاسلام باقری ارومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۶۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند