Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: ازجمله عوامل تشکیل دولت اسلامی، درک صحیح جامعه از دین است و ازجمله موانع تشکیل دولت اسلامی هم نبود درک صحیح افراد از دین است.

وی با بیان اینکه معارف دینی، حوزه گسترده‌ای است گفت: ثروت در اسلام هم ممدوح و هم، مذموم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر نیت انسان در کسب و مصرف ثروت، مبتنی بر تقوا باشد، این ثروت ممدوح (ستایش شده) است و اگر نیت انسان در تولید و مصرف ثروت، مبتنی بر لجام گسیختگی باشد، این ثروت مذموم و ناپسند است.

خطیب جمعه جیرفت با تاکید بر اینکه مرز بین سعادت و شقاوت، تقوا است اضافه کرد: ثروت حلال، مال انسان‌های مومن است تا با آن ثروت، فقرزدایی کنند و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشند.

وی با بیان اینکه ثروت، در دست لیبرال‌ها، عامل فساد و نابودی است گفت: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند، خدایا میدانی که تلاش من برای رسیدن به قدرت با هدف اجرای احکام دین و فقرزدایی از جامعه است.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر تصریح کرد: اگر ثروت در اختیار انسان‌های غیر مومن قرار گیرد، شیطان چهار وسوسه برایشان ایجاد می‌کند. نخستین وسوسه شیطان در بحث توحید و دومین وسوسه آن برای انسان غیر مومنی که ثروت در اختیار دارد، بُخل در انفاق است تا اینکه خمس و زکات را نپردازد.

وی افزود: سومین وسوسه، فخر فروشی به واسطه داشتن مال است و چهارمین وسوسه شیطان هم آن است که انسان غیرمومن، ثروت را با ولخرجی به فساد می‌کشاند.

امام‌جمعه جیرفت گفت: دوگانگی مورد تایید دین، قدرت و نبود قدرت نیست، بلکه بایستی بدانیم که دنیای آباد همراه با آخرتِ آباد امکان دارد و تنها دوگانگی مورد تایید دین، دوگانگی تقوا و بی‌تقوایی است.

به گفته وی، یکی از دوگانه‌های نادرست، دوگانگی ثروت و فقر است و لیبرال‌ها ثروت را بدون معنویت و فقر را همراه با معنویت نشان داده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از مصداق‌های ملی دوگانه ثروت و فقر، تفاوت بودجه قرآنی است، بودجه قرآنی در سال ۱۳۹۰ نیم درصد از کل بودجه کشور است. این بودجه طی چند سال اخیر ۲۰ میلیارد تومان بود و در بودجه سال ۱۴۰۰ هم ۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که سرانه هر ایرانی از این بودجه قرآنی ۲۵۰ تومان است و از مجلس می‌خواهیم در این قصه ورود پیدا کند.

خطیب جمعه جیرفت بیان داشت: در جنوب کرمان و جیرفت، وضعیت دانشگاه و وضعیت حوزه علمیه را مقایسه کنید و موسسات قرآنی، مساجد و مصلی‌ها را ببینید. اگر به این‌ها بودجه داده نشود در نتیجه زندان و دادگستری شلوغ می‌شود.

وی ادامه داد: نمونه استانی دوگانه فقر و ثروت، فقر در جنوب و جیرفت است. در شهر جیرفت بیش از ۱۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند و علت آن بیماری اقتصاد استان است زیرا بخش عمده‌ای از اقتصاد استان کرمان در اختیار یک حزب بوده و نتیجه آن تولید فقر و اختلاف طبقاتی است.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: یکی از تفکرات موجود در جامعه این است که انسان باید شرایط جامعه را بشناسد و بر اساس آن حرکت کند و ملاک رشد و پیشرفت در دنیا، به رسمیت شناختن استکبار به عنوان کدخدا است که بدانید این تفکر، تفکر غرب‌گرایان و لیبرال‌ها است.

وی تاکید کرد: تفکر انقلابی می‌گوید انسان باید شرایط جهان را بشناسد و برای برهم زدن معادلات استکبار جهانی اقدام کند، انقلاب آمده تا استکبار جهانی را زیر قدم‌های خود له کند و انسان‌ها را از بردگی استکبار نجات دهد. انقلاب اسلامی آمده است که به آمریکا سیلی بزند. انقلاب می‌گوید هیات حاکمه آمریکا، قاتل سردار سلیمانی و فخری‌زاده است و لذا باید به دنبال قوی شدن باشیم.

امام جمعه جیرفت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیرشان بر حمایت از دولت و مسئولان تا زمانی که به اهداف ملت پایبند باشند تاکید کردند و ایشان در نکته بعدی به وحدت تاکید کردند، لذا ملت مومن از دولت می‌خواهد با تبعیت از مصوبات مجلس با اقدام قانونی، زمینه وحدت بین قوا در مسیر خدمت رسانی به مردم را فراهم کند.

وی اضافه کرد: ادبیات حضرت زینب (س) در مقابل یزید که امروز هم همان ادبیات انقلابی در مقابل استکبار است که ایشان فرمود « ای یزید به خدا قسم نمی‌توانی نام و یاد ما را محو کنی» سردار سلیمانی هم گفت که ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم و این، ادبیات انقلابی است.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با توجه به هشدار مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی چند نکته و سوال داریم. سوال نخست آنکه آیا فضای مجازی، زیرساختی متناسب با فضای تعلیم و تربیت است؟ یا اینکه تعلیم و تربیت، در فضای حقیقی است؟ آیا این فضا در اختیار همه معلمان و دانش‌آموزان است؟ آیا این موضوع با عدالت آموزشی سازگار است؟

وی اضافه کرد: استفاده از فضای مجازی فعلی که رها است آیا بر خلاف مصلحت دانش‌آموزان است؟ آیا این شیوه درست است؟ آیا مسوولان تعلیم و تربیت، این فضا را مناسب تعلیم و تربیت می‌دانند؟ آیا کوچ کردن از فضای حقیقی به فضای مجازی درست است؟

خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از فضای مجازی به عنوان قتلگاه تعبیر کردند. آیا دانش‌آموز از این طریق با تقوا آشنا می‌شود؟ آیا حضور در این فضا در راستای اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ نیست؟ آیا فضای مجازی، فضای پاکی است؟

وی گفت: به عنوان پیشنهاد و راه حل، می‌توان به چند مورد اشاره کرد، نخست اینکه این همه مدرسه در کشور داریم؛ آیا نمی‌شود مدارس را زوج و فرد کنیم و در هر ساعت تعداد مشخصی از دانش‌آموزان در مدرسه حاضر شوند.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر بیان داشت: راه حل نهایی، خطاب به اهالی مسجد آن است که برنامه‌ریزی کنند که فضای حقیقی مسجد با حضور معلمان دلسوز را در دست بگیرند و الان بهترین فرصت برای هجرت دانش‌آموزان از فضای مجازی به فضای حقیقی مسجد است.

برچسب‌ها کرمان جیرفت خطبه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان جیرفت خطبه ها کرمان جیرفت خطبه ها اخبار کنکور حجت الاسلام سعادت فر تعلیم و تربیت دانش آموزان جمعه جیرفت فضای مجازی فضای حقیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر جواد افشارمنش با تشریح جزئیات علت تصادف خودروی حامل امام‌ جمعه بلوک، افزود: در اثر برخورد خودروی پژو با آمبولانس، یک نفر فوت کرد و سه نفر مصدوم شدند.

وی گفت: متاسفانه سرنشین خودرو پژو امام جمعه بلوک، حجت الاسلام اصغر دهقان دولتی بوده که علی‌رغم تلاش پرسنل اورژانس برای احیا، در بیمارستان امام خمینی جیرفت جان باخت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی جیرفت افزود: سه سرنشین آمبولانس شامل دو تکنسین و یک مصدوم داخل کابین از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند که توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

حجت الاسلام دهقانی امام جمعه فقید شهر بلوک از توابع شهرستان جیرفت، همواره مشکلات مردم را منصفانه از تریبون نماز جمعه مطالبه می‌کرد. او بعد از ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در محور جیرفت-بلوک در اثر برخورد با آمبولانس جان باخت.

کد خبر 849521 منبع: ایسنا برچسب‌ها ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر سانحه تصادف درگذشت
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • درگذشت یک امام جمعه بر اثر تصادف با آمبولانس
  • امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت + عکس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • درگذشت امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر تصادف با آمبولانس
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است