Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلم است که باید اولویت اول به کارکنان بخش بهداشت و سلامت اختصاص داده شود ولی معلمان و کادر آموزشی کجای این لیست قرار دارند؟   

برخی کشورها از جمله کانادا در تلاشند که معلمان و مربیان را در اولویت دریافت واکسن قرار دهند تا آموزش و پرورش کمترین آسیب را بر اثر پاندمی متحمل شود.

در این گزارش آمده است معلمان و مربیان ساعت‌ها با دانش‌آموزان و والدین آنها در محیط‌های بسته و احتمالا بدون تهویه مناسب در ارتباط هستند و گاهی به دلیل عدم دسترسی به فضای بزرگ، قادر به رعایت اصول صحیح فاصله‌گذاری اجتماعی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال فرض کنید ۲۰ تا ۴۰ دانش‌آموز در کلاس حضور داشته باشند، عملا رعایت فاصله دومتری بین افراد غیرممکن است.

همچنین الزام دانش‌آموزان  به ویژه در سنین کم، به رعایت بهداشت و استفاده از ماسک امری دشوار است؛ چراکه آنان درک درستی از شرایط و اوضاع ندارند.

دیدگاه دیگر در این زمینه این است که در صورت واکسینه شدن معلمان و مربیان، احتمال بازگشایی مدارس و بازگشت به روال عادی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد.

از طرفی هدف، بازگشایی هر چه سریعتر مدارس نیست؛ بلکه دستیابی به مدارسی سالم، ایمن و پایدار مهم است.

آمریکا، انگلیس و روسیه نیز معلمان و کادر آموزشی را در زمره افرادی که باید در اولویت واکسیناسیون باشند، قرار داده است.

با توجه به محدودیت واکسن، تصمیم‌گیری صحیح در مورد اولویت دریافت‌کنندگان بسیار حائز اهمیت است و انتظار می‌رود که پزشکان، پرستاران و کادر بهداشتی، سالمندان، معلمان و کادر آموزشی، افسران پلیس، آتش نشانان، کارمندان صنعت حمل و نقل و افرادی که در فروشگاه‌های دارویی و مواد غذایی کار می‌کنند، در اولویت باشند.

واکسن فایزر تنها واکسنی است که تاکنون موفق به دریافت مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و دارو شده است و مجوز استفاده از دوزهای اضافی موجود در شیشه‌های این واکسن که روز گذشته (پنج‌شنبه) صادر شد، به معنای افزایش دسترسی به واکسن تا سقف ۴۰ درصد است.

واکسن تولیدشده توسط شرکت مدرنا نیز در انتظار دریافت مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و دارو تا پایان هفته جاری است. بر اساس اطلاعات حاصل از آزمایشات بالینی، میزان اثرگذاری واکسن مدرنا تقریبا مشابه واکسن فایزر است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic)  به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

انگلیس اولین کشوری است که واکسن فایزر را تایید کرد و واکسیناسیون در این کشور از چند روز پیش آغاز شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس کووید-19 پرسش از خبر واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل آغاز سال تحصیلی در کشورهای جهان در سایه کرونا آزمون‌های سراسری در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس کووید 19 پرسش از خبر واکسن کرونا ویروس کرونا مدارس کووید 19 پرسش از خبر واکسن کرونا اخبار کنکور معلمان و کادر آموزشی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد