Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه خانواده: «غلامعلی افروز»، روان شناس و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور پیرو ناهنجاری اتفاق افتاده در فضای مجازی این بار لایو غیر اخلاقی زنی با پسر 14 ساله در گفت وگو با خبرنگار خانواده خبرگزاری فارس گفت: متأسفم که من هم این لایو را دیدم در شبکه های مختلف فضای مجازی هم پخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: اینستاگرام قربانی های زیادی گرفته است چرا که یک شمشیر دو لب است و من این را در سخنرانی هایم هم تأکید میکنم، چرا که هشتاد تا نود درصد آسیب برای جامعه به بار می‌آورد، علتش هم ولنگاری زیاد است اصلا هدف از ایجادش همین لجام گسیختگی در جوامع است.

رئیس سابق سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور گفت: از این نمونه ها اتفاق افتاده است مثلا همین مدت اخیر یک دختر پانزده ساله هم در همین فضای اینستاگرام با فردی که خود را یک پسر جوان معرفی می کند، آشنا شده اما بعد از مدتی که او را می بیند متوجه می شود که یک مرد مورد دار است ، این مرد هم او را به یک کلبه در گیلان می برد و مورد اذیت و آزار قرار می دهد البته الان این مرد گویا بازداشت شده اما بهرحال چه کسی جوابگوی آسیب های وارده بر این دختر جوان است. گاهی پیش می آید بعد از این اتفاق ها بچه های جوان تهدید به خودکشی و اقدام می کنند و خب در این سن تهدید به خودکشی باید جدی گرفته شود.

 

*آگاهی و مراقبت جنسی از کودکان نیاز خانواده ها است

وی در پاسخ به این سوال که تربیت جنسی  و فرهنگ سازی ارتباطات با دیگران از چه زمانی می‌بایست برای بچه ها صورت بگیرد، گفت: بحث تربیت جنسی در کشور ما با آنچه که در غرب مطرح می شود، متفاوت است، واژه تربیت جنسی در غرب باز است اما گاهی پیش می آید برخی به اشتباه آن را معادل در کشور ما می گیرند، در حالیکه این مفهوم در ایران جواب نمی دهد. اول باید مشخص کنیم که تربیت جنسی یعنی چه و چه معنی دارد؟ اینکه دختر یا پسر چهار ، پنج ساله را به لحاظ جنسی تربیت کنیم به چه معناست؟

افروز اظهار داشت: خانواده ها در غرب به طریقی بچه های نوجوان را آموزش می دهند که در کشور ما متفاوت می شود و چنین چیزی امکان پذیر نیست. آنچه در غرب مفهوم دارد معنی تربیت نمی دهد! ما ابتدا باید روی این واژه کار کنیم تحت عنوان آگاهی و مصونیت یا مراقبت جنسی در کشور ما می بایست کار شود.

این استاد دانشگاه گفت: الان ما می بینیم که خیلی از اساتید دانشگاه کارگاه و دوره های تربیت جنسی برای والدین یا کارورزان برگزار می کنند درحالیکه این واژه به درستی در کشور ما مفهوم سازی نشده و البته قابل معادل سازی هم نیست چرا که فرهنگ ما با فرهنگ غرب متفاوت است. این کارگاه ها با حضور خانواده ها و فرزندانشان یا کودکان و نوجوانان در قالب آگاهی و مراقبت می بایست برگزار شود. بنابراین ابتدا ما باید این مفهوم را مشخص کنیم بعد بیاییم بحث کنیم که از چه سن و سالی می بایست به بچه ها این آگاهی ها را بدهیم و خانواده ها را روشن کنیم.

وی اظهار داشت: یک کتابی هم خانم دکتر شهین اولیایی زند با عنوان «من همه را دوست دارم اما...» در این رابطه منتشر کرده و خیلی هم کتاب قابل ملاحظه ای است و حتی بهزیستی هم میزان زیادی از این کتاب تهیه کرده است.  این کتاب درباره آموزش مراقبت‌های جنسی به کودکان خردسال تالیف شده است. ویژگی مهم این کتاب این است که بر اساس فرهنگ ایرانی تالیف شده و برگرفته از پژوهش‌های تخصصی مولف است که ارتباط درستی با مخاطب خود برقرار می کند. کتاب روایتی ساده با تصاویر دارد و مشخص می کند که برای بچه ها حریم شخصی تا کجا می‌تواند باشد. این کتاب برای مربیان، آموزگاران، تسهیل‌گران، والدین و همه کسانی که در راه آموزش کودکان گام برمی‌دارند، پیشنهاد می شود.

وی با تأکید بر اینکه خودش نیز جزوه ای با عنوان بلوغ در این رابطه منتشر کرده، گفت: الان آگاهی ها در این زمینه خیلی کم است و خانواده ها نیاز به اطلاع رسانی دارند تا این قسم معضلات کمتر بشود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: غلامعلی افروز روان شناس لایو اینستاگرام تربیت جنسی خانواده ها تربیت جنسی کشور ما بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

مدیرعامل و مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور امروز با استاندار کرمان دیدار کردند. 

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دیدار به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) به مقوله کودک و نوجوان و برنامه‌های فرهنگی مرتبط با آن ها اشاره داشت و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سرمایه اجتماعی به نام اعتماد مردم در اختیار دارد و تولیدات این مجموعه مورد اقبال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر چاپ و نشر کتاب، فیلم و انیمیشن در حوزه اسباب بازی نیز وارد شده و بدین منظور نمایشگاهی با ۱۸۰۰ محصول طی ۱۰ روز برگزار شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در حوزه فیلم و انیمیشن حمایت‌های مالی، علنی و اکران را از تولیدات خواهیم داشت تا آثار به دست افراد توانمند و گروه‌های مختلف به نتیجه برسند.

علامتی برون‌سپاری کارها را از اهم کارها برشمرد و با بیان اینکه برجسته‌سازی شخصیت‌ها و نمادهای استانی و ملی در دستور کار کانون است، گفت: شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در تولیدات کانون پرورش فکری به رشته تحریر درآورده می‌شوند.

 فداکار، استاندار کرمان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجموعه‌ای فعال از گذشته است و هدف‌گذاری و دربرگیری آن نیز با مهم ترین دوره سنی است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های اجتماعی خوبی برای کار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان وجود دارد، افزود: ۲۷ دانش‌آموز شهید حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان فرصتی برای کار در حوزه فرهنگ دینی و شهادت است.

استاندار کرمان شکل‌گیری شورای استانی کانون پرورش فکری را با حضور جمعی از دغدغه‌مندان و علاقمندان به این حوزه را برای طراحی و اولویت‌بندی برنامه‌ها موثر دانست.

وی تصریح کرد: آمادگی کمک و همراهی را در حوزه تولیدات ویژه کودکان و نوجوانان به ویژه چاپ کتاب را داریم.

فداکار برگزاری رویدادهای فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان از جمله شعر و قصه‌گویی در شهرها و روستاهای استان را موثر دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • زیر تیغ
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان