Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- ایلام؛ مریم نظری: تنگه رازیانه یکی از پدیده‌های زمین ‌شناسی استان ایلام است که در دره‌ی باریک و ژرفی در منطقه‌ای سرسبز واقع شده و در درون این تنگه نیز رودی بسیار زیبا روان است.

این تنگه یکی از جاذبه‌های گردشگری استان ایلام محسوب می‌شود که با توجه طبیعت بکر و زیبایش مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان قرار گرفته و هرساله شاهد بازدید گردشگران بسیاری از داخل و خارج استان از این پدیده طبیعی زیبا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۵ هکتار از اراضی تنگه رازیانه در سال ۱۳۸۸ به عنوان اثر طبیعی- ملی معرفی شد و در همان سال نیز این اثر در فهرست آثار طبیعی- ملی کشور قرار گرفت.

متأسفانه با توجه به ضعف زیرساخت‌های گردشگری در استان ایلام این منطقه گردشگری نیز از مشکلات و کاستی‌های بسیاری رنج می‌برد و عدم استاندارد راه و مواصلاتی این تنگه از جمله مشکلاتی است که سبب بروز تصادفات بسیاری در این منطقه شده و تا کنون اقدام موثری جهت رفع این مشکل از سوی نهادهای ذی‌ربط انجام نشده است.

تنگه رازیانه از مناطق بکر و دیدنی استان ایلام است

بخشی‌پور یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ایلام گفت: تنگه رازیانه یکی از مناطق بکر و دیدنی استان ایلام محسوب می‌شود که سالانه گردشگران زیادی از خارج استان و حتی خارج از کشور از آن دیدن می‌کنند.  

وی افزود: با توجه به حجم بازدیدهای این منطقه ضروری است مسوولین زیرساخت‌های لازم از جمله راه مواصلاتی مناسب جهت سهولت تردد گردشگران در این منطقه فراهم کنند.

نیمه کاره رها شدن بازسازی راه‌های مواصلاتی تنگه 

هدایی یکی دیگر از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: در سال‌های گذشته شاهد اقداماتی جهت بازسازی مسیر مواصلاتی این تنگه بوده‌ایم اما متأسفانه این پروژه تا کنون به اتمام نرسیده است و نیمه کاره رها شده است.

وی با بیان این‌که تکمیل چنین پروژه‌ای، از اهمیت بالایی برای حفظ جان رانندگان و گردشگران برخوردار است و به فراموشی سپرده شده، افزود :از مسوولین ذی‌ربط درخواست داریم جهت جلوگیری از بروز تصادفات بیشتر در این منطقه هرچه سریع‌تر پروژه مذکور را تکمیل کنند.

نبود اعتبار کافی برای تکمیل پروژه

محمدرضا رضایی معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: تکمیل پروژه مذکور در قالب پروژه ایلام- بدره- دره شهر- پلدختر بر عهده راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: کارهای مطالعاتی چهار خطه کردن این مسیر توسط راه و شهرسازی انجام شده و به دلیل نبود اعتبار تا کنون تکمیل نشده است.

قرار گرفتن پروژه در محدوده منطقه گردشگری

یعقوبیان روابط عمومی راه و شهرسازی استان ایلام نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: پروژه مذکور در محدوده منطقه گردشگری قرار گرفته که خود سبب به عقب افتادن تکمیل پروژه است.

وی افزود: با توجه به اینکه تلاش می‌شود این منطقه بکر، دست‌ نخورده باقی بماند تکمیل این پروژه با مشکل مواجه شده است.

راه‌ها مهمترین ابزار رسیدن به توسعه در هر منطقه‌ای به حساب می‌آیند و رشد گردشگری یک منطقه با راه‌های مناسب چندین برابر می‌شود؛ ضروری است مسوولان مربوطه به تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق تفریحی توجه بیشتری داشته باشند تا مناطق بکر و دیدنی همچون تنگه رازیانه در کشور ناشناخته باقی نماند و با معرفی چنین مناطق گردشگری در کشور و پیشرفت صنعت گردشگری شاهد توسعه اقتصادی در مناطق مختلف استان باشیم.

انتهای پیام/ 970823

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام رازیانه گردشگری طبیعت محمدرضا رضایی گفت وگو تنگه رازیانه استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است

نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: بهره برداری فاز اول جاده مواصلاتی گوشکی به پل قرح نیازمند اعتبار است.

محمد یعقوب‌باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری فاز اول جاده مواصلاتی سه‌راهی گوشکی به پل قرح، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی انتظار می‌رود تمهیدات لازم برای این پروژه پیش‌بینی شود.

نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری افزود: با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهرستان خانمیرزا از محور جاده مواصلاتی آلونی، ده صحرا، جوانمردی تردد می‌کنند، تعریض و بهسازی روکش آسفالت این محور نیازمند تأمین اعتبار است.

باقری تاکید کرد: روکش آسفالت و ترمیم محور سه‌راهی ارمند به بوگر، اجرای طرح‌های آبخیزداری، و گلخانه‌ها و افزایش تخصیص اعتبارات ورزشی به شهرستان خانمیرزا از اولویت مطالبات مردم این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ مدرسه تخریبی، بیمارستان محلی شهرستان خانمیرزا، ساماندهی سه‌راهی مرادان، اجرای طرح مسکن ملی شهرستان نیازمند توجه ویژه و تأمین اعتبار هستند.

کد خبر 750816

دیگر خبرها

  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  • حجم وحشتناک آب ورودی به تنگه زرانگوش در استان ایلام
  • عظمت آب ورودی به تنگه زرانگوش در ایلام
  • ببینید | حجم وحشتناک آب ورودی تنگه زرانگوش در ایلام
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • وضعیت تنگه زرانگوش بدره ایلام بعد از بارش های سیل آسا