Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-08@13:51:06 GMT

درباره سریعترین موشک جهان

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۲۵۳۵

به گفته کارشناسان هیچ پدافندی در جهان قادر به انهدام موشک‌های روسی که با سر جنگی آوانگار مجهز شده‌اند، نیست.

به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین روز گذشته (پنج شنبه) در کنفرانس خبری سالانه خود گفت که پدافند موشکی آمریکا نمی‌تواند مانعی در برابر موشک‌های جدید روسی به خصوص سیستم «آوانگارد» باشد.

سر جنگی که بر روی موشک‌های روسی بسته شده و به علت سرعت بی نظیر آن (20 ماخ) هیچ پدافندی قادر به شکار آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان روسی سرعت این سامانه به 27 ماخ نیز می‌تواند برسد.

آوانگارد معمولا بر روی موشک‌های بالستیک سنگین همانند UR-100UTTKh , R-36M2 و RS-28 Sarmat هم می تواند به کار برود. این سرجنگی معمولا بر روی موشک UR-100N (نام دیگر آن RS18) بسته می‌شود و می‌تواند پس از طی مسافتی از موشک جدا شده و خود به مسیر ادامه دهد و می‌تواند مسیر خود را چند کیلومتر بالاتر از لایه‌های جو طی کرده و به هدف خود برسد بدون اینکه سامانه‌های دفاع موشکی بتوانند آن را رهگیری کنند.  یگان‌های موشکی روسیه در حال حاضر به این سامانه مجهز هستند. 

«ویکتور موراخووسکی» کارشناس نظامی روس به اسپوتنیک گفت که هیچ موشک پدافندی قادر به انهدام آوانگارد نیست. چرا که با سرعت بالایی چند کیلومتر در ثانیه می‌پیماید. 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: موشک های روسی ولادیمیر پوتین پدافند موشکی آمریکا ولادیمیر پوتین پدافند موشکی آمریکا موشک های روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی رم: شاید دیبالا به بازی لورکوزن نرسد

به گزارش "ورزش سه"، رم شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و پنجم سری آ ایتالیا روبروی یوونتوس به میدان رفت و دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش به تساوی رضایت دادند اما اتفاق بدی در این بازی برای شاگردان دانیله ده‌روسی رخ داد.

دیبالا که در این بازی در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفته بود، در اواخر نیمه اول احساس دردی در ناحیه عضله سه سر ران در پای راستش داشت و به همین دلیل در ابتدای نیمه دوم زمین بازی بیرون رفت و جایش را به نیکولو زالوسکی داد.

با وجود اینکه مصدومیت این ستاره آرژانتین چندان جدی به نظر نمی‌رسید اما شرایط او باید از سوی تیم پزشکی رم بررسی شود و رسانه‌های نزدیک به این باشگاه مدعی شده‌اند که این احتمال وجود دارد که او نتواند تیمش را در بازی برگشت برابر لورکوزن در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ اروپا همراهی کند.

شاگردان ده‌روسی باید پنجشنبه شب در این دیدار به میدان برود و با توجه به اینکه فرصت زیادی برای برگزاری این بازی وجود ندارد ممکن است که شرایط دیبالا برای بازگشت به ترکیب رم مناسب نباشد و این خبر خوبی برای آنها نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • اورونوف سریعترین بازیکن پرسپولیس!
  • از فصل گرما بدون خاموشی تا سرعت گرفتن افتتاح پروژه‌های عمرانی در نصف جهان
  • نام ۵ مشتری جدید سردار؛ تردید رم برای آزمون
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • نگرانی رم: شاید دیبالا به بازی لورکوزن نرسد
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • توس ۳؛ سلاح رعب‌آور روسی که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد
  • رم ۱-۱ یووه: شاید ده‌روسی سهمیه هم نگیرد!