Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@10:05:54 GMT

حملات هوایی به مناطق مسکونی یمن

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۲۷۷۷

حملات هوایی به مناطق مسکونی یمن

جنگنده های رژیم آل سعود با حمله به مناطقی از خاک یمن غیرنظامیان را در دو استان هدف قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، جنگنده های رژیم سعودی با حمله به مناطقی از خاک یمن غیرنظامیان را هدف قرار دادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

براساس گزارش منابع یمنی، جنگنده های سعودی-اماراتی با شلیک یک راکت شهرستان حرض در استان حجه را هدف گرفتند.

همچنین درپی حملات هوایی ائتلاف عبری-عربی-غربی به رهبری عربستان سعودی در استان عسیر نیز منطقه مجازه درپی شلیک یک راکت مورد اصابت قرار گرفت.

از سال 2015 تاکنون ائتلاف نظامی و سیاسی متشکل از کشورهایی در اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا با همکاری خاندان جنایتکار آل سعود حملات وسیع هوایی و نظامی را علیه غیرنظامیان (زنان-کودکان-سالخوردگان) انجام داد. در نتیجه چنین اقدامات غیرانسانی میلیون ها یمنی دچار سوء تغذیه و بیماری هایی نظیر وبا شده اند.

یمن|حمله جنگنده‌های سعودی به استان مأربریاض مدعی سرنگونی یک پهپاد یمنی شدیمن|شکست سنگین ائتلاف سعودی در الضالع/ تاکید وزیر دفاع یمن بر ادامه ایستادگی و مقاومت مردم

«آنتونی گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد تاکنون چندین بار با صدور بیانیه و خطاب قرار دادن ریاض نسبت به کشتار وسیع غیرنظامیان در یمن در نتیجه محاصره های هوایی-آبی و زمینی هشدار داده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا ازجمله آلمان و انگلیس فروش سلاح به عربستان را بارها مورد بحث قرار داده اند اما روند ارسال تسلیحات به عربستان علی رغم اختلافات جهانی هنوز متوقف نشده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن

رسانه‌های یمن از تجاوز نیروهای آمریکا یی و انگلیسی به مناطقی در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «المسیرة»، هواپیماهای جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

هنوز جزییات این حمله مخابره نشده است اما روزنامه الاخبار لبنان امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که آمریکا در حال آماده شدن برای تجاوز هوایی گسترده به یمن به منظور پشتیبانی از حمله زمینی گروه‌های وابسته به امارات متحده عربی در چند جبهه است.

بر اساس این گزارش، تحرکات در جبهه‌های میدانی در استان‌هایی مانند تعز و لحج و تحرکات رصد شده آمریکایی‌ها در منطقه در ۴۸ ساعت گذشته، همگی نشان از آمادگی آمریکا برای تجاوز گسترده نظامی به خاک یمن با مشارکت کشورهای عربی دارد.

در همین ارتباط شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه‌شنبه) بر موضع ثابت خود در خصوص ثبات و امنیت منطقه، دریای سرخ، دریای مکران، باب المندب و اقیانوس هند تأکید کرد و به آمریکا درباره هر گونه اقدام تنش‌آمیز علیه امنیت و ثبات یمن هشدار داد.

دیگر خبرها

  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟