Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه خبری المنار، جبران باسیل روز جمعه در پی دیدار با کاردینال بشاره راعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان گفت: در این دیدار بر تشکیل هرچه سریع تر کابینه تاکید کردیم.

باسیل افزود: در این دیدار همچنین توافق کردیم که دولت پیش رو، دولتی قادر به انجام اصلاحات و معیارهای تشکیل آن معیارهایی واحد باشد.

وزیر خارجه پیشین لبنان تاکید کرد که تا امروز هیچ شرط یا خواسته ای جز تعامل برابر و نیز تشکیل کابینه مطابق قانون اساسی و وفاق ملی قائل نشده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این دیدار موضوع انفجار بندر بیروت و لزوم شفافیت در انجام تحقیقات را نیز بررسی کردیم. لبنانی ها حق دارند بدانند که این مواد (نیترات آمونیوم) چرا وارد لبنان شد، چه کسی از آن استفاده کرد و چه کسی با دادن اجازه برای دپوی آن در بندر سهل انگاری کرد و چگونه این مواد منفجر شد؟

باسیل افزود: در این دیدار همچنین سیاست هایی را که به مهاجرت مسیحیان منتهی می شود و نیز چگونگی مقابله با آن را بررسی کردیم.

لبنان از ۱۰ اوت به دنبال استعفای «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان در نتیجه پیامدهای انفجار بیروت، تاکنون بدون دولت با اختیارات کامل اداره می شود.

کلاف سردرگم مشکلات سیاسی و اختلافات احزاب لبنانی مدت هاست که پیچیده شده و تاکنون با وجود رایزنی های داخلی نتیجه ای برای تشکیل دولت جدید حاصل نشده است همین امر سبب شده همه نگاه ها معطوف به مکرون رییس جمهوری فرانسه شود تا شاید وی با ابتکار عمل راهکاری برای حل این بحران ارائه دهد.

این در حالی است که تلاش های قبلی مکرون پس از انفجار بیروت برای متقاعد کردن نیروهای سیاسی لبنان به تشکیل دولتی که قادر به انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی باشد، نتیجه بخش نبوده است.

همچنین «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه اوضاع جاری لبنان را به کشتی در حال غرق تایتانیک تشبیه کرد.

سعد حریری که برای چهارمین بار مامور تشکیل دولت لبنان شده تاکنون نتوانسته است کابینه خود را معرفی کند.

برچسب‌ها لبنان جبران باسیل دولت لبنان انفجار بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان جبران باسیل دولت لبنان انفجار بیروت لبنان جبران باسیل دولت لبنان انفجار بیروت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی

رئیس جریان مخالفان در اراضی اشغالی درباره تداوم گرانی‌ افسارگسیخته در صورت عدم انحلال کابینه نتانیاهو، هشدار داد.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با اشاره به گرانی و نزدیک شدن طبقه متوسط جامعه به وضعیت بحرانی، هشدار داد اگر کابینه نتانیاهو منحل نشود، گرانی‌ها تداوم خواهد داشت.

لاپید اخیرا نیز در تظاهرات ضددولتی صهیونیست‌ها در تل آویو که در حمایت از توافق مبادله اسرا برگزار شده، حضور یافته و تاکید کرده بود: من اگر در راس کابینه بودم جنگ را متوقف می‌کردم و گروگان‌ها را بازمی‌گرداندم!

وی پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی خواستار استعفای نتانیاهو و دیگر اعضای کابینه رژیم صهیونیستی به عنوان مسئولان اصلی شکست برابر مقاومت فلسطین در عملیات هفتم اکتبر شده بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه