Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، عباس خامه‌یار در این دیدار پس از تبریک سال نوی مسیحی و آرزوی سلامتی برای ایشان و ارامنه لبنان، حادثه انفجار بندر بیروت و قربانی شدن جمعی از شهروندان لبنانی را به وی تسلیت گفته و درباره اقداماتی که در پی این انفجار از سوی هموطنان ما جهت ابراز همدردی با قربانیان این حادثه انجام شد، گفت: بلافاصله پس از انفجار بندر، هموطنان ما با روشن کردن شمع‌ مقابل سفارت لبنان در تهران و برخی پارک‌ها و ارسال هزاران پيام در فضای مجازی، همدردی خود را با ملت لبنان ابراز نموده و شهرداری تهران نیز با نورپردازی پرچم لبنان بر روی برج‌های آزادی و میلاد و نواختن سرود ملی لبنان، نشان دادند که در کنار ملت لبنان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
خامه‌یار همچنین به اقدام جامعه هنرمندان کشور در این راستا اشاره نموده و گفت: گروه ارکستر سمفونی ملی کشورمان با اجرا و نواختن قطعه‌ای با عنوان «بیروت درد تو درد من است» و با رهبری «آندره الحاج»، هنرمند مسيحی لبنانی، اثر ماندگاری را به نمایش گذاشتند که مورد تحسین بسیار قرار گرفت و از سوی رئیس‌جمهور لبنانی نیز نامه‌ای جهت تشکر از این اقدام فرهنگی بی‌سابقه، ارسال شد.
 
رایزن فرهنگی کشورمان پيام كتبی ابراهيمی تركمان، رياست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را پيرامون گسترش روابط فرهنگی و دينی دوجانبه و تبريک ايام ميلاد حضرت مسيح عليه السلام تحويل ايشان داد و به ارائه گزارشی از وضعیت کنونی کشورمان در سایه اپیدمی کرونا و تحریم‌های ظالمانه آمريكا بر ضد کشورمان پرداخته و گفت: به رغم وجود تحریم‌ها که اجازه ورود برخی داروهای ضروری را به کشورمان نمی‌داد، توانستیم نیاز بیماران را تأمین کنیم و آمار مبتلایان به کرونا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی شاخص بهتری نشان می‌دهد.
 
سپس آرام اول کشیشیان با تسلیت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده و اظهار تأسف نسبت به این حادثه از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ ثبات در منطقه و به‌ویژه اتفاقات اخیر آذربایجان و ارمنستان قدردانی کرد و فشارها و تحريم‌های آمريكا بر عليه كشورمان را به شدت محكوم و ‌آن را اقدامی غيرانسانی بر شمرد و ويروس‌های خطرناک‌تر را اشغالگران و استعمارگران دانست.
 
خامه‌یار نیز به ارائه تحلیل‌های موجود درباره درگیری میان دو همسایه شمال غربی کشورمان و پیامدهای آن پرداخت.
 
كاردينال اعظم آرام اول کشیشیان نیز به رابطه خوب جامعه ارامنه لبنان با کشورمان اشاره نموده و گفت: ما همیشه در کنار جمهوری اسلامی ایران هستیم و از هرگونه کمک و تلاشی در حمایت از مقاومت دریغ نخواهیم کرد.
 
وی ضمن بيان خاطرات خود از ديدار با مقام معظم رهبری حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزود: حمايت‌ها و محبت‌های ايشان را نسبت به جامعه ارمنی‌های ايران هرگز فراموش نمی‌كنم.
 
در اين ديدار چگونگی ارائه گفت‌وگوهای اسلام و مسيحيت و به‌ويژه نهمين دور گفت‌وگوهای دين‍ی ايران با كليسای ارمنی لبنان مورد بحث قرار گرفت و تصميمات لازم اتخاذ شد.
 
عباس خامه‌یار با اهدای مجموعه‌ای از کتاب‌‎های مختلف پیرامون معرفی فرهنگ، هنر و جایگاه ادبیات فارسی ایران به ایشان، از زحمات وی در ایجاد وحدت میان مسیحیان تشکر کرد.
 
سپس كاردينال اعظم برای جمهوری اسلامی ايران، ملت و رهبری آن آرزوی موفقيت كرد تا بتواند اين كشور در خط مقدم كشورهای پيشرفته علمی و اقتصادی قرار گيرد. همچنين از توجه رهبری جمهوری اسلامی ايران نسبت به ارامنه ايران و اعطای تمام حقوق سياسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به آنها تشكر كرد.
 
آرام اول همچنين كتاب جديد خود با عنوان «كليسای ارمنی» را به رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران اهدا کرد. اين كتاب به تمام زبان‌های زنده دنيا و از جمله فارسی ترجمه شده است.
 
همچنين در اين ديدار خامه‌يار پيرامون گام‌های عملی جهت برگزاری نشست مقدماتی كنفرانس دو سالانه گفت‌وگوی ميان كليساهای ارامنه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بحث و تبادل‌نظر شد.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: جمهوری اسلامی خامه یار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی

اخیراً در فضای رسانه‌ای توئیتی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر ساخت سلاح اتمی منتشر شده است. با مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های مختلف در می‌یابیم که در دکترین دفاعی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی وجود ندارد و توئیت منتشر شده به هیچ عنوان با بیانات رهبر انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی تطابق ندارد.

اینفوگرافی طراحی شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی نشان‌دهندهٔ تمام "نه"های رهبر انقلاب به سلاح اتمی است:

دیگر خبرها

  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده