Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پاناکوتا یک دسر خوشگل و خوشمزه ایتالیایی و خرمالو یکی از محبوب‌ترین میوه‌های فصول سرد سال است. طرز تهیه انواع و اقسام کیک خرمالو، چیز کیک خرمالو، مربای خرمالو، شیره و دوشاب خرمالو و حتی خشک کردن خرمالو به عنوان میوه خشک بسیار محبوب و مشهور هستند. از سوی دیگر پاناکوتا از آن دسته دسر‌هایی است که با انواع میوه فصل به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این‌که هم یک دسر شیک و مجلسی برای مهمانی و مراسمی مثل شب یلدا درست کنید و هم از مزایای خواص خرمالو برای درمان بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا بهره‌مند شوید طرز تهیه دسر خرمالو پاناکوتا که از جمله دسر‌های سریع و آسان و کم هزینه است را در  ادامه بخوانید.

مواد لازم

پودر ژلاتین: ۱۵ گرم

خامه: ۴۰۰ گرم

شیر: ½ لیوان دسته‌دار

شکر: ½ لیوان  دسته‌دار

وانیل: نوک قاشق چایخوری

خرمالو: ۴ یا ۵ عدد

بیشتربخوانید

آموزش آشپزی؛ از آش سورولی تبریزی و دمپختک باقالی زرد به روش تهرانی تا انواع کوردن بلو و دسر یلدایی پاناکوتا + تصاویر

طرز تهیه

ابتدا پودر ژلاتین را روی ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار آب جوشیده خنک بپاشید و اجازه بدهید چند دقیقه در همین حالت بماند. سپس به روش بن ماری روی حرارت کتری یا سماور ژلاتین را آب کنید. مرتب ژلاتین را هم بزنید و در نهایت یک محلول شفاف به دست بیاورید. ژلاتین باید کاملا در آب حل شود تا تکه تکه نشود.

در یک شیرجوش یا قابلمه خامه، شیر، شکر و وانیل را بریزید و با همزن دستی هم بزنید. قابلمه را روی شعله ملایم گاز بگذارید و مرتب ترکیب را هم بزنید. درست کردن این دسر با خامه و شیر کمی حساس است، چون خامه نباید بجوشد پس همین که شکر حل شد و مخلوط گرم شد شعله را خاموش کنید. خرمالو‌ها را پوست بگیرید و هسته‌ها را جدا کنید. خرمالو‌ها را در دستگاه غذاساز یا مخلوط کن میکس کنید. در مرحله بعد خرمالو‌های پوره شده، ژلاتین آب شده و مخلوط خامه و شیر و شکر را با هم مخلوط کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید. دسر پاناکوتا خرمالو شما آماده است. آن را در ظروف پذیرایی مورد نظر سرو کنید و به مدت ۳ الی ۴ ساعت دز یخچال نگه دارید تا دسر خوب خودش را بگیرد.

فوت و فن درست کردن انواع دسر پاناکوتا

*مقدار شکر برای درست کردن انواع دسر پاناکوتا به ذائقه شما بستگی دارد. اگر دوست ندارید دسر زیاد شیرین باشد مقدار شکر را کمتر بریزید.

*اگر برای درست کردن دسر پاناکوتا از خامه فرم گرفته استفاده می‌کنید شکر را از مواد لازم حذف کنید.

*برای مناسبت‌هایی مثل شب یلدا می‌توانید ژله انار درست کنید و وقتی دسر پاناکوتا خودش را گرفت روی هر کدام از ظرف‌های پاناکوتا بریزید. در این صورت باید دسر را به مدت ۳ الی ۴ ساعت دیگر در یخچال نگه دارید تا ژله خودش را بگیرد.

*یک روش دیگر این است که خرمالو‌های پوره شده را با خامه و شیر و شکر ترکیب نکنید. یک لایه از ترکیب خامه و شیر و شکر را در ظرف سرو بریزید و لایه دوم خرمالو پوره شده باشد و لایه سوم هر چیز دیگری که دوست دارید.

*ممکن است بعد از چند ساعت دسر خودش را به‌خوبی نگرفته باشد و سفت نشده باشد. در این صورت احتمالا ژلاتین به خوبی در شیر حل نشده یا شیر را به مرحله جوشیدن رسانده‌اید. پس مراقب این دو نکته مهم باشید.

*مقداری شکلات رنده شده می‌توانید روی دسر بریزید و به این ترتیب این دسر آسان و کم هزینه را حسابی شیک و مجلسی کنید.

*اگر بستنی دوست دارید برای یک لایه دسر پاناکوتا یک اسکوپ بستنی مورد علاقه‌تان را بریزید.

*در صورت تمایل می‌توانید مقداری کیک خرد شده اسفنجی ساده یا شکلاتی یا مقداری بیسکویت خرد شده و حتی مقداری مغز آجیل مورد علاقه‌تان با هر طعمی که دوست دارید در لایه اول دسر بریزید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه دسر پاناکوتا خامه و شیر خرمالو ها درست کردن طرز تهیه هم بزنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم) پخت ماهی خاویاری به سبک آشپز آذربایجانی (فیلم) فرآیند پخت بره و ده‌ها مرغ زیر یک بشکه بزرگ فلزی (فیلم)

دیگر خبرها

  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • آخر هفته چی ببینیم؟