Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار نهایی بیستمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد با قهرمانی تیم کشتی ایران مال به پایان رسید، اما حواشی این مسابقات از اصلِ ماجرا پررنگ‌تر و مهم‌تر جلوه می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصر روز پنج‌شنبه 27 آذرماه، خانه کشتی ورزشگاه آزادی میزبان برگزاری رقابت‌های دور نیمه‌نهایی، رده‌بندی و فینال لیگ برتر کشتی آزاد بود که در نهایت بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد با قهرمانی تیم ایران مال و نایب‌قهرمانی آبی‌پوشان آزادکار استقلال به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که مسابقات پایانی لیگ برتر کشتی فرنگی چند روز قبل‌تر از کشتی آزاد به اتمام رسیده بود، انتظار می‌رفت که تجربه برگزاری آبرومند و منظم مسابقات نیمه‌نهایی، رده‌بندی و فینال لیگ برتر کشتی فرنگی به یاری مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ کشتی بیاید اما اتفاقی که پنج‌شنبه در خانه کشتی رخ داد، به آبروی ورزش اول و مهم‌ترین رشته المپیکی کشور ضربه سختی وارد ساخت.

پس از پیروزی تیم کشتی آزاد استقلال مقابل تیم هیأت کشتی قائم‌شهر که پس از صعود تیم کشتی آزاد ایران مال به فینال لیگ برتر با غلبه بر تیم دانشگاه آزاد اسلامی حاصل شد، دو پای فینال بیستمین دوره از مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد مشخص شدند تا عصر 27 آذرماه دیدار نهایی لیگ بین تیم‌های استقلال و ایران مال برگزار شود.

رضا یزدانی تیمش را رها کرد!

حواشی عجیب و غریب دیدار فینال لیگ برتر کشتی آزاد دقیقاً از ثانیه‌های ابتدایی حضور دو تیم روی تشک برای مراسم آغازین مسابقه نهایی شروع شد؛ جایی که تیم استقلال بدون حضور سرمربی نامدار خود، رضا یزدانی به تشک کشتی سالن شهید ابراهیم هادی آمد و در اوزان 57، 65، 70 و 86 کیلوگرم نیز هیچ آزادکاری را معرفی نکرد تا همان ابتدا 4 پیروزی به سبد امتیازات تیم ایران مال واریز شود.

علت اعتراض مسئولان تیم کشتی آزاد استقلال به تصمیمات فدراسیون کشتی جهت اعزام چند ملی‌پوش به مسابقات جام جهانی صربستان مربوط می‌شد. در پی اتفاقات اخیر مربوط به امیرمحمد یزدانی، یونس امامی و امیر محمدی که به دلیل ابتلا به کرونا و تمرد ورزشکار، تیم استقلال نتوانست از آن‌ها در فینال استفاده کند، رضا یزدانی در سالن خانه کشتی حاضر نشد و نیمی از نفرات تیم هم قصد داشتند تا به نشانه اعتراض روی تشک نیایند.

در شرایطی که تمام عوامل تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی باید از قوانین و دستورات فدراسیون مربوطه و رئیس آن تبعیت تمام و کمال داشته باشند، این اتفاق توسط کادرفنی و مسئولین تیم کشتی آزاد استقلال رخ نداد تا برای مقابله با قانون‌شکنی آبی‌ها، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی به‌همراه عبدالمهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ این فدراسیون وارد گود شوند و با استفاده از قدرت و جایگاه سازمانی خود، جلوی این اعتراض عجیب و این نمایش لوث را بگیرند.

قاعدتاً تیم کشتی آزاد استقلال اگر از ابتدای برگزاری مسابقات دور حذفی با تصمیمات فدراسیون کشتی و شخص علیرضا دبیر مشکلی داشت، می‌بایست با انصراف از گردونه مسابقات در همان ادوار ابتدایی این ناراحتی را ابراز می‌کرد؛ اما این‌که مسئولان تیم کشتی استقلال اعتراض خود را دقیقاً به بزنگاه آورده و قصد داشتند دست فدراسیون را در فینال مسابقات لیگ در پوست گردو بگذارند، موضوعی است که زیاده‌خواهی و گروکشی آبی‌ها را بیش از پیش نمایان می‌کند.

با وجود این‌که حدود 30 دقیقه از زمان تعیین شده برای برگزاری دیدار فینال لیگ برتر کشتی آزاد بین تیم‌های استقلال و ایران مال می‌گذشت و هنوز خبری از اولین کشتی هم نبود، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی پس از تماس تلفنی با احمد مددی و اعتراض به عملکرد تیم تحت برند باشگاه وی، خطاب به هادی حبیبی مربی تیم کشتی آزاد استقلال گفت: هر کدام از کشتی‌گیرهای استقلال که مسابقه ندهند، 2 سال از حضور در تمام مسابقات کشتی باشگاهی و ملی محروم می‌شود!

استقلالِ نصفه‌ونیمه ترسید و کشتی گرفت

بالاخره با تهدید رئیس فدراسیون کشتی و پادرمیانی مسعود سلطانی‌فر، کادرفنی تیم کشتی آزاد استقلال حاضر شدند تا در تمامی اوزان دوبنده‌پوشان خود را به روی تشک بفرستند تا درنهایت تیم کشتی آزاد ایران مال با پیروزی 7 بر 3 به مقام قهرمانی برسد. نکته حائز اهمیت دیگر این‌که بر سکوی قهرمانی تعدادی از اعضای تیم کشتی استقلال حاضر نشدند و اختلاف عددی نفرات حاضر بر سکوی بین تیم‌های استقلال، ایران مال و هیأت کشتی قائم‌شهر مشهود بود.

درباره اختلاف بین فدراسیون کشتی و تیم کشتی آزاد استقلال، گفته می‌شد پس از آن‌که فدراسیون کشتی اقدام به دعوت از امیرمحمد یزدانی برای حضور در جام جهانی صربستان کرد، مسئولین تیم استقلال با درنظر گرفتن تداخل زمانی بین بازی‌های جام جهانی و دیدار نهایی لیگ برتر کشتی آزاد با اعزام آزادکارخود مخالفت کردند اما یزدانی بدون اطلاع‌رسانی به مربیان تیم استقلال وارد اردوی تیم ملی شد.

با مطرح شدن بحث شکایت باشگاه استقلال از این کشتی‌گیر، فدراسیون کشتی اعلام کرد وی به دلیل ابتلا به کرونا عازم مسابقات جهانی نمی‌شود. استقلالی‌ها نیز به امیرمحمد یزدانی گفتند به اردو بیاید تا تست مجدد PCR از او گرفته شود اما وی از قبول آن امتناع کرد و حاضر نشد به جمع استقلالی‌ها اضافه شود. یونس امامی دیگر کشتی‌گیر مطرح این تیم نیز در تمرینات حاضر نشد تا استقلال در اتفاقی عجیب دو آزادکار مطرح خود را در نیمه نهایی و فینال در اختیار نداشته باشد و درنهایت قافیه را در همان 2 وزن به تیم ایران مال ببازد.

مسئولین تیم کشتی استقلال اما به‌جای مقابله با یونس امامی و امیرمحمد یزدانی که از دستورات کادرفنی خود سرپیچی کرده بودند، خود را برای یک نمایش عجیب در مهم‌ترین روز تورنمنت لیگ کشتی آزاد آماده کردند تا ضعف مدیریتی خود را با اعتراضی نابه‌جا پوشش دهند. استقلالی‌ها بدون توجه به شأن و جایگاه والای کشتی در ورزش کشور و هم‌چنین بدون درنظرگیری نام بزرگ استقلال چنین سناریویی را رقم زدند تا درنهایت دودش به چشم خودشان برود و ایضاً آبروی ورزش اول مملکت را مقابل دیدگان مهم‌ترین فرد ورزشی حاضر در دولت کشور زیرسوال ببرند.

رئیس فدراسیون کشتی در برنامه ورزش و مردم ظهر جمعه 28 آذرماه درباره حواشی فینال رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد عنوان داشت: استقلال دیر به مسابقات آمد و ما برای آن‌ها سالن توفیق جهانبخت را در 3 دوره 15 روزه به شکل رایگان تدارک دیدیم، تا جایی که مرا به استقلالی بودن هم متهم کردند اما مربیان استقلال در پاسخ به عملکرد ما رفتار بدی داشتند. آن‌ها با باشگاه هیأت کشتی قائم‌شهر درگیر شدند و حواشی فینال را هم که دیدید.

علیرضا دبیر درباره موضوع ابتلای استقلالی‌ها به ویروس کرونا اظهار کرد: عبدالمهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ کشتی، با من تماس گرفت و گفت 5 کشتی‌گیر تیم استقلال کرونا دارند. ما تست‌های آنها را مطابقت دادیم، حتی تیم دیگری بود که تست‌سازی کرده بود که ما آنها را به مسابقات راه ندادیم اما موضوع را مخفی نگه داشتیم. از این ماجرا حتی احمد مددی هم بی‌خبر بود!

دبیر: نتیجه تست کرونای کشتی‌گیر استقلال تغییر کرد!

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اطلاع از جواب اصلی تست کرونای آبی‌پوشان، گفت: به نصیرزاده گفتم دو کشتی‌گیر و یک مربی آنها مثبت شده‌اند، 5 نفر نیستند! یکی از آن دو نفر را در وزن 97 کیلو آوردند و گفتند تست‌اش مثبت شده و ما متوجه شدیم نتیجه تست با فشار یکی از مربیان استقلال دستکاری شده. گفتم آن کشتی‌گیر را وزن‌کشی و قرنطینه کنید، اگر مثبت بود او را دو سال محروم کنید؛ چون این تخلف محسوب نمی‌شود و قتل است. بعد که کشتی‌گیر متوجه شد با هیاهو فرار کرد و رفت.

به هر جهت بیستمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی در این شرایط کرونایی با اهتمام فدراسیون و سازمان لیگ کشتی برگزار شد تا هم عواید مالی نصیب دوبنده‌پوشان شود، هم بدن‌ها برای المپیک کمی آماده شود و هم مسابقات کشتی با پخش زنده تلویزیونی به خانه‌ها بیاید اما ایراد اصلی اتفاقات عجیب و غریب دیدار نهایی لیگ برتر کشتی آزاد متوجه تیم تازه‌وارد کشتی استقلال است که در یک بعدازظهر هم دنیا را باخت و هم آخرت را!

سازمان لیگ کشتی و فدراسیون کشتی در قبال رفتار عجیب آبی‌ها برای کناره‌گیری از مسابقات نمایش خوبی داشتند و توانستند نمره قبولی را دریافت کنند، اما چگونه ممکن است که یک تیم بدون توجه به عواقب و ماتاخر اعتراض‌هایش چنین رفتاری را بروز دهد؟ مگر فدراسیون و یا کمیته مسابقات این سازمان وثیقه و ضمانت‌نامه مناسبی از تیم‌های حاضر در مسابقات دریافت نمی‌کنند؟!

یک زخم تازه به جای مرهم!

رفتار آماتورمآبانه و زشت مسئولین کشتی تیم استقلال تا جایی پیش رفت که علاوه بر توهین به قداست ورزش کشتی و جایگاه متولیان اداره آن، حتی سفره خود را از باشگاه استقلال جدا کرده‌اند و جواب تماس‌های مدیرعامل این باشگاه را هم نمی‌دهند! اسپانسر و سرپرست تیم کشتی استقلال پس از ماجراهای فینال پنج‌شنبه مدعی شد علیرضا دبیر کسی نیست که بخواهد کشتی‌گیران تیمش را تهدید کند و حقی در برگزاری مسابقات فدراسیونش را هم ندارد!

مسعود نصیری که گویا نتوانسته مخارجش برای تیم کشتی استقلال را با درآمد مناسبی جایگزین کند، با بیان دل‌سردی از کشتی از جهت اتفاقات اخیر و دخالت‌های رئیس فدراسیون کشتی و مدیرعامل باشگاه استقلال به بهانه خوبی دست یافته تا سال آینده تیم استقلال را راهی مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد نکند. چنین رفتارهایی از سوی یک اسپانسر نشان می‌دهد که احمد سعادت‌مند مدیرعامل وقت باشگاه استقلال در عقد قرارداد با اعضای تیم کشتی و سرپرستان این تیم تا چه حد منفعل عمل کرده و چه اختیارات عجیبی را به افراد غیر واگذار کرده است.

عدم برخورد قاطع با این‌گونه رفتارها باعث می‌شود تا اعتراض‌های بی‌منطق و زشت به راه فراری در کشتی ایران باب شود تا از این رشته همان نام نیک هم باقی نماند. فدراسیون کشتی و کمیته انضباطی باید پیگیری‌های خود را در اسرع وقت انجام دهند تا ماجرا با یک توبیخ اساسی و یک حکم صحیح خاتمه پیدا کند؛ موضوعی که علیرضا دبیر هم نشان داد به آن واقف است و حتی تا دادگاهی کردن متخلفان دیدار فینال لیگ برتر کشتی آزاد هم پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فینال لیگ برتر کشتی آزاد تیم کشتی آزاد استقلال رئیس فدراسیون کشتی تیم کشتی استقلال امیرمحمد یزدانی فدراسیون کشتی سازمان لیگ کشتی باشگاه استقلال بیستمین دوره دیدار نهایی تیم استقلال استقلالی ها مسابقات لیگ علیرضا دبیر ایران مال کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری تازه از گلر جنجالی استقلال؛ تمرین مشترک با دختر در باشگاه

سیدحسین حسینی، دروازه‌بان و کاپیتان استقلال، به تازگی تصویری همراه با دخترش مانلی، در یک باشگاه ورزشی منتشر کرده است.

حسینی اخیرا به دلیل ماجرای جیمی‌جامپ و مصاحبه‌اش به پرداخت مجموعا 330 میلیون تومان و یک جلسه محرومیت از همراهی استقلال محکوم شده است. به همین خاطر او در بازی با تراکتور نمی‌تواند درون دروازه استقلال قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر/ ۱۱ خرداد پایان مسابقات
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به بهترین نحو برگزار شد
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • تصویری تازه از گلر جنجالی استقلال؛ تمرین مشترک با دختر در باشگاه
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • جام کشتی تختی اهواز؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند