Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خانه ملت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت قطعنامه پارلمان اروپا مبنی بر اعمال تحریم علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران به ادعای نقض حقوق بشر، مداخله کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس در امور داخلی کشورمان و توصیه های سخیف آن کمیته علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و موضع ضد حقوق بشری دولت فرانسه در حمایت از یک مجرم را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکومیت موضع ضد حقوق بشری دولت فرانسه در حمایت از یک مجرم، در این بیانیه اعلام کرد: پارلمان اروپا که امروز در مخالفت با اعدام و حمایت از مجرمان علیه امنیت ملی کشورمان، قطعنامه صادر می‌کند، همان نهادی است که در مقابل ترور ناجوانمردانه دانشمندان بی‌گناه ایران نفس بر نیاورده و بلکه بر عکس همیشه حامی، پشتیبان و پناهگاه تروریست‌ها اعم از منافقین تا گروه‌های تجزیه طلب بوده و رهبران گروه‌های تروریستی را در محل این پارلمان میزبانی می‌کند.

در این بیانیه تاکید شد: در حالی‌که مقامات رژیم تروریست و جنایتکار اسرائیل به انجام ترورها در ایران اقرار کرده‌اند، مقامات و نمایندگان پارلمان اروپایی یا به خاطر سرسپردگی یا ترس از صهیونیست‌ها هرگز جرات انتقاد از آن جنایتکاران را نداشته‌اند. همچنین هرگاه نمایندگان پارلمان اروپایی توانستند حمایت‌های بی شرمانه کشورهای غربی از صهیونیست‌ها و تروریست‌ها و دیکتاتورهای آدم کش را کنار نهاده و واقعیات را آن گونه که هست بیان کنند آنگاه افکار عمومی دنیا می‌تواند به حرف آنها گوش دهد. تردیدی نیست که غربی‌ها با سوابق منفی و تاریکی که در حمایت از تروریست ها و دیکتاتورها و جنگ طلب ها و آدم کش ها دارند، هرگز شایسته انتقاد از عملکرد ایران نیستند.

کمیسیون امنیت ملی مجلس در این بیانیه افزود: سال‌ها کشتار و جنایت در سوریه، عراق و یمن بدست تروریست‌های دست ساخته آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و حکام جنایتکار هم‌پیمان آنها صورت گرفت که صدها هزار انسان بی گناه به فجیع‌ترین شکل قتل عام شدند اما پارلمان اروپا و مدعیان دروغین حقوق بشر نه تنها این جنایت‌ها را محکوم نکردند بلکه همه گونه مساعدت و کمک را در اختیار تروریست‌های دولتی و غیردولتی قرار دادند که این موضع جنایتکارانه از ذهن ملت‌های منطقه و از تاریخ محو نخواهد شد و مقامات کشورهای اروپایی که عامل و آمر به این جنایت‌ها بوده اند باید در دادگاه محاکمه شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس در نهایت بی شرمی توصیه نامه علیه جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دولتش می‌دهد این در حالی است که سابقه تجاوزات و گردن‌کشی‌های استعمار بریتانیا در جهان و جنایت‌های ضدبشری این کشور در ایران و بسیاری از کشورهای منطقه فهرستی طولانی دارد و شر و فساد و نکبت این کشور همچنان دامن ملت‌های منطقه را رها نکرده است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این بیانیه اعلام کرد: دولت فرانسه که مدعی حقوق بشر است اما رد پای جنایتش از شمال آفریقا تا غرب آسیا و تا باب المندب نمایان است و به مأمن خطرناکترین تروریستها از جمله منافقین تبدیل شده است، فضولی را متوقف کرده و به جای مخالفت با اعدام یک مجرم که در پاریس تحت حفاظت سرویس فرانسه بوده، اظهارات ضدحقوق بشری مکرون در حمایت از تصاویر موهن علیه پیامبر اسلام (ص) که موجی از خشم در میان مسلمانان کشورهای جهان بر انگیخت را پاسخ دهد. در حالی که هیچ یک از اسناد حقوق بشر حق اهانت به ادیان الهی به بهانه آزادی بیان را تجویز نکرده است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن محکومیت این اقدام پارلمان اروپا و کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس و دولت فرانسه، وزارت امور خارجه را موظف کرد که با هدف اقدام متقابل، فهرست اسامی برخی از مقامات اروپایی را در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

در ادامه آمده است: نخست فهرست اسامی مقامات اروپایی که که با اعمال تحریم های ظالمانه بویژه در زمینه دارو مرتکب جنایت ضدبشری علیه ملت ایران شده اند؛ دوم مقامات اروپایی که از گروه‌های تروریستی، منافقین و تجزیه طلب ها حمایت به عمل آورده اند و  سوم  قضات اروپایی که علیه شهروندان بی‌گناه ایرانی قرار محکومیت و حبس صادر کرده اند تا برای تهیه طرح اعمال تحریم همه جانبه، مجلس شورای اسلامی اقدام در این باره اقدام کند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوریه اسرائیل وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پاریس عراق بریتانیا حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوریه اسرائیل وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پاریس عراق بریتانیا حقوق بشر مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوریه اسرائیل وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پاریس عراق بریتانیا حقوق بشر اخبار کنکور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجلس شورای اسلامی پارلمان اروپا دولت فرانسه تروریست ها حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبض گردشگری اروپا در دست چینی‌ها

آمار و ارقام منتشر شده از سوی آژانس‌های مسافرتی نشان می‌دهد، خرید تورهای اروپایی توسط چینی‌ها از اوایل سال ۲۰۲۳ و پس از اینکه چین محدودیت‌های سفر به خارج از کشور را پس از همه‌گیری کاهش داد، افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،مقاصد سنتی محبوب اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا و یونان بهترین انتخاب برای مسافران چینی هستند، در حالی که مقاصد ویژه مانند صربستان و مونته نگرو نیز توجهات ویژه‌ای به سوی خوب جلب کرده‌اند.

آژانس مسافرتی آنلاین «Qunar» اعلام کرد: برخی از مقاصد اروپایی از جمله آتن، برلین، میلان و زوریخ اخیراً شاهد افزایش جست‌وجوها توسط چینی‌ها بوده‌ است. به عنوان مثال، از ۲۲ تا ۲۸ آوریل، جست‌وجو برای تور آتن تقریباً سه برابر شده، در حالی که جستجو برای تورهای برلین در مقایسه با هفته قبل تقریباً چهار برابر افزایش یافته است.

«چی چونگوانگ»، نایب رئیس آژانس مسافراتی «Toniu» در چین گفت: مقاصد در اروپای مرکزی و شرقی نیز به دلیل هزینه‌های کمتر و سیاست‌های دوستانه‌تر ویزا، مسافران چینی بیشتری را جذب کرده‌اند.

او اظهار کرد: سفر به اتریش، جمهوری چک و مجارستان معمولاً ۲۵ هزار یوان (۳۵۰۰ دلار) برای هر نفر در تابستان هزینه دارد، در حالی که سفر به بریتانیا و ایرلند برای هر نفر در تابستان نزدیک به ۴۰ هزار یوان هزینه در بر خواهد داشت. همچنین افزودن پروازهای مستقیم از چین به مقاصد اروپای شرقی و روش‌های راحت‌تر درخواست ویزا، مقاصد اروپای مرکزی و شرقی را جذاب‌تر می‌کند.

صاحبان صنعت گردشگری می‌گویند که اروپا از دیدن مسافران چینی بیشتر خوشحال می‌شود؛ چرا که اقتصاد این قاره را به جریان می‌اندازد و به افزایش اشتغال مرتبط با گردشگری کمک می‌کند.

به گزارش چاینادیلی، شرکت تجزیه و تحلیل داده «Statista» که مقر آن در هامبورگ آلمان است اعلام کرده که سهم کل سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی اروپا در سال ۲۰۱۹ حدود ۲.۱ تریلیون دلار بود، در حالی که این میزان در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱.۹ تریلیون دلار کاهش یافت.

سفر و گردشگری سهم بزرگی از برخی اقتصادها در اروپا را به خود اختصاص داده است، برای مثال طبق آمار ارئه شده، ۲۴.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی کرواسی در سال ۲۰۱۹ از سفر و گردشگری حاصل شده است.

«ساندرا کاروائو»، رئیس بازار گردشگری و رقابت‌پذیری سازمان جهانی گردشگری، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده است که چین یکی از بزرگترین منابع مسافر در جهان است، بنابراین بهبود بازار گردشگری چین کلید توسعه صنعت گردشگری اروپا است.

«ادواردو سانتاندر»، مدیر اجرایی کمیسیون سفر اروپا به مجله «پیپلز دیلی» گفت که مقاصد اروپایی تلاش زیادی برای جذب مسافران چینی انجام داده‌اند، مانند تعمیق همکاری با شرکت‌های هواپیمایی چین و برپایی نمایشگاه‌های گردشگری در چین. این کشور آسیایی دومین منبع بزرگ تامین مسافران به اروپا قبل از همه‌گیری بوده و مقامات و صاحبان صنعت گردشگری در این قاره امیدوارند امسال شاهد ورود تعداد فزاینده‌ای از مسافران چینی به این قاره باشیم.

آمارهای رسمی حاکی آن است که در سال ۲۰۲۳، گردشگری داخلی در چین شاهد رشد قابل توجه با بیش از ۱۰۰ درصد رشد در درآمد و تعداد گردشگران بود که به بیش از ۸۰ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ بازگشته است.

گردشگری بین‌المللی ورودی و خروجی چین در سال ۲۰۲۳ نیز افزایش یافته و تعداد کل گردشگران از ۱۹۰ میلیون نفر فراتر رفته است، که بیش از ۲۸۰ درصد نسبت به سال پیش از آن، افزایش را نشان می‌دهد.


دیگر خبرها

  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • طرح پیش نویس ۵ قطعنامه در زمینه‌ همکاری صلیب سرخ و هلال احمر
  • نبض گردشگری اروپا در دست چینی‌ها
  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • تقاضا برای خدمات cip همچنان بالا است/ روزانه چند نفر از خدمات cip در ایران استفاده می‌کنند؟
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است