Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت آمریکایی خودروی خورشیدی‌اش را که هرگز نیازی به شارژ کردن پیش‌فروش کرد و در کمتر از ۲۴ ساعت آن را به قیمت ۲۶ هزار دلار فروخت. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت آپترا (Aptera) این خودروی خورشیدی با ساختار آینده‌گرا را با مواد بسیار سبک و به گونه‌ای طراحی کرده که به روش آیرودینامیک کار می‌کند و خنک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فناوری «بدون شارژ» شرکت اپترا از یک پکیج خورشیدی یکپارچه تشکیل شده که بیش از ۶۵ کیلومتر را در روز و بدون نیاز به شارژ حرکت می‌کند و از این رو وسیله نقلیه را به خودرویی تبدیل می‌کند که برای اکثر رانندگی‌های روزانه بدون نیاز به سوخت مناسب است.
این وسیله نقلیه همچنین به یک پکیج باتری مجهز است که انرژی مورد نیاز آن را برای پیمودن هزار و ۶۰۰ کیلومتر تامین می‌کند و از این نظر از مدل S شرکت تسلا پیشی گرفته است. گفتنی است که این مدل خودروی تسلا فقط می‌تواند ۶۰۰ کیلومتر را طی کند.
کریس آنتونی، یکی از بنیانگذاران شرکت آپترا در این مورد می‌گوید: با فناوری «بدون شارژ» این شرکت، فقط نیروی خورشید است که خودرویتان را به حرکت درمی‌آورد. ما مدل چهار چرخ این خودرو را با قیمت اولیه ۲۵ هزار و ۹۰۰ دلار پیش‌فروش کردیم. برای این خودرو موتور‌های الکتریکی‌ای طراحی کردیم که با مایع داخل آن خود را خنک می‌کند و در عرض ۵/۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۷ کیلومتر در ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعتی که برای آن در نظر گرفته‌ایم ۱۷۸ کیلومتر در ثانیه است. در صورت نیاز به برق نیز می‌توان آن را با یک خروجی استاندارد ۱۱۰ ولت شارژ کرد.
استیو فامبرو، بنیانگذار دیگر آپترا نیز می‌گوید: شاید ۶۵ کیلومتر مسافت زیادی به نظر نرسد، اما میزان مصرف این خودرو برای طی کردن این مسافت معادل میزان انرژی‌ای است که شما فقط برای پارک کردن خودرویتان استفاده می‌کنید. در واقع شما بدون اینکه هزینه‌ای برای این خودرو بکنید، روزانه شما را به مقصدتان می‌رساند. به همین دلیل فکر می‌کنم که این نوعی آزادی است که خیلی از مردم آن را دوست دارند.
گفتنی است که آپترا قصد دارد این خودرو را تا سال آینده میلادی تولید و تحویل آن را آغاز کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خودروی خورشیدی تسلا وسیله نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیای بدون معلم، هرگز

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟
  • دنیای بدون معلم، هرگز
  • آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)