Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: ما سال گذشته سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به اکوسیستم نوآوری ارائه کردیم که این رقم امسال به ۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد یلدای کارآفرینان استارت‌آپی که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه مجموع خدمات صندوق نوآوری به اکوسیستم نوآوری کشور به بیش از 10 برابر در دو سال گذشته رسیده است، گفت: ما سال گذشته سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به اکوسیستم نوآوری ارائه کردیم که این رقم امسال به 4 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خدمت اعطای ضمانت‌نامه به شرکت‌های دانش بنیان گفت: در این بحث، سال گذشته هزار و 300 میلیارد تومان ضمانت‌نامه ارائه کردیم که امسال هدف‌گذاری ما رسیدن به رقم دو هزار میلیارد تومان است که تاکنون هزار و 200 میلیارد تومان آن محقق شده است؛ در حوزه خدمات توانمندسازی نیز که به صورت بلاعوض به شرکت‌های دانش بنیان و فناور ارائه می‌شود، تاکنون بیش از 3100 مورد خدمت عرضه شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با بیان اینکه سه محور اصلی این صندوق در کمک به رشد و توسعه استارت‌آپ‌ها، حمایت از شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های VC (صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر) و بروکرهای تخصصی است، گفت: دغدغه اصلی ما در رشد و توسعه این بخش این بود که به عنوان عضوی از دولت به صورت مستقیم به این کسب‌وکارها ورود نکنیم، بلکه کمک ما به صورت غیرمستقیم به استارت‌آپ ارائه شود، لذا سعی کردیم از نهادهای دیگر در این زمینه کمک بگیریم؛ تنها دغدغه ما بهم‌رسانی ایده‌ و سرمایه است که به جد آن را دنبال می‌کنیم.

وحدت در ادامه با اشاره به ملاحظات صندوق نوآوری در ورود به اکوسیستم استارت‌آپی کشور، گفت: ما معتقدیم نباید ژن دولتی در DNA استارت‌آپ‌ها بکاریم و آنها را دولتی کنیم و از این طریق نظم و تعادل بازار شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر را برهم زنیم؛ نباید سرعت استارت‌آپ‌ها را بگیریم و با رویکردها و فرایندهای دولتی مانع رشد آنها شویم؛ بلکه تاکید ما بر این است که باید کاری کرد که سرمایه بذری و خطرپذیری کافی در کشور وجود داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به کمک صندوق نوآوری و شکوفایی در تشکیل صندوق‌های VC گفت: ما در این زمینه با صندوق‌های پژوهش و فناوری شروع کردیم، امروز این صندوق‌ها به عنوان یکی از عاملان صندوق نوآوری می‌توانند نزدیک به 550 میلیارد تومان در طرح‌های فناورانه هم‌سرمایه‌گذاری داشته باشند، لذا اگر استارت‌آپی با یکی از صندوق‌های پژوهش و فناوری به توافق برسد صندوق نوآوری و شکوفایی تا 4 برابر هزینه اجرای پروژه را تامین مالی می‌کند، یعنی چنانچه شرکت استارت‌آپی با کمک صندوق‌های پژوهش، 20 درصد سرمایه طرح را تامین کند، صندوق نوآوری تا 80 درصد دیگر را  تامین خواهد کرد. 

وحدت در ادامه با اشاره به سلسله رویدادهای «دوشنبه‌های استارت‌آپی» که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف جذب سرمایه برای اکوسیستم استارت‌آپی کشور برگزار می‌شود، گفت: "دوشنبه‌های استارت‌آپی" در واقع با هدف ترویج هم‌سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌های استارت‌آپی برگزار می‌شود. 

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به تشکیل صندوق‌های جسورانه بورسی در کشور اشاره کرد و گفت: تا سال 97 در مجموع هفت صندوق با سرمایه 175 میلیارد تومان ایجاد شده بود اما از سال گذشته هفت صندوق دیگر با سرمایه 900 میلیارد تومان به این تعداد اضافه شدند که استارت‌آپ‌ها می‌توانند از طریق این صندوق‌ها مطالبه‌گری کنند و دولت نیز در تشکیل این صندوق‌ها دخالتی ندارد.

وی همچنین به تشکیل فضاهای نوآوری یا کارخانه‌های نوآوری در کشور اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون 6 کارخانه‌ نوآوری در کشور ایجاد شده است که تسهیلاتی به مبلغ 15 میلیارد تومان به شکل قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند؛ صندوق‌ نوآوری و شکوفایی کمبود منابع مالی در حوزه استارت‌آپی را از طریق شتابدهنده‌ها، صندوق‌های پژوهش و فناوری، فضاهای نوآوری و صندوق‌های جسورانه بورسی جبران و تامین می‌کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با اشاره به اقدامات این صندوق در حمایت از استارت‌آپ‌ها، گفت: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه رهن فضای استقرار تا سقف سه میلیارد تومان، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای تامین سرمایه بذری تا سقف سه میلیارد تومان، حمایت بلاعوض برای دریافت آموزش، مشاوره و شرکت در نمایشگاه سالانه تا 500 میلیون تومان، هم‌سرمایه‌گذاری با شتاب‌دهنده‌ها و تامین فضای برگزاری رویدادهای استارت‌آپی و ارائه به سرمایه‌گذار از جمله اقداماتی است که صندوق نوآوری در حمایت از اکوسیستم استارت‌آپی کشور در دستور کار قرار داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

گزارش/ اوضاع نابسامان "شتاب‌دهنده‌ها" در کشور/ استقرار 60 درصد شتاب­‌دهنده‌­ها در تهران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علمی علم و تکنولوژی علمی علم و تکنولوژی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق نوآوری و شکوفایی هزار میلیارد تومان اکوسیستم نوآوری صندوق های پژوهش استارت آپی سرمایه گذاری استارت آپ ها سال گذشته دهنده ها صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک به خصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها شامل پرداخت این تسهیلات می‌شوند.

وی بیان داشت: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری‌ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا محیط زیست استان برای مراجعه کنند.

جاودان خرد افزود: هیچ نهادی تاکنون برای ارائه طرح‌های زیست محیطی و دریافت تسهیلات به صندوق ملی محیط زیست مراجعه نکرده است.

وی اظهار داشت: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک مؤسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: این صندوق، تسهیلاتی با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند اما متأسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

جاودان خرد تصریح کرد: متأسفانه صنایع، شهرداری‌ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهره مندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده نکرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

کد خبر 6094198

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست