Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون‌های فرهنگی هنری که سرمایه اصلی آنها قرار گرفتن در فضای معنوی مساجد، اعتماد خانواده‌ها و وجود جوانان مومن، باانگیزه و انقلابی است، نزدیک به سه دهه از عمر بابرکتشان همواره در گردنه‌های سخت و شرایط حساس برای اعتلای کشور از هیچ کوششی فروگذار نکرده و در کنار مردم بوده‌اند.

شیوع کروناویروش و ضرورت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی موجب آسیب وارد شدن به معیشت بسیاری از خانواده‌ها شد و نهادهای مردمی فعال در راستای کاهش التیام آحاد جامعه از همه ظرفیت‌های خود استفاده کردند که یکی از این مراکز تاثیرگذار، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است و در این بین بانوان در کانون‌های مساجد همیشه ثابت کرده که پای ثابت طرح‌های همدلی و ایثارگرانه بوده و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شرایط ویژه کرونایی فرصت مناسبی بود که این ظرفیت مردمی بتواند به بهترین شکل، کارکردهای اجتماعی و دستگیری از نیازمندان مساجد را بازسازی کند تا خانه‌های امن الهی همانند صدر اسلام مرکز مهم فعالیت‌های اجتماعی، باشند.

از زمان شیوه کرونا تا کنون طرح ملی «راهکار» با شعار رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان و با هدف ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مساجد کشور از جمله در استان هرمزگان نیز درحال برگزاری است و بسیاری از بانوان نیز سهم مهمی در اجرای این طرح مهم دارند.  

بسته مسجدمحور طرح راهکار «مسجدمجازی»، ««فضاسازی محله»، «ارتباط مجازی »، «تکریم»، «مواسات»، «آموزش مجازی»، «بازارچه‌های مجازی» را شامل می‌شود.

حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا با راه‌اندازی «پویش همدلی»

یکی از این بانوان فعال در اجرای طرح راهکار در حاجی‌آباد مدیر کانون فرهنگی هنری «اسرای کربلا» این شهرستان است که برای دستگیری از خانواده‌های نیازمند در ایام شیوع کرونا با راه‌اندازی یک گروه مجازی از ظرفیت بانوان نیک‌اندیش سراسر کشور نهایت بهره را برده است.

شوکت کریمی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: هیات امنا مسجد زینبیه شهر حاجی آباد سال ۹۲ به منظور هدفمند کردن فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی درخواست صدور مجوز تاسیس کانون فرهنگی هنری رو به ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان هرمزگان ارائه داد که پس از تایید و صادر شدن مجوز فعالیت‌های خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

وی افزود: تیم مدیریتی کانون و شورای اندیشه‌ورز در نشست‌های مختلف با بحث و بررسی و تبادل نظر به این نتیجه رسیدند که فعالیت‌های کانون ویژه رده‌های مختلف سنی و در دو گروه خواهران و برادران باشد تا همه از برکات و آثار فعالیت‌های مسجد برخوردار شوند و فرهنگ مسجدی در محله نهادینه شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری «اسرای کربلا» در حاجی‌آباد عنوان کرد: آموزش قرآن در راستای باسوادی قرآنی، آموزش به ویژه کمک درسی، هنری، صنایع دستی، اردویی، سرود، نمایش و فعالیت‌های جهادی از شاخص‌ترین حوزه‌های فعالیتی کانون فرهنگی هنری اسرای کربلاست.

وی بیان داشت: کانون اسرای کربلا با توجه به شیوع کرونا و ضرورت ورود کانون‌ها در زمینه دستگیری از نیازمندان در قالب طرح ملی ایران قوی که بخشی از آن طرح راهکار است، از فروردین سال جاری فعالیت‌های خود را در زمینه جلب کمک‌های مردمی برای حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا با راه‌اندازی گروه در فضای مجازی با عنوان «پویش همدلی» آغاز کرد.

اهدا ۶۰ بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان خانواده‌های بی بضاعت

این فعال فرهنگی اجتماعی در حاجی‌آباد افزود: تعدادی از بانوان عضو کانون، محله، شهرستان، استان هرمزگان و حتی استان‌های دیگر به عضویت این گروه درآمدند و هر کدام از اعضا هر ماه مبلغی را برای تهیه بسته‌های فرهنگی در اختیار مدیریت کانون قرار می‌دهند و پس از جمع آوری کمک‌های اعضا اقلام مواد غذایی خریداری و با حضور تعدادی از فعالان کانون در مسجد بسته‌بندی و در نخستین فرصت بین نیازمندان توزیع می‌شود.

به گفته کریمی، بسته‌های ارزاق شامل مرغ، برنج، روغن، ماکارونی، سویا، تن ماهی، رب گوجه و ارزش هر بسته حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که در مرحله اول ۴۰ بسته، مرحله دوم ۶۰ بسته، مرحله سوم ۷۰ بسته و مرحله چهارم ۹۰ بسته توزیع شد و همزمان با عید قربان نیز سه راس گوسفند خریداری و ذبح و حدود ۷۵ کیلو گوشت گرم بین ایتام، نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در محله توزیع شد.

مدیرکانون فرهنگی هنری «اسرای کربلا» در حاجی‌آباد در خصوص برنامه‌های حمایتی کانون ویژه دانش‌آموزان نیازمند نیز گفت: با آغاز فصل بازگشایی مدارس فراخوان جمع‌آوری کمک‌های نقدی بین خیرین اعلام شد و در نهایت ۶۰ بسته لوازم‌التحریر شامل دفتر، مدادرنگی، مداد، پاک‌کن، خودکار تهیه و به دانش‌آموزان خانواده‌های بی بضاعت اهدا شد.

در حال حاضر ۸۳ کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در شهرستان حاجی‌آباد فعالیت دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور هرمزگان حاجی آباد همدلی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور هرمزگان حاجی آباد همدلی ویروس کرونا ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور هرمزگان حاجی آباد همدلی اخبار کنکور کانون فرهنگی هنری حاجی آباد اسرای کربلا خانواده ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۶۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: جاده بندرعباس- حاجی آباد برای ساخت پل زیرگذر سرخون، محدوده تقاطع، کیلومتر بیست و یک تا ۲۲ بسته است .
عباس شرفی افزود: این مسیر از 15 اردیبهشت تا ۱۵ مرداد بمدت سه ماه از ساعت شش صبح تا ۱۸ بسته است
وی گفت: رانندگان جاده ای می توانند از مسیر انحرافی کنارگذر رفت وآمد کنند.

 

بیشتر بخوانید:  استقرار ۲۵۰ نیروی راهداری در جاده‌های هرمزگان


مدیرکل حمل و نقل جاده ای هرمزگان افزود: جاده بستک - لار محدوده تَنگ بستک به چاهبِنارد کیلومتر صفر تا ۲ ، از بیستم اردیبهشت تا ۱۵ تیر از ساعت شش صبح تا ۱۸ در محدوده اجرای عملیات بسته است و رفت و آمد از مسیر کنارگذر ، در کنار مسیر اصلی امکان پذیر است.
شرفی گفت: جاده بندرعباس - حاجی آباد محدوده تونل راهدار فداکار نیز برای عملیات بازسازی و مرمت تونل واقع در کیلومتر ۱۰۲ تا ۱۰۳ از اول خرداد تا ۳۱ مرداد بسته می شود .
وی افزود: این محور از ساعت شش صبح تا 18 بسته است و رانندگان می توانند برای رفت وآمد از مسیر برگشت حاجی آباد - بندرعباس (تونل ۱۷ شهریور ) به صورت دو طرفه استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است