Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصحف منسوب به خط امام علی(ع) در مسجد جامع صنعاء به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «النعیم نیوز»، علامه فواد ناجی، معاون وزارت اوقاف و ارشاد یمن گفت: یک نسخه کپی برابر اصل مصحف منسوب به خط امام علی(ع) در بخش شرقی مسجد جامع صنعاء به نمایش گذاشته شد.

 

وی افزود: این نسخه از مصحف منسوب به خط امام علی(ع)  برای بازدید عموم در این مسجد به نمایش در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فواد ناجی با اشاره به این که نسخه اصلی این مصحف در کتابخانه مسجد جامع صنعا نگهاری می‌ شود، گفت: این کتابخانه دارای کتاب‌ های ارزشمندی در زمینه میراث اسلامی است که علمای اهل یمن آن را تألیف کرده اند و نمایانگر مراحل مختلف تاریخ اسلامی و علوم انسانی است.

 

وی تاکید کرد:  در این کتابخانه یک هزار و 200 نسخه خطی قرآن کریم، ۳۰۰ قطعه پوست حاوی آیات قرآن کریم، پنج هزار کتاب درباره قران کریم و دو هزار و ۵۳۲ نسخه خطی فهرست ‌شده، حدود ۷۰۰ نسخه خطی فهرست نشده و بیش از پنج هزار کتاب چاپی نگهداری می ‌شود که بیشتر آنها چاپ ‌های قدیمی و بخشی نیز جدید هستند.

 

این مصحف منسوب به خط امام علی(ع) با حضور «عبدالرحمن النعمی» معاون وزارت اوقاف حج و عمره در این مسجد به امانت گذاشته شد و در همین راستا، «عبدالله عامر» مدیر دفتر اوقاف در این باره گفت: این وزارتخانه بر طرح تبدیل کتابخانه مسجد جامع صنعاء به کتابخانه الکترونیکی در سال 2018 -2019 میلادی نظارت و سرمایه گذاری کرد.

 

وی تصریح کرد:  این کتابخانه مجهز به تجهیزات و وسایل الکترونیکی است و با راه ‌اندازی یک وب ‌سایت، اطلاعات کاملی را درباره نسخه‌ های خطی، قرآن‌ها، منشورات وقف ‌شده به کتابخانه همراه با تصاویر آن‌ در اختیار پژوهشگران و علاقه ‌مندان به تاریخ اسلامی و میراث یمن در دوره‌های مختلف قرار می دهد.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایش مسجد جامع صنعاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشاء روی داده است.

گفته می‌شود امام جماعت این مسجد به همراه ۵ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص واکنشی نشان نداده‌اند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه