Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:36:00 GMT

پنج نکته قابل توجه فینال آسیا؛ نبرد تضادها

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۷۳۱۶

پنج نکته قابل توجه فینال آسیا؛ نبرد تضادها

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس امروز (شنبه) از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه الجنوب دوحه به قضاوت عبدالرحمان جاسم قطری به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی خواهد رفت.

این در حالی است که در آستانه این دیدار، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به بررسی پنج نکته ویژه این دیدار پرداخت که در زیر می‌خوانید.

 بازگشت کاپیتان رویایی می‌شود؟

سید جلال حسینی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس که با ۳۹ سال سن دوران پایانی فوتبال خود را سپری می‌کند، در بیشتر مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا نیمکت نشین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیسی‌ها سال گذشته محمد حسین کنعانی‌زادگان را برای تقویت خط دفاعی و البته جایگزینی کاپیتان خود در ترکیب خریداری کردند اما انتقال شجاع خلیل‌زاده دیگر مدافع پرسپولیس به الریان راه را برای بازگشت کاپیتان پا به سن گذاشته سرخپوشان به ترکیب باز کرد.

حسینی در سال ۲۰۱۸ که سرخپوشان فینالیست شدند، یکی از نفرات تاثیرگذار تیمش در آن موفقیت بود چرا که او با گل دقایق پایانی خود مقابل الجزیره در مرحله یک هشتم نهایی، پرسپولیس را یک مرحله بالا برد. او پس از اینکه پرسپولیس در فینال سال ۲۰۱۸ از رسیدن به جام باز ماند، هم تیمی‌های خود را پیش هواداران برد تا آنها نیز تیم خود را تشویق کنند. موضوعی که نشان داد که او واقعا یک رهبر واقعی برای تیمش است.

البته سن بالای او ممکن است کار را برایش در تقابل با خط حمله مرگبار اولسان سخت کند اما حضور او همچنان برای هواداران پرسپولیس امید بخش است.

تقابل حمله و دفاع

هر چند تردیدهای زیادی در این زمینه وجود دارد که کدام تیم فینالیست لیگ قهرمانان آسیا قوی‌تر است، اما پرسپولیسی‌ها در دفاع عالی نشان دادند. البته تیم کره‌ای هم بهترین گلزنان این مسابقات را در اختیار دارد و در حمله قدرتمند ظاهر شده است.

پرسپولیس در ۷ بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان هیچ گلی در جریان بازی دریافت نکرده است و این نشانگر عملکرد خوب این تیم در خط دفاعی است. این تیم در لیگ قهرمانان هم تنها ۲ پنالتی از معز علی از الدحیل و عبدالرزاق حمدالله از النصر دریافت کرد. بدین ترتیب خط دفاع نماینده ایران ثابت کرده که سد محکمی برای هر تیمی می‌تواند باشد.

در حالی که اولسان در دفاع قوی نشان نداده اما این تیم خط حمله مرگباری دارد. این تیم از ۹ بازی ۲۱ گل به ثمر رسانده است. جونیور نگرائو و بیرون جانسون مهاجمان ۵ گله و بیت گرام هافبک این تیم ۴ گل به ثمر رسانده است.

بدین ترتیب فینال امروز نبرد تضادها است. تیمی که سد محکمی در خط دفاع دارد با خط حمله مهیب تیم دیگر.

البته شاید یک گل نتیجه این دیدار را مشخص کند هر چند اولسان فکر می‌کند که اگر یک گل بزند سد محکم پرسپولیس را خواهد شکست.

دروازه‌بان‌های جایگزین

در حالی که اولسان این ادعا را داشت که جو هیون وو بهترین دروازه‌بان قاره آسیا را در اختیار دارد، اما پرسپولیس هم علیرضا بیرانوند را در اختیار داشت. ۲ دروازه‌بانی که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه درخشیدند اما در شروع دوباره بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا غایب بودند.

علیرضا بیرانوند تیمش را به مقصد بلژیک ترک کرده بود و دروازه‌بان اولسان نیز به خاطر مثبت شدن تست کرونای خود نتوانست تیمش را همراهی کند اما جایگزین‌های هر ۲ دروازه‌بان عملکرد خوبی داشتند.

حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس هنوز در طول بازی گلی را دریافت نکرده است. از طرفی در مرحله نیمه نهایی موفق به مهار پنالتی مایکون مدافع النصر شد تا گام محکمی را برای فینالیست شدن تیمش بردارد.

در اولسان نیز در غیاب جو هیون وو، جو سو هوک سه کلین شیت برای تیمش به ثبت رسانده است.

چند ماه پیش شاید برای لک و سو هوک بازی در فینال لیگ قهرمانان بعید به نظر می‌رسید اما آنها توانستند اعتماد مربیان خود را به خوبی جواب دهند و نقش موثری در موفقیت تیم‌هایشان ایفا کنند.

ستاره برجسته
یون بیت گارام می‌تواند ستاره برجسته این دیدار باشد. بازیکنی که پیش از این تنها در سن ۲۱ سالگی در ترکیب سئونگنام در لیگ قهرمانان بازی کرده بود اما درخشش او در این دوره از بازی‌ها تعجب‌آورد بود. در این باره ساسا اوگنوسکی یکی از ستاره‌های برجسته فوتبال کرده اعلام کرده که او بهترین هافبک لیگ قهرمانان است.

او تا الان ۳ گل برای تیمش خلق کرده است و ۴ گل به ثمر رسانده است.   او بازیکن برجسته‌ای است که در موفقیت خط حمله اولسان نقش کلیدی ایفا کرده است و می‌تواند در صورت موفقیت تیمش عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها را از آن خود کند.

شانس جبران برای نعمتی

در فینال سال ۲۰۱۸ شاید هیچ بازیکنی مانند سیامک نعمتی برای این دیدار بالا و پایین  لیگ قهرمانان را تجربه نکرد. او در نیمه نهایی یک گل به السد زد و پرسپولیس به فینال رسید. در آن روز مقابل ۱۰۰ هزار هوادار پرسپولیس به اوج محبوبیت رسید اما ۱۱ روز بعد برای فینال مقابل کاشیما در دیدار رفت اخراج شد تا بازی برگشت را از دست بدهد تا روز سختی را تجربه کند.

۲ سال دیگر اما او به یکی از مهره‌های موثر تیمش تبدیل شد. نعمتی در لیگ قهرمانان آسیا به خاطر مصدومیت مهدی شیری به عنوان دفاع راست انجام وظیفه کرد. این بازیکن به طور حتم برای دیدار امروز انگیزه‌های زیادی دارد تا اخراج در فینال سال ۲۰۱۸ را جبران کند و مهره موثری برای تیمش باشد.

برچسب‌ها قاره آسیا الدحیل باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا سیامک نعمتی سید جلال حسینی کنفدراسیون فوتبال آسیا علیرضا بیرانوند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آسیا الدحیل باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا سیامک نعمتی سید جلال حسینی کنفدراسیون فوتبال آسیا علیرضا بیرانوند قاره آسیا الدحیل باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا سیامک نعمتی سید جلال حسینی کنفدراسیون فوتبال آسیا علیرضا بیرانوند اخبار کنکور لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان دروازه بان برای تیمش سال ۲۰۱۸ خط دفاع خط حمله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم

دیدیه دروگبا (2) و فرانک لمپارد برای چلسی در این مسابقه گلزنی کردند و دو گل لیورپول نیز توسط فرناندو تورس و رایان بابل به ثمر رسید.

دانلود (46.8MB)

دیگر خبرها

  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 1-1 مقابل بارسلونا (2002/5/1) / فیلم
  • بنیادی فر داور فینال جام ملت های آسیا زیر ۲۳ سال شد
  • دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن در نبرد دوم «وستفالن»/ شانس بالای پاریس!
  • ببینید | نمادین‌ترین نبرد تاریخ قاره سبز | رئال و بایرن؛ یک گام تا فینال
  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس 
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • ترابی مثل اسدی بازی رفت: تفاوت ایجاد کن!
  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس
  • توخل: نمی‌دانم چرا، ولی گنابری به رئال گل می‌زند