Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@02:17:06 GMT

دردهای قفسه سینه کدام‌اند؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۸۱۸۰

آفتاب‌‌نیوز :

سولماز علوی در رابطه با گرفتگی عروق کرونر و تصلب شراین، اظهار کرد: وقتی بحث آرترو اسکلروزیس و گرفتگی عروق قلبی مطرح می‌شود با دو پدیده سکته‌ها و آنژین‌های قلبی روبرو هستیم.

وی با اشاره به علائم سکته قلبی و گرفتگی رگ قلب، گفت: از علائم مهم این مشکل درد سینه است؛ این درد در قسمت میانی قفسه سینه رخ داده و شدید است و معمولاً سکته قلبی در حین استراحت اتفاق می‌اُفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی افزود:‌ در این شرایط شخص درد شدیدی در بین قفسه سینه با انتشار به دست‌ها و فک احساس می‌کند که همراه با تعریق است و گهگاه با تهوع و استفراغ هم همراه خواهد بود، در این شرایط مداخله اورژانس بسیار جدی بوده و حتماً افراد باید با ۱۱۵ تماس بگیرند و یا به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

این متخصص قلب و عروق بیان کرد: دردهای قسمت میانی قفسه سینه که شدیدند در حین استراحت اتفاق می‌افتند و بیش‌از ۲۰ دقیقه طول دارند نشانه سکته قلبی هستند و این علائم همان دفعه اول هم بسیار مهم است.

وی بیان کرد: دلایل درد قفسه سینه می‌تواند از مشکلات جزئی مانند سوء هاضمه یا استرس تا فوریت‌های پزشکی جدی مانند حمله قلبی یا انسداد ریوی، متفاوت باشد.

علوی با اشاره به این‌که توضیح دلیل مشخص درد قفسه سینه می‌تواند دشوار باشد، عنوان کرد: یافتن علت درد در قفسه سینه شما می‌تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر هرگز علائم قبلی نداشته‌اید، حتی پزشکان تصمیم‌گیری سختی در مورد اینکه آیا درد قفسه سینه، علامت یک حمله قلبی است یا موردی با اهمیت کمتر مانند سوء هاضمه، دارند.

این متخصص قلب و عروق عنوان کرد: اگر بیش‌از چند دقیقه درد غیر قابل توضیح قفسه سینه تجربه کردید، به جای تشخیص خودسرانه سریعاً به دنبال کمک پزشکی باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قفسه سینه سلامت قفسه سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟

به گزارش مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلا به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰ هزار زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آن ها تشخیص اولیه سرطان سینه شان بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آن ها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلا به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد دیگر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلا به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در نخستین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای نخستین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلا به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید