Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز پرستار نماد و نشانه‌ای ناب از شریف‌ترین مشاغل در جامعه بشری است

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادداشتی به مناسبت روز پرستار نوشت: روز پرستار نماد و نشانه‌ای ناب از شریف‌ترین مشاغل در جامعه بشری است. همان‌گونه که حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) نیز پرستاری را «شغل بسیار شریف و عبادت» عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

[۱] پرستاری، جلوه‌ای خاص و خالص از تلاش بی‌دریغ و صبورانه برای کمک به انسان‌های دردمند و نیازمند مراقبت و حمایت‌های دقیق و حساس است. از این‌رو در سخنان ائمه معصوم علیهم السلام خدمت به همنوعان، از بهترین عبادت‌ها و ارزش‌های انسانی شمرده شده است. پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله ارج و بهای پرستاری را در روایتی چنین بیان می‌فرمایند: «مَن قامَ عَلی مَریضٍ یَوما وَ لَیْلَةً بَعَثَهُ اللّه ُ مَعَ اِبراهیمَ الخَلیلِ علیه السلام.»[۲] کسی که یک روز و یک شب پرستاری بیماری را به عهده بگیرد، خداوند او را با ابراهیم خلیل علیه السلام محشور می‌کند.
پرستاران با عطوفت و بی‌ادعا برای حفاظت از سلامت و جان انسان‌ها، ایثارگرانه به ایفای نقش کم‌نظیر خود می‌پردازند؛ در حقیقت ماهیت و رسالت این فداکاری مصداق مجاهدت و خدمت خالصانه به جامعه بشری است. مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در توصیف جایگاه والای پرستاران در جامعه فرمودند: «پرستاری ترکیبی از یک مجموعه ارزش‌های اخلاقی و انسانی است؛ از شفقت و دلسوزی بگیرید تا مسئولیت پذیری، تا صبر و بردباری در برابر بی‌تابی‌ها و کج خلقی‌ها که همه این‌ها فضیلت‌های بزرگ انسانی است...»[۳]
پرستاران زحمتکش و مقاوم، با این جایگاه رفیع، شایسته بیشترین احترام و تکریم هستند؛ چه از بعد معنوی و چه از جهت توجه به حقوق اجتماعی و مادی. همین شأن والای معنوی سبب شده است که به‌درستی و به‌حق، مناسبت میلاد مبارک اسوه‌ی بی‌بدیل صبر، ایثار و استقامت، حضرت زینب کبری (سلام الله علیه)، به عنوان «روز پرستار» انتخاب شود که به راستی انتخابی زیبا، به‌جا و افتخاری عظیم برای پرستاران است.
در سال جاری، با تجربه خطیر و بسیار سخت همه‌گیر شدن بیماری مهلک کرونا که گریبانگیر جامعه بشری و کشورمان شده است، نقش بسیار حساس، بزرگ و ایثارگرانه پرستاران بیش از پیش برای جامعه روشن و برجسته گردید. اقدامات این قشر عزیز تداعی کننده تلاش‌های ارزشمند و جانفشانی پرستاران و اعضای جامعه پزشکی به‌ویژه در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.
امروز پایداری، ایثار و مقاومت کم‌نظیر پرستاران عزیز و ارجمند در این شرایط حساس، تا آنجا پیش رفته که برخی از این عزیزان جان خود را برای سلامت و آسایش هموطنان خود، نثار نمودند و به درجه شهادت نائل شدند. بی‌گمان اجر معنوی و رستگاری اخروی ره‌توشه این ایثار و استواری خواهد بود و قدردانی مضاعف از ایشان و خانواده‌های معظم و بزرگوارشان وظیفه قطعی همگان و به ویژه مسئولان امر باید تلقی و محقق شود.
ضمن بزرگداشت شأن و مقام معنوی والای پرستاران و به ویژه پرستاران شهید عرصه خدمت در مقابله با ویروس منحوس کرونا، این‌ روز را به یکایک پرستاران شریف، به ویژه خانواده شهدای پرستار، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و سلامتی و سعادت تمامی این قشر گرانقدر را از درگاه پروردگار متعال مسألت دارم.
تردیدی نیست که تلاش‌های خالصانه و کارنامه درخشان و مجاهدت گونه پرستاران گرانقدر که در کنار بیماران خود و با نیت بهبود آنها ایثارگرانه می‌ایستند، برای همیشه پایدار خواهد ماند و هیچ­گاه بزرگ منشی و پایداری کم نظیر این عزیزان از یادها نخواهد رفت.

[۱] بیانات در دیدار با جمعی از پزشکان و پرستاران، ۱۳۵۹/۲/۲۳
[۲] ثواب الأعمال، ص ۳۴۱
[۳] بیانات در دیدار جمعی از پرستاران سراسر کشور، ۱۳۹۸/۱۰/۱۱

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز پرستار جامعه بشری روز پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود

مهران افشاری در گفت‌وگو با خبر آنلاین البرز؛ اشاره به اینکه البرز اواخر اردیبهشت ماه میزبان رویداد جامعه پرداز است، اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این رویداد توجه به موضوع خانواده، جمعیت و هویت زن است.

وی ادامه داد: شناسایی کنشگران حوزه جوانان و ایجاد هم افزایی برای تبادل و همکاری فعالان حوزه جمعیت از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فعلان اجتماعی استان همیشه از دغدغه‌مندان حوزه جمعیت و خانواده هستند امیدواریم این رویداد گامی موثر در شناخت ظرفیت‌های مردمی استان باشد.

افشاری با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب در راستای جوانی جمعیت افزود: با توجه به اهمیت موضوع رویداد، لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با سمن مجری رویداد همکاری لازم را داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه مهمترین نقطه استراتژیک هر کشور مسئله خانواده است، افزود: بدون شک اگر در این حوزه کار شود مشکلات تمامی حوزه‌ها حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: دشمن تمام تمرکز خود را برای ضربه زدن به خانواده ایرانی به کار گرفته بنابراین باید این سنگر را حفظ کرده و نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد.

وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته این رویداد به میزبانی البرز ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901279

دیگر خبرها

  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند