Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@23:31:51 GMT

آینده بازار بورس چگونه خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۹۸۹۷

آینده بازار بورس چگونه خواهد بود؟

یک کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه اظهار کرد: در شرایط فعلی بازار سرمایه با تورم شدید دست و پنجه نرم می‌کند و در آینده هم این تورم وجود دارد. به گزارش پول نیوز، محمد گرجی آرا کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش بینی آینده بازار بورس اظهار کرد: در شرایط فعلی بازار سرمایه با تورم شدید دست و پنجه نرم می‌کند و در آینده هم این تورم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از شرکت‌ها بالای ارزش جایگزینی‌شان، معامله می‌شوند و این موضوع مطلوبی در بازار سرمایه نیست.

وی افزود: در شاخص کالا‌های مختلف در گزارش‌های شرکت‌ها افت مقداری تولید و فروش اعلام می‌شود و بازار سرمایه به آن واکنشی نشان نمی‌دهد که در این شرایط بازار به شدت با حباب روبه‌رو است و روند سودآوری بسیاری از سهام‌ها با قیمت آن سهام هم‌جهت نیست یعنی شاید سود‌ها تغییر نکنند، ولی قیمت‌ها روز به روز در حال تغییر است.
گرجی آرا بیان کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند بازار سرمایه با حباب روبه‌رو است و در آینده نزدیک قیمت سایر دارایی‌ها در سایر بازار‌ها مانند ارز بابت تورم، رشد خواهد کرد و آن زمان است که قیمت فعلی سهام شرکت‌ها توجیه‌پذیر می‌شود در غیر اینصورت هیچ توجیحی برای افزایش قیمت سهام نخواهیم داشت.   بیشتر بخوانید: تاثیر دلار بر اقتصاد ایران چیست؟ این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که حباب بازار بورس واقعیت دارد یا خیر و آیا باید منتظر ترکیدن حباب بورس بود؟ عنوان کرد: حباب در بازار بورس زمانی شناخته می‌شود که از آن دور شده باشیم و نمی‌شود به طور کامل معتقد بود که بازار همیشه دارای حباب بوده است.
گرجی آرا اظهار کرد: بهترین راهکار برای ورود مردم به بازار سرمایه استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، اما متاسفانه مردم استقبال خوبی از این صندوق‌ها ندارند، زیرا عدم آگاهی در قدم اول و در قدم بعدی تجربه ناخوشایند از موسسات مالی اعتباری است که به اشتباه فکر می‌کنند که این صندوق‌ها می‌توانند اتفاقات گذشته را برایشان رقم بزند به همین علت از این صندوق‌ها استقبال نمی‌کنند.

وی خاطر نشان کرد:در این شرایط که مردم از صندوق‌های سرمایه گذاری استفاده نمی‌کنند بهتر است که نهاد‌ها در فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم در نحوه استفاده از این صندوق‌ها و سرمایه گذاری در بازار بورس به مردم کمک کنند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت بازار سرمایه صندوق ها بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز هم در بازار برخلاف انتظار‌ها خبر خاصی نبود! تابلوی معاملات کم رمق است و همچنان رکود و سردرگمی به راحتی حس می‌شود و ظاهرا اراده‌ای برای رشد بازار وجود ندارد. هر خبر یا شایعه‌ای بهانه‌ نوسان یک الی دو روزه می‌شود و این دور باطل فعلا ادامه دارد.

او در ادامه می‌گوید: امروز ارزش معاملات خرد بورس به ۳,۶۴۴ میلیارد تومان رسید و خالص سفارشات با خروج ۱۴۰ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود. همچنین تعداد نماد‌های مثبت ۲۴۱ و تعداد نماد‌های منفی ۵۶۵ نماد بود. به عبارتی حدود ۷۲ درصد نماد‌ها در شرایط قرمز بودند و بیشترین تاثیر مثبت بر بازار با وامید و بیشترین تاثیر منفی بر بازار با فولاد به ثبت رسید.

وفایی گفت: در نهایت شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • آینده بورس در چند پرده
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود