Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار داد که عاملان حمله سایبری گسترده اخیر به آژانس های دولتی، شرکت های خصوصی و نهادهای زیر ساختی مهم از تاکتیک های ناشناخته متنوع استفاده کرده اند.
به گزارش بامداد شنبه شبکه خبری سی ان ان، آژانس امنیت زیر ساخت و امنیت سایبری اعلام کرد: نرم افزار سولارویندز تنها راهی نبوده که هکرها به شبکه های مختلف آنلاین نفوذ کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام این آژانس امنیتی، این تهدید یک خطر بزرگ برای دولت فدرال، نهادهای زیر ساختی مهم و دیگر سازمان های بخش خصوصی ایجاد کرده و هکرها از تاکتیک ها، تکنیک ها و شیوه های به روز استفاده کرده است.
این تحلیل از سوی آژانس امنیت سایبری آمریکا در حالیکه انتشار می یابد که فهرست آژانس های دولتی، شرکت های خصوصی و دیگر سازمان های مورد هدف حمله سایبری رو به افزایش است. وزارت نیرو آمریکا چند ساعت پس از بیانیه مزبور، اعلام کرد : شواهدی در دست دارد که هکرها با استفاده از بدافزار مشابه به شبکه های این وزارتخانه دسترسی پیدا کرده اند.
برخی از مقامات دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا تایید کردند که وزارت خارجه، وزارت امنیت داخلی و وزارت دفاع نیز در معرض این حمله سایبری قرار گرفتند.
تیم تحقیقاتی در تلاش است تا میزان تاثیر این حمله بسیار پیچیده بر جامعه اطلاعاتی، نظامی و آزمایشگاه های هسته ای را تشخیص دهد.
مقامات ایالات متحده آمریکا تا چند هفته پیش و زمانی که یک شرکت امنیت سایبری خصوصی به نام فایرآی به اطلاعات آمریکا هشدار داده که هکرها به لایه های دفاعی این کشور حمله کردند،‌ متوجه این حمله نشده بودند.
منبع: ایرنا برچسب ها: آمریکا ، هکر

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا هکر امنیت سایبری آژانس امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل کشی شریک است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن امروز پنجشنبه در سخنانی تصریح کرد: دشمن به انواع جنایات خود علیه نوار غزه ادامه می دهد و نسل کشی و ویرانگری و ربودن فلسطینی ها را همچنان مرتکب می شود.

وی افزود: دشمن صهیونیست از تکنیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین مرتکب می شود که از جمله آنها، پخش صدای فریاد ناله و درخواست کمک از طریق بلندگوهای نصب شده بر روی پهپادهای خود است تا مردم پس از شنیدن صدا برای کمک به سمت منبع صدا حرکت کنند و پس از جمع شدن مردم در محل، آنها را هدف قرار دهد.

سید عبدالملک الحوثی تصریح کرد: نبش قبر و سرقت اعضای بدن بیماران و قتل پرسنل پزشکی از جمله دیگر جنایت های ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه غزه بوده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی بیمارستان ها در غزه را به گورهای جمعی تبدیل کرده است.

سید عبدالمالک بدرالدین الحوثی افزود: هر کاری که دشمن صهیونیستی انجام می دهد تحت حمایت همه جانبه از جکله مالی و تسلیحاتی آمریکایی‌هاست. نقش آمریکا در تجاوز به فلسطین به گونه ای است که گویی جنگ غزه، نبرد این کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها کشور قطر به عنوان یک کشور میانجی را برای اتخاذ دیدگاه همسو با آمریکا و اسرائیل علیه جنبش حماس تحت فشار قرار می‌دهند. آمریکا به قوانین و حقوق بشر و یا هر عنایونی که مطرح می کند و درباره آن لاف می زند مانند دموکراسی و آزادی عقیده و بیان، احترام نمی‌گذارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • آیا عنکبوت‌های غول‌پیکر در مریخ وجود دارند؟
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم