Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: سختی‌ها با نگاه به دست غربی‌ها حل نخواهد شد و لذا حل مشکلات کشور تنها با قوی شدن در همه عرصه‌ها امکان‌پذیر است و این قطعاً با دستان جوانان با غیرت تحقق پیدا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در دیدار با جمعی از فعالین حوزه ها و دانشگاه های استان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: خدمتگذاران عرصه علم و دانش مجاهدان فی سبیل الله هستند که همواره به عنوان سرمایه های درخشان در تاریخ می درخشند و در طول این سال های دراز ایران اسلامی از وجود این سرمایه های ارزشمند مغتنم بوده و موجب آثار و برکات زیادی برای جهان اسلام شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب اسلامی فرصت های جدیدی برای افسران و سربازان دانشگاه اهل بیت(ع) فراهم کرد

دری نجف آبادی اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرصت های جدیدی برای افسران و سربازان دانشگاه اهل بیت(ع) فراهم کرد و همواره به برکت انقلاب پرچم علم، دانش و هدایت سرافراز بوده است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی مکتب اهل بیت(ع) در دنیا در غربت کامل بود و امروز به برکت مجاهدت های امام و علمای بزرگ تشییع چراغ راه و مسیر اهل بیت(ع) همچون ستاره ای پر فروغ می درخشد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی منشأ تحولات عظیمی در عرصه‌های مختلف بوده است افزود : امروز بعد از گذشت چهل سال از عمر بابرکت انقلاب بسیاری از کشورها از این تحولات به‌خوبی بهره می‌برند و امروز باید از این فرصت به‌خوبی بهره ببریم و درواقع مسئولیت ۱۴۰۰ سال تاریخ اسلام بر روی دوش ماست.

دشمنان در فضای مجازی به دنبال انحراف افکار و اعتقادات جوانان ایرانی هستند

دری نجف‌آبادی بیان کرد: امروز دشمنان با ابزار فضای مجازی به دنبال انحراف افکار و اعتقادات جوانان ایرانی هستند و لذا باید خودمان را مجهز کنیم چراکه امروز علاوه بر وجود تجهیزات برای دفاع ، حضور آگاهانه در صحنه ها و دفاع همه جانبه یک ضرورت محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز هم به شکل عملی و هم علمی باید مظهر ایمان، اسوه تقوا و ادامه دهندگان مکتب اهل بیت(ع) باشیم و نیار است در این مسیر ابتدا خودمان را تجهیز و مسلح به دانش و علوم کنیم و بعد در عرصه های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم و این یک ضرورت مهم است.

وی بیان کرد: امروز حوزه های علمیه باید با زبان های روز دنیا مجهز شوند و بتوانند معارف اسلام ناب محمدی و تشییع را به جامعه جهانی عرصه کنند.

امام جمعه اراک ادامه داد: حوزه های علمیه از دانشگاه ها برای تقویت بیان، محتوا و زبان های بین المللی کمک بگیرند و اینکه نتوانیم به زبان های روز دنیا معارف اسلام ناب را عرضه کنیم یک ضعف محسوب می شود که باید به آن توجه داشته باشیم.

دری نجف آبادی اضافه کرد: علت برجسته بودن علمایی همچون علامه طباطبایی و شهید مطهری در طول تاریخ این بود که از همه ابعاد مجهز و مسلح بودند و در همه عرصه ها همچون ستاره ای درخشان می درخشیدند و این یک درس بزرگ برای جامعه روحانیت و دانشگاهی است که باید در همه عرصه ها پیشگام و پیشتاز باشند.

وی یادآور شد: علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم اسلامی میدان نقش آفرینی حوزه ها و دانشگاه ها است چراکه پایه این سه علوم بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) بنا شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: نباید بگذاریم جوانان و نوجوانان از معارف ناب و مکتب امام(ره) فاصله بگیرند و لازمه این کار مجهز شدن و مسلح شدن در همه ابعاد است.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه مدل توسعه انقلاب اسلامی باید بر پایه ۴۰ سال قبل از انقلاب، ۴۰ سال انقلاب و ۴۰ سال بعد از انقلاب باشد چراکه شرایط کشور قبل از انقلاب باید به خوبی تبیین شود و اینکه امروز در چه شرایطی هستیم و آینده باید به کجا برسیم باید مد نظر باشد افزود: مدل توسعه کشور در انقلاب اسلامی باید درون زا و اتکا به توانمندی های داخلی باشد و رفع مشکلات تنها با غیرت و اراده جوانان ایرانی امکان پذیر است چراکه ظرفیت های بسیاری در کشور وجود دارد که باید به خوبی از آنها استفاده کنیم و آنها را در رفع مشکلات به کار گیری کنیم.

هرچیزی که در کشور تولید می شود واردات آن حرام است/مشکلات ناشی از نگاه به بیگانگان است

دری نجف آبادی بیان کرد: تقویت تولید داخلی، رونق تولید و تحقق جهش تولید یک اصل مهم برای کشور است و هرچیزی که در کشور امکان تولید دارد و یا تولید می شود واردات آن حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: برای رفع مشکلات هرگونه چشم داشتن به بیگانگان حرام است و امروز مشکلاتی که در کشور وجود دارد ناشی از نگاه به بیگانگان است.

وی همدلی و هم افزایی حوزه و دانشگاه برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی را یک ضرورت مهم دانست و بیان کرد: اگر به خوبی تحقق پیدا کند قطعا علاوه بر اینکه موجب خیرات و برکات زیادی خواهد شد سبب الگو شدن ایران اسلامی نیز می شود.

حل مشکلات تنها با قوی شدن در همه عرصه ها امکان پذیر است

دری نجف آبادی گفت: سختی ها با نگاه به دست غربی ها حل نخواهد شد و لذا حل مشکلات کشور تنها با قوی شدن در همه عرصه ها امکان پذیر است و این قطعا با دستان جوانان با غیرت تحقق پیدا می کند.

امام جمعه اراک بیان کرد: وجود جوانان با غیرت و با انگیزه که همواره در عرصه های مختلف پیشگام و پیشتاز بودند یک سرمایه ارزشمند محسوب می شود و امروز باید این هنر را داشته باشیم تا در گام دوم انقلاب از این سرمایه ها بهتر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خام فروشی در صنایع و کارخانجات آسیب بزرگی به اقتصاد کشور می زند افزود: لذا با جدیت باید این معضل بزرگ را حل کنیم.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: امروز حوزه ها و دانشگاه ها باید کارآمدی مکتب اهل بیت(ع) را به دنیا نشان دهند و این نیازمند عزم و اراده جدی دارد و هرگونه سهل انگاری در این مسئله گناهی نابخشودنی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امام جمعه اراک مکتب اهل بیت ع انقلاب اسلامی دری نجف آبادی دانشگاه ها حل مشکلات حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند و در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه این دو در عرصه تولید، توجه واقعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری _شنبه هشتم فروردین_ در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه با اشاره به اینکه جامعه ما حکم یک خانواده را دارد که هرکدام از ما در عرصه‌های مختلف مشغول ایفای نقش برای اعتلای آن هستیم، اظهار کرد: خانواده‌ای هستیم که از سوی مستکبران عالم تحت تحریم بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه به فضل خدا و اتکا به نیروی انسانی خودمان کار را شروع کردیم و امروز تبدیل به یکی از قدرت‌های اقتصادی منطقه شده‌ایم، افزود: تنها کشوری هستیم که پرچم توحید، آزادگی و استقلال را در دنیا بلند کرده‌ایم، تحت تأثیر نظام فاسد سرمایه‌داری قرار نگرفتیم و باعزت روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه خداوند متعال اراده فرموده است که این انقلاب و این ملت را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی عالم‌گیر شده است و آمریکای مستکبر که از اوایل انقلاب تحریم را علیه ما شروع کرد، در کشورش مبتلابه خیزش عمومی در همه اقشار جامعه به ویژه دانشگاه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام غفوری لحظه‌لحظه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در عرصه کارگری و کارفرمایی در سال‌های بعد از انقلاب صورت گرفته است را عبادت دانست و ادامه داد: دنیا به نیروی کار و کارگر به چشم یک ابزار نگاه می‌کند و تا حدی برای او احترام قائل می‌شود که منافع نظام سرمایه‌داری را تأمین کند، اما در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به نیروی انسانی به‌عنوان زیربنا و اساس کار نگاه می‌شود و به شخصیت، کرامت انسانی جایگاه او در عرصه تولید، توجهی واقعی می‌شود.

وی اضافه کرد: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند که اگر باهم حرکت کنند، پرواز شکل می‌گیرد. دلسوزی این دو مجموعه برای یکدیگر، اوج اعتلای این ملت است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌) در بحث جهش تولید که در هر منطقه و هر استانی لازم است مسئولان بررسی کنند که با توجه به اقتضائات منطقه، چه اقداماتی انجام شود تا جهش تولید شکل بگیرد، عنوان کرد: نیاز است مسئولان استان با توجه به زیست‌بوم استان کرمانشاه برای اقتضائات نیروی انسانی و سرمایه‌های خدادادی که در این استان وجود دارد، هم‌فکری کنند تا هم رونق اقتصادی را به ارمغان بیاورد و هم نرخ بیکاری را به صفر برساند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به لزوم تسریع و تسهیل کار تولیدکنندگان، تأکید کرد: موارد متعددی از تولیدکنندگان را ملاقات کردم که از موانع موجود در بروکراسی اداری گلایه‌مند بودند؛ بنابراین بنده در ابتدای سال، در خطبه‌های نماز جمعه، به مسئولان تأکید کردم در صورتی که یکی از مسئولان در ادارات برای تولید کننده و روند تولید مشکلی ایجاد کند، بنده در نماز جمعه او را به مردم معرفی خواهم کرد.

کد خبر 748579

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد