Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@04:11:47 GMT

مباحث برنامه سمت خدا کتاب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۱۷۵۱

مباحث برنامه سمت خدا کتاب شد

کتاب «حضرت ادریس(ع)»، از مجموعه سلسله مباحث برنامه تلویزیونی سمت خدا توسط دفتر نشر معارف منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «حضرت ادریس» از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. این کتاب که دومین دفتر از مجموعه سیره تربیتی پیامبران(ع) از  سلسله مباحث برنامه سمت خدا است، به قلم محمدرضا عابدینی نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه سیره تربیتی پیامبران(ع) سلسله سخنرانی‌های آیت‌الله عابدینی در برنامه تلویزیونی سمت خدا است که به سیره انبیای الهی(ع) در شرایط مختلف می‌پردازد. در این سسله سخنرانی‌ها به سبک زندگی پیامبران و نوع مواجهه با دنیا و راه نجات از مشکلات و مصائب و توجه به فطرت انسان‌ها پرداخته شده است.

کتاب «حضرت ادیس(ع)» از شش گفتار تشکیل شده است. در گفتار اول و دوم سیره و اوصاف حضرت ادریس(ع) مطرح می‌شود و در گفتار سوم نیز روش‌های تبلیغی آن حضرت بیان شده است. در گفتار چهارم تا ششم کتاب‌ها و حدیث‌هایی که از آن حضرت باقی مانده است، منعکس شده است. از حضرت ادریس(ع) جملات حکمت‌آمیز و اخلاقی و همچنین چند ادعیه نقل نشده که در این بخش به آنها پرداخته شده است. همچنین معرفی کتاب «ینبوع الحیاه» بخش دیگر این اثر را تشکیل می‌دهد.



تاکنون از مجموعه سیره تربیتی پیامبران علاوه بر دفتر دوم (حضرت ادریس علیه السلام)، دفتر سوم  مربوط به «حضرت نوح علیه السلام»، دفتر چهارم  مربوط به «حضرت هود علیه السلام»، دفتر پنجم مربوط به «حضرت صالح علیه السلام» و دفتر ششم مختص «حضرت ابراهیم علیه السلام» به چاپ رسیده است.

کتاب «حضرت ادریس(ع)» به قلم آیت‌الله محمدرضا عابدینی در 268 صفحه و با قیمت 35 هزار تومان توسط نشر معارف به چاپ رسیده است.

ماجراهای عجیب و غریب سوریه به روایت «اجاره‌نشین خیابان الامین»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتابفروشی ها کتاب کتابفروشی ها کتاب حضرت ادریس ع علیه السلام سمت خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد

عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام از جمله شاخص های مهم شیعه گری است که در ایران اسلامی همواره ساری و جاری بوده است. به همین منظور اساتید و علمای بزرگ در حوزه های مختلف علوم عقلی و نقلی سعی داشته‌اند این محبت و عشق خود به معصومین علیهم السلام  را ابراز کرده و به ساحت ایشان ادای احترام کنند.

استاد فاطمه اعتمادی رحمة الله علیها از جمله اساتید فقید حوزه بود که سالها عمر با برکت خود را صرف بیان فضائل و بیانات آن مواضع رسالت و خزائن علوم نمود.

در کتاب عشق برتر، با تلاش جمعی از پژوهشگران مدرسه علمیه فاطمةالزهرا سلام‌الله‌علیها توس (پژوهش سرای برهان) سعی شده است بخشی از بیانات آن عالمه فاضله را که با موضوع محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام ایراد شده است جمع آوری کرده و بدین وسیله گامی در جهت انتقال این مفاهیم ارزشمند به نسل‌های آینده برداشته شود.

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است